فرخ علیخانی‌پور اظهار کرد: بهترین شکل توسعه، توسعه پایدار است؛ یعنی تناسبی میان مسائل فنی، مسائل زیست‌محیطی و مسائل اقتصادی به وجود بیاید.وی افزود: در طرح جمع‌آوری گازهای مشعل میدان پارسی علاوه‌بر تعادل میان بخش‌های فنی و اقتصادی، روی بحث زیست محیطی آن نیز کار خاصی انجام گرفته است.مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: گازی که سالیان سال در کشور سوخته می‌شد و اثرات منفی زیست محیطی ایجاد می‌کرد، اکنون جمع‌آوری می‌شود و پس از تقویت به خط زده می‌شود.علیخانی ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه‌بر اینکه دیگر شاهد سوخته شدن گازها و اثرات نامناسب زیست محیطی نیستیم، در بعد اقتصادی نیز شاهد ایجاد یک ارزش مالی برای کشور هستیم.

وی اظهار کرد: در چنین طرح‌هایی حضور و مشارکت بخش خصوصی بسیار پررنگ می‌شود. در اجرای طرح‌ها زمان و کیفیت دارای اهمیت ویژه‌ای است و باید به این مسائل توجه شود.مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری نیز گفت: با اجرای این طرح در میدان پارسی کلاستر می‌توان بین سه تا هفت میلیون فوت‌مکعب گاز را در روز جمع‌آوری کرد.

 ابراهیم پیرامون اظهار کرد: شرکت ملی نفت خیلی از فلرها را در گذشته به نحوی خاموش کرده یا به کمک طرح‌های بزرگی مثل آماک، گازهای پرحجم را جمع‌آوری کرده است اما این واحد خصوصیت‌هایی دارد که باعث جذب بخش خصوصی شد.وی افزود: این میدان از میدان‌های بزرگ نفتی کشور است که از سال ۱۳۴۵ تولید می‌کند. ۱۱ میلیارد بشکه نفت درجا داشته که تاکنون ۶۰ درصد نفت ذخیره قابل استحصال آن برداشت شده است.  طرح بزرگ تزریق گاز از سال ۷۷ در این میدان آغاز شده و تاکنون توانسته‌ایم از افت فشار میدان جلوگیری کنیم.مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری تصریح کرد: در میدان پارسی کلاستر می‌توان بین سه تا هفت میلیون فوت مکعب گاز را در روز جمع‌آوری کرد. هدف از این تزریق گاز این است که به سطح اولیه برسانیم و حاصل آن رسیدن ضریب بازیافت نفت به ۳۰ تا ۳۴درصد است. این طرح در مدت کوتاهی انجام شد و دوره آزمایشی خود را طی کرده است‌.

پیرامون با اشاره به افتتاح واحد تزریق گاز میدان پرنج اظهار کرد: میدان پرنج، یک میدان جدید است که از سال ۸۶ شروع به تولید کرده و اکنون تاسیسات تزریق به این میدان آماده شده است. حدود ۷۷۰ میلیون بشکه نفت درجا دارد و ۱۸ درصد ضریب بازیافت تخلیه طبیعی است که به حجم ۲۵ درصد خواهد رسید.وی با بیان اینکه از طریق یک حلقه چاه این تزریق شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از تزریق گاز افزایش ضریب بازیافت و نگهداشت تولید یا افزایش تولید است که با جلوگیری از افت فشار باید صورت گیرد. ضریب بازیافت از ۱۸ درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود بتوانیم تولید صیانتی از این میدان را ادامه دهیم.

مدیرعامل شرکت تامکار گاز نیز با اشاره به مهم بودن محیط زیست و مواجهه مردم با مساله آلاینده‌ها گفت: طرح جمع‌آوری گازها آغاز یک فرآیند است تا برای حفظ محیط زیست، نگهداری و صیانت از محیط زیست و احترام به مردم تلاش کنیم.امیر خاکی افزود: سال ۹۶ ساخت این طرح آغاز شد که با حمایت مجموعه‌های وزارت نفت موفق شدیم در مدت پنج ماه آن را راه‌اندازی کنیم.  وی گفت: در سالی که به نام سال حمایت از تولید داخل است اعلام می‌کنیم تمامی طراحی واحد تولید کمپروسورها دانش داخلی است.خاکی بیان کرد: هم‌اکنون طرح مارون ۶ نیز با هفت برابر ظرفیت طرح انجام شده و این وعده را می‌دهیم این طرح تا پیش از پایان امسال به بهره‌برداری برسد.