علی بحرینی‌مقدم اظهار کرد: اقدامات خوبی در چند سال دولت تدبیر و امید در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان انجام شده و همچنین در توسعه و بهسازی پایانه‌های مرزی استان تحول بسیار خوبی با حمایت‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور رخ داده است.وی افزود: دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه به بهترین شکل بازسازی و نوسازی شده است. به شکلی که در همایش اربعین میزبان جمع کثیری از مردم در این دو پایانه مرزی بودیم.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: در سال گذشته رشد چشمگیری در صادرات به عراق داشته‌ایم. در سال ۹۵ با تسهیلاتی که در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه اتفاق افتاد، بیش از یک میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار به عراق صادرات انجام شده است. بحرینی‌مقدم اظهار کرد: اقدامات انجام گرفته در طرح جامع مجتمع خدمات رفاهی در خوزستان بی‌سابقه و تلاش انجام شده معادل همه سال‌های گذشته بود و در یک‌سال زیرساخت‌هایی مهیا شد که دارای اهمیت بسیاری هستند. وی ادامه داد: ساخت پاسگاه پلیس راه، خرید و نصب دوربین‌های کنترل سرعت و آغاز طرح مدیریت هوشمند راه‌های خوزستان بخشی از اقدامات انجام گرفته است.معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه خوزستان یک استان ویژه است و اقتصاد کشور متاثر از اقتصاد این استان است، اظهار کرد: خوزستان به لحاظ تولید ناخالص ملی دومین استان پس از تهران است.بحرینی‌مقدم با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های جدی خوزستان تولید محصولات استراتژیک است، گفت: خوزستان به‌رغم خشکسالی‌هایی که با آن مواجه بوده است، برای پنجمین سال متوالی در بخش گندم به عنوان استان اول تولیدکننده در کشور قرار گرفت.

وی اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰هزار تن برداشت گندم از مزارع استان انجام گرفت. در این زمینه در یک مقطع ۴۵ روزه بیش از ۶۰ هزار دستگاه کامیون در راه‌های مواصلاتی استان برای حمل و جا‌به‌جایی این گندم تردد کردند. همچنین بیش از ۳۲۰۰ دستگاه کمباین برای برداشت در راه‌های خوزستان فعالیت می‌کردند و این ترددها نیاز به مدیریت، منابع و بودجه خاص دارد.معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: انتظار داریم نگاه ویژه‌ای به حوزه حمل‌ونقل و راه استان شود، زیرا در راه‌های اصلی و مواصلاتی استان هنوز جای کار است و با شرایط ایده آل فاصله زیادی داریم.همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه استان جایگاه ویژه‌ای در حمل‌ونقل کشور دارد، گفت: سعی و تلاش را به‌کار خواهیم بست تا بتوانیم در جهت ارتقای شاخص‌های حمل‌ونقل و راهداری استان گام برداریم.