ابوتراب خسروی آثارش رابه ارشاد نمی‌فرستد

ابوتراب خسروی از فرستادن آثار جدیدش به ارشاد برای اخذ مجوز نشر، ابراز بی‌انگیزگی کرد. او که مدت‌ها است فعالیت‌های ادبی خود را به اتاق کارش محدود کرده، خود را خانه‌نشین توصیف می‌کند و از شرایطی که برای آثارش در عرصه نشر به‌وجود آمده ناراحت است. وی در گفت‌وگو با ایلنا افزود: توقف نشر کتاب‌هایم در اداره کتاب، مدت‌ها است که موجبات دلزدگی مرا فراهم کرده است. در شرایطی این‌چنینی ارائه اثر جدید و تقاضای اخذ مجوز، برایم بی‌فایده می‌نماید، بنابراین نوشته‌های جدیدم را به اداره کتاب نمی‌‌فرستم. خسروی ضمن بیان این‌مطلب که سرنوشت سه کتابش در ارشاد، قفل شده و تصوری از آینده آنها ندارد، گفت: متاسفانه از ارسال آخرین رمانم با نام «ملاکان عذاب» به ارشاد، یک سال می‌گذرد ولی به‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته، هیچ پاسخی از اداره کتاب، مبنی بر نشر یا عدم نشر آن یا حتی نتیجه ممیزی‌ این اداره را دریافت نکرده‌ایم. این نویسنده درحالی که توقف تجدید چاپ دو اثر دیگرش را یادآور شد، ادامه داد: در چنین شرایطی موقعیت یک نویسنده در جامعه، به مخاطره می‌افتد؛ چراکه به هر تقدیر بخش عمده‌ای از مخارج و معیشت زندگی نویسندگانی همچون من، از حق تالیف کتاب‌ها تامین می‌شود. خسروی درمورد آثار تازه‌اش نیز گفت: درحال حاضر من نگارش یک مجموعه داستان را به اتمام رسانده‌ام، اما طبیعی است که باتوجه به بلاتکلیف ماندن کتاب‌های پیشینم در اداره‌ کتاب، از تحویل آن به ناشر خودداری کنم؛ زیرا در این‌صورت سرنوشت آن نیز برایم قابل تصور نخواهد بود.

انتقاد نبوی از داور جشنواره فیلم

اکبر نبوی مدیر سابق فارابی و منتقد سینما شامگاه شنبه در نشست تاثیر انقلاب اسلامی بر روند سینما در قم گفت: تقریبا به لحاظ داوری ضعیف‌ترین داوری‌ها در جشنواره امسال نسبت به ۲۹ دوره گذشته را شاهد بودیم و در ترکیب داوران کسی حضور داشت که من با دیدن ایشان در خلوت خودم شرمنده شدم.

نبوی ادامه داد: این فردی که در هیات داوری جشنواره امسال حضور داشت و بعد از آن هم در برنامه راز چند شب قبل از او دعوت کرده بودند، از افرادی است که قریب به ۲۰ سال است در سینمای هالیوود در حال تهیه‌کنندگی یا تولید فیلم است و معلوم نیست صلاحیت دارد درباره سینمای ایران صحبت کند یا نه.