وی افزود: میزان پرداخت‌های بانک‌های خصوصی و دولتی در سال‌جاری ۵ هزار میلیارد تومان است که ۵/ ۱۳ درصد آن را رصد و نظارت کرده‌ایم. علی پرزحمت اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با ایجاد واحدهای جدید و اجرای طرح توسعه زمینه اشتغال ۷۰۰۰ نفر در بخش صنعت فراهم شد و همچنین تعداد جوازهای تاسیس صادر شده در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد و پروانه‌های بهره‌برداری ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در بخش معدنی نیز با افزایش ۴۰ درصدی مواجه شدیم؛ ولی با توجه به ظرفیت این بخش باید کار بیشتری صورت گیرد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین تصریح کرد: در میزان صدور پروانه کسب برای اصناف هم شاهد افزایش ۱۰ درصدی در سال‌جاری هستیم. پرزحمت اظهار کرد: در صادرات هم در ۱۰ ماه امسال ۴۵۹ میلیون دلار از گمرک قزوین و بیش از ۶۵۶ میلیون دلار از سایر گمرکات کشور کالا صادر شده است.

وی گفت: در بخش خرید تجهیزات صنعتی در کشور توانستیم رتبه دوم را کسب کنیم و در بهین یاب در جایگاه سوم و رفع موانع تولید رتبه چهارم را به‌دست آوردیم.پرزحمت اضافه کرد: امسال خوشبختانه با تصویب مشوق‌های صادراتی مقرر شد ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این بخش پرداخت شود که پس از نهایی شدن آن سهم قزوین مشخص خواهد شد.وی اضافه کرد: همچنین ۵ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها به تولید و صنعت اختصاص داده خواهد شد که در این بخش نیز سهم استان هنوز نهایی نشده است.پرزحمت از بازرسی ۱۱۴ هزار واحد صنفی هم در استان خبر داد و گفت: با تشکیل ۷۴۰۰ فقره پرونده برای واحدهای متخلف زمینه برخورد قانونی با صنوفی که حقوق مصرف‌کننده را رعایت نکنند، فراهم شده است.