وی اظهار کرد: بخشی از چاه‌های آب استان را آلودگی تهدید می‌کند که به این منظور در اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل نسبت به دیوارکشی اماکن مهم انتقال آب و پایش آنلاین اقدام شده است. هجرانفر تصریح کرد: در شبکه توزیع آب در همه شهرهای استان با افزایش تعداد نمونه‌برداری‌ها مواجهیم و کنترل و نظارت را جدی گرفته‌ایم و با توجه به کمبود آب در شهرستان آبیک سه حلقه چاه در منطقه قشلاق آبیک احداث شده است. مدیرعامل شرکت آبفای شهری اضافه کرد: برای حل مشکل آب آبیک و اجرای خطوط انتقال ۲۵ میلیارد ریال هزینه کرده‌ایم تا از بحران کم‌آبی خارج شویم و در ناحیه شهری مهرگان هم با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث و بهره‌برداری از مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ اقدام کرده‌ایم.

هجرانفر تصریح کرد: احداث تصفیه‌خانه شهر محمودآباد به روش BOT با هدف جمع‌آوری فاضلاب شهرهای محمودآباد نمونه، شهرک دانش و ناحیه منفصل شهری ناصرآباد با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال از سال ۹۲ آغاز شد. وی اضافه کرد: با اجرای این طرح بهره‌برداری تجاری از درآمدهای تصفیه‌خانه به مدت ۲۰ سال در اختیار بخش خصوصی بوده و پس از پایان طرح، بهره‌برداری از تاسیسات به شرکت آب و فاضلاب منتقل خواهد شد. هجرانفر گفت: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۷۳۳۰ مترمکعب در شبانه روز احداث شده و در اجرای آن ۲۵ کیلومتر شبکه فاصلاب در شهر محمودآباد، ۱۰ کیلومتر در شبکه دانش، ۱۶کیلومتر در ناحیه منفصل شهری ناصرآباد، ۱۲ کیلومتر خط انتقال و تاسیسات پمپاژ نیز پیش‌بینی شده است.

وی یادآورشد: با اجرای مدول اول این تصفیه‌خانه ۳۸ هزار نفر از جمعیت شهری تحت‌پوشش آب تصفیه‌شده برای امور کشاورزی و فضای سبز قرار می‌گیرند. هجرانفر گفت: بافت فرسوده قزوین با وسعت ۶۰۰ هکتار به‌دلیل نداشتن زیرسازی لازم در معابر موجب بروز مشکلاتی برای ما می‌شود که گودبرداری غیراصولی و بلندمرتبه سازی در این محدوده به تاسیسات آبی آسیب می‌رساند که باید برای آن راهکاری بیندیشیم. مدیرعامل شرکت آبفای شهری قزوین اظهار کرد: برای ناحیه شهری مهرگان با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در آینده باید نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه و جانمایی چاه‌ها اقدام کنیم که به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.