بازتاب سانحه هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور ایران در رسانه‌های خارجی

 خبر مربوط به سانحه برای بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، در رسانه‌های خارجی نیز بازتاب داشته است. طی ساعات گذشته، رسانه‌هایی مانند المانیتور، آسوشییتد پرس، الجزیره، دویچه وله، تایمز آو ایندیا، اِی‌بی‌سی نیوز، سی‌ان‌ان، تلگراف، نیویورک تایمز، بلومبرگ و رسانه‌های دیگر، به این حادثه پرداخته‌اند و برخی اخبار لحظه‌های آن را پوشش می‌دهند.

رسانه‌های خارجی عمدتا به نقل از ایرنا، تسنیم، صداوسیما و دیگر منابع داخلی ایران به انتشار خبرهای خود پرداخته‌اند. آنچه که در میان این گزارش‌ها پررنگ شده، به «فرود سخت هلیکوپتر» حامل رئیس‌‌جهور و همراه بودن امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران، با ابراهیم رئیسی مربوط می‌شود.

این رسانه‌ها همچنین به عملیات جست‌وجوی گسترده‌ با حضور تیم‌های امداد و نجات هلال احمر، پرسنل نظامی و واحدهای پشتیبانی پلیس اشاره کرده‌اند و مه غلیظ در منطقه را عامل این سانحه اعلام کرده‌اند. طبق اعلام رسانه‌های خارجی به نقل از منابع داخلی ایران، این بالگرد بخشی از کاروانی متشکل از سه هلیکوپتر بود. دو فروند از آن بالگردها که حامل وزرا و مقامات ایران بودند، به سلامت به مقصد رسیدند.

دویچه وله اعلام کرده ابراهیم رئیسی اوایل روز یکشنبه برای افتتاح یک سد به همراه الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان، در این  کشور حضور داشت.

آسوشییتد پرس نیز نوشت ایران دارای بالگردهای مختلفی است، اما تحریم‌های بین‌المللی تأمین قطعات برای این هلیکوپترها را دشوار کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.