اخبار لحظه به لحظه از وقوع حادثه برای بالگرد ابراهیم رئیسی+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز، بعد از ظهر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت خبر وقوع سانحه بالگرد رئیس‌جمهور منتشر شده است. در ادامه آخرین خبرهای مربوط به این سانحه را می خوانید:

شهادت سیدابراهیم رئیسی

۸:۰۰ سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در پی حادثه عصر روز یکشنبه سقوط بالگرد در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی ، دعوت حق را لبیک گفت.

۷:۵۱ براساس گزارش ایلنا، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور با هشتگ «#سیدالشهدای_خدمت» نوشت: «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

photo_۲۰۲۴-۰۵-۲۰_۰۸-۳۳-۰۷

نخستین تصویر از بقایای بالگرد حامل رئیس جمهور

۷:۰۵ تصاویری از لحظه پیدا شدن بقایای بالگرد توسط تیم پهپادی داوطلب سازمان امداد و نجات هلال‌احمر توسط تسنیم منتشر شده است.


۶:۴۵ به گزارش تسنیم، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور نیروهای امدادی در محل حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور گفت: با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

 

اولین تصاویر از محل سانحه بالگرد رئیس جمهور

۶:۲۱ نخستین تصاویر از محل حادثه بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی منتشر شده است.

۶:۰۹ نیروهای امداد عازم محل سانحه بالگرد رئیس جمهور شدند.

بالگرد حامل رئیس جمهور پیدا شد

۵:۴۸ کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر دقایقی پیش در گفت و گو با شبکه خبر اعلام کرد که بالگرد رئیس جمهور پیدا شده است، کولیوند، گفت: «بالگرد حامل رئیس جمهور پیدا شد و اجازه دهید به محل برسیم.»

حضور مردم در محل اعلام شده توسط پهپاد ترکیه ای

۵:۲۵ به گزارش فارس، تیم‌های مردمی که به مختصات اعلام شده رسیده اند نشانه ای از بالگرد حامل رئیس جمهور را در مختصات اعلامی پهپاد ترکیه ای پیدا نکردند.

 

۰۵:۱۱ براساس گزارش تسنیم، راضیه عالیشوندی معاون بین الملل جمعیت هلال احمر با اشاره به حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور اعلام کرد: تیم‌هایی هم به مختصات‌هایی که پهپاد ترکیه‌ای اعلام کرده است اعزام شده‌اند که باید تا به الان به آن مختصات‌ها رسیده باشند و ما به محض کسب اطلاع اخبار لازم را اعلام خواهیم کرد.

۵:۰۹ براساس گزارش ایسنا، منابع خبری از پرواز اولین هواپیمای روس برای مشارکت در عملیات یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور خبر دادند.

 

۵:۰۲ هواشناسی اعلام کرد: تا ساعت آینده در محل وقوع سانحه در ورزقان بارش برف و باران را خواهیم داشت و همچنان دید افقی منطقه در حد ۲-۳ متر خواهد بود.

اطلاعیه شماره 5 هلال احمر

۴:۴۵ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه‌ شماره ۵، آخرین اقدامات جست‌وجو در سانحه بالگرد رئیس جمهوری را اعلام کرد که براین اساس، با توجه به شناسایی ۲ نقطه حرارتی توسط پهپاد ترکیه‌ای در روستای طویل، تیم‌های امدادی هلال‌احمر به سمت محل احتمالی فرود بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش در حرکت هستند.

 

۴:۲۴ ایرنا گزارش داد: تیم‌های عملیاتی و امدادی هم‌اکنون در مسیر عزیمت به نقطه تایید شده سانحه به نام «طویل» هستند.

 

شناسایی نقطه حرارتی توسط پهپاد آکینجی ترکیه

۰۳:۵۸ ایرنا خبر داد: پهپاد آکینجی ترکیه یک نقطه حرارتی که احتمالا متعلق به محل سقوط بالگرد است را تشخیص داده و اطلاعات مربوطه را به طرف ایرانی ارسال کرد

 

بارگیری بالگردهای امداد و نجات روسیه برای اعزام

۰۳:۵۰ ایسنا خبر داد: وزارت شرایط فوق العاده روسیه فیلمی از لحظه بارگیری بالگردهای خود به هواپیمای ایلیوشین ایل ۷۶ به منظور اعزام به ایران جهت مشارکت در عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور کشورمان منتشر کرد.

 

خودروهای روسی

۰۳:۳۷ سفیر ایران در روسیه: روس‌ها گفتند خودروهایی را می‌آوریم که توانایی رفتن به مسیرهای سخت‌گذر را دارند.

اعزام تیم‌های عملیاتی به منطقه خاص

۰۱:۴۵ خبرنگار فارس: هم‌اکنون تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر عازم منطقه‌ای می‌شوند که احتمال زیادی داده می‌شود محل سانحۀ بالگرد رئیس‌جمهور باشد.

دستور پوتین برای اعزام 2 فروند هواپیمای پیشرفته

۰۰:۳۵ خبرگزاری تسنیم خبر داد که دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با معاون‌اول رئیس‌جمهور گفت: با دستور پوتین تا ساعتی دیگر دو فروند هواپیمای پیشرفته با بالگردهای ویژه به همراه ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای کوهستان به تبریز اعزام خواهد شد.

 

عملیات امداد و نجات با کندی پیش می‌رود

۰۰:۱۲  ایرنا به نقل از راضیه عالیشوندی، دبیر مرکز کنترل و هماهنگی اضطراری جمعیت هلال احمر اعلام کرد: تجهیزات پیشرفته‌تر و دوربین‌های دید در شب از تهران و دیگر استان‌ها به منطقه حادثه‌دیده ارسال شده است.

 

عملیات شبانه جستجو ادامه دارد

۰۰:۰۸ عملیات شبانه تیم‌های جست‌وجو برای یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور

 

وضعیت هوا در عملیات جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور + فیلم

 ۰۰:۰۰ تصاویری که هم اکنون در شبکه منتشر شده، شرایط جوی محل احتمالی وقوع سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور را نشان

زمان رسیدن به محل حادثه بالگرد رئیسی اعلام شد

۲۳:۴۰ محمد کبادی معاون امداد و نجات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  گفت: در تماس با منطقه عملیاتی داشتیم آقای کولیوند و سردار محمودی در ساختمان اداری معدن مس مستقر شده اند. وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی سازماندهی شده اند. یک منطقه ای مد نظر است که تیم های پیاده سه ساعت پیاده تا آنجا راه دارند ما امیدواریم که خبر به ما برسد. وی ادامه داد: تیم های نیروهای مسلح نیز عملیات جستجو را انجام می دهند و تیم های عملیات هلال احمر نیز همراه آنها هستند.

تا فردا شب در محل حادثه پیش بینی مه و بارش باران وجود دارد

۲۳:۳۴ حبیب عبدلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی و تداوم آن تا اواخر سه شنبه وضعیت جوی منطقه غالباً ابری و مه آلود، گاهی همراه با رگبار باران و رعد و برق و در برخی ساعات همراه با وزش باد تا نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود که با توجه به تداوم فعالیت سامانه و کوهستانی بودن منطقه احتمال بارش تگرگ و صاعقه دور از انتظار نبوده و احتمال بارش برف وصاعقه پیش بینی می‌شود.

 

زمان رسیدن به محل حادثه بالگرد رئیسی اعلام شد

۲۳:۴۰ محمد کبادی معاون امداد و نجات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  گفت: در تماس با منطقه عملیاتی داشتیم آقای کولیوند و سردار محمودی در ساختمان اداری معدن مس مستقر شده اند. وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی سازماندهی شده اند. یک منطقه ای مد نظر است که تیم های پیاده سه ساعت پیاده تا آنجا راه دارند ما امیدواریم که خبر به ما برسد. وی ادامه داد: تیم های نیروهای مسلح نیز عملیات جستجو را انجام می دهند و تیم های عملیات هلال احمر نیز همراه آنها هستند.

 

نشست ستاد بحران با حضور فرمانده کل سپاه

۲۳:۲۵ فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه ورزقان رفتند.

 

۲۳:۱۷ فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

 

۲۳:۰۶ مهدی صفری گفت: در ابتدا امام جمعه دو بار توانسته بود صحبت کند و گفته بود من یک مقدار حالم بد است و صدای آمبولانس ها را می شنوم.

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

۲۲:۵۲ سردار عباسقلی زاده فرمانده سپاه آذربایجان شرقی گفت: دقایقی قبل سیگنالی ‌از بالگرد و ‌تلفن همراه یکی از خدمه در محل سانحه دریافت شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون با تمام نیروهای نظامی ‌در حال عزیمت به منطقه مدنظر‌ هستیم و امیدوارم خبرهای خوبی به مردم بدهیم.

 

۱۰:۴۳ احمد وحیدی وزیر کشور روز یکشنبه در گفت وگویی تلویزیونی وزیر کشور با اعلام بسیج همه نیروها برای یافتن محل سانحه بالگرد رییس‌جمهور، از مردم خواست اخبار مربوط به این سانحه را از مراجع رسمی دنبال کنند.

پیدا شدن بالگرد رئیس‌جمهور صحت ندارد

۲۲:۲۸ با توجه به نشر اخبار از منبع برخی رسانه‌های محلی مبنی بر رسیدن امدادگران به بالگرد حامل رئیس جمهوری، خلاف واقع بوده و صرفاً گمانه زنی است. اخبار رسمی در قالب اطلاعیه هلال‌احمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود.

 

۲۲:۲۱ خبرنگار صداوسیما گفت: هوای منطقه جنگل‌ی پیرداوود شهرستان ورزقان در زمان بروز سانحه بسیار نامساعد و مه شدیدی حاکم بوده است. گروه‌های امدادی از استانها مجاور حاضر شدند. به صورت پیاده عملیات جست‌وجو ادامه دارد. تا الان خبر جدیدی به دست ما نرسیده است

 

جلسه فوق‌العاده هیأت دولت 

۲۱:۵۰ بر اساس گزارش ایرنا، در جلسه فوق العاده هیأت دولت پس از دریافت خبر فرود سخت بالگرد رئیس‌جمهور با دستور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، اعضای جلسه مسئول پیگیری امور محوله شدند.

 

محل سانحه بالگرد رئیس جمهور مشخص شد

۲۱:۴۵ طبق آخرین گزارش های خبرنگار ایرنا، محل دقیق سانحه بالگرد رئیس جمهور در منطقه‌ای بین اردشیر و برازین از توابع شهر ورزقان اعلام شده است. منطقه به صورت سنگلاخ و مه‌آلود و بارانی است و این شرایط امدادرسانی را بسیار سخت کرده است. حدود ۲۴۰ نفر از امدادگران هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند و در روستای اوزی مستقر هستند. تیم‌های پهپادی، امدادی و مرکز ارتباطات رادیویی هلال احمر در منطقه حضور دارند

 

مشخصات بالگرد رئیسی اعلام شد

21:34 به گزارش تسنیم، مشخصات بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش به این شرح است: ▪️ بل 212 (Bell 212)، دو موتوره Twin pack، ساخت شرکت بل آمریکا، قابلیت جابجایی 14 نفر، 17 متر طول ، 3 متر ارتفاع، حدود 5 تن وزن قابلیت جابجایی، سرعت کروز 190 کیلومتر ، شعاع پروازی حدود 450 کیلومتر و سقف پروازی 17 هزار پا.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور: با ما تماس گرفتند

21:23  معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در یافتن بالگرد رئیس‌جمهور، گفت: با دو نفر از همراهان رئیس‌جمهور در چند نوبت ارتباط برقرار کرده‌ایم و به نظر می‌رسد که حادثه سختی نبوده است.

هلال احمر: در حال نزدیک شدن هستیم

۲۱:۱۵ رئیس جمعیت هلال احمر: در حال نزدیک شدن به محل سانحه هستیم

عملیات جستجو تا شعاع 2 کیلومتری

۲۱:۱۰ معاون اجرایی رئیس جمهور: تا شعاع دو کیلومتری حادثه درحال پیگیری هستیم؛ امیدوارم خبر خوشی به مردم برسد

 

وزیر کشور: همه نیروها بسیج شدند

۲۱:۰۵ به گزارش ایرنا، وزیر کشور در آخرین گفت و گوی خود گفت: رئیس‌جمهور بعد از حادثه همه نیروها بسیج شدند؛ همه گروه‌ها اعم از سپاه، ارتش، فراجا، هلال‌احمر، نیروهای مردمی و تمام روستاییان به صورت خودجوش و با علاقه به دنبال پیدا کردن محل حادثه هستند. با توجه به اینکه منطقه شیب‌تند و جنگل است و از سوی دیگر شاهد بارش باران شدید هستیم، کاملا دید سخت است و به همین دلیل هنوز متاسفانه به نقطه مدنظر نرسیده‌اند اما نیروها در منطقه حضور وسیعی دارند و امیدواریم با دعای مردم عزیز هر چه سریعتر به نقطه حادثه برسند. مردم عزیز توجه داشته باشند که تنها مرجع رسمی اعلام اخبار صدا و سیما است و صحبت‌هایی که در شبکه‌های مختلف می‌شود سند و مرجعیتی ندارد.

 

اولین واکنش رهبر انقلاب به خبر حادثه بالگرد رئیسی

۲۱:۰۳ براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: مردم برای سلامت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان دعا کنند.

 

۲۱:۰۰ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای آخرین اقدامات جست‌وجو در سانحه بالگرد رئیس جمهوری را تشریح کرد.

 

۲۰:۵۸ با اعلام خبر سانحه بالگرد رییس جمهور، تمام برنامه‌های شب میلاد امام رضا(ع) لغو شد. 

 

۲۰:۳۶ براساس گزارش مهر، حمید منجم عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: تا این لحظه توفیقی حاصل نشده است ولی گروه‌های جستجوگر تا نیم ساعت دیگر به منطقه می رسند.

جدیدترین پیام بهادری جهرمی درباره سانحه بالگرد ابراهیم رئیسی

۱۸:۱۳ سخنگوی دولت لحظاتی قبل در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: با توجه به مختصات محل حادثه و شرایط جوی، تا این لحظه هیچ خبر جدیدی وجود ندارد. در این لحظه ها صبر و دعا و اعتماد به گروه های امدادی راهگاست.

GiGs4hGlhylb

تکذیب مفقود شدن تیم عملیاتی هلال احمر

۱۸:۰۵  راضیه عالیشوندی، دبیر مرکز کنترل و هماهنگی اضطراری جمعیت هلال احمر به ایرنا گفت: اخبار مبنی بر مفقود شدن تیم عملیاتی هلال احمر واقعیت ندارد و تکذیب می‌کنیم. متأسفانه شرایط جوی به گونه‌ای است که مه و  بارندگی وجود دارد و رصد هوایی از طریق پهپاد امکان پذیر نیست.

جست‌وجو امدادگران برای یافتن بالگرد رئیس‌جمهور

۱۷:۵۷ سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد یک کمپ شبانه برای استقرار نیروهای جمعیت هلال احمر و یک خودروی ارتباطات رادیویی در محل مستقر شده است.

 

آخرین وضعیت جوی در منطقه سانحه بالگرد ابراهیم رئیسی

۱۷:۵۰ رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران درباره وضعیت جوی منطقه حادثه بالگرد گفت: در محدوده حادثه متاسفانه ایستگاه هواشناسی نداریم و نزدیک ترین ایستگاه به این محل ایستگاه ورزقان است. صادق ضیاییان ادامه داد: دمای ثبت شده در این ایستگاه ۱۱ درجه است. درخصوص وضعیت جوی منطقه تصریح کرد: برای فردا پیش بینی می شود وضعیت مه ادامه داشته باشد همچنین بارندگی در این منطقه برای فردا پیش بینی می‌شود.

 

۱۹:۴۰ الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در واکنش به حادثه بالگرد رئیس جمهور در حساب کاربری ایکس خود نوشت: «امروز پس از دیدار دوستانه با رئیس‌جمهور ایران، خبر فرود اضطراری بالگرد حامل هیئت عالی در ایران به شدت نگران شدیم. دعای ما از خداوند متعال با رئیس جمهور ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی است. جمهوری آذربایجان به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر، آماده هرگونه حمایت است.»

qHn9LYrUDVm1

۱۹:۳۲ براساس گزارش ایلنا، هلال‌احمر در سراسر کشور به حالت آماده‌باش درآمده است، ستاد مدیریت بحران جمعیت هلال‌احمر با دریافت گزارش وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهوری، به دستور رئیس این جمعیت تشکیل شد.

 

۱۹:۲۷ براساس گزارش تسنیم، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور اعلام کرد: از همه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و تفحص (سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان) استفاده شود.

 

۱۹:۲۳ به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه خبر داد شورای عالی امنیت ملی امروز (یکشنبه) جلسه‌ اضطراری در ارتباط با وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش نداشته است.

 

۱۹:۱۳ رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ۴۰ تیم امدادی و واکنش سریع به محل حادثه سقوط هلیکوپتر رئیس‌جمهور اعزام شدند و با توجه به شرایط جوی و منطقه‌ای، جستجو فقط به صورت زمینی انجام می‌شود.

 

۱۹:۰۰ بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت به شبکه خبر گفت: به ما الان در منطقه هستیم و همه نیروهای امدادی مشغول جستجو هستند شدیدا منطقه مه دارد و امکان جست و جو سخت است.

 

۱۸:۵۸ خبرنگار دنیای اقتصاد در تبریز می‌گوید:‌ مه در جنگل ارسباران که محل احتمالی سانحه برای هلی کوپتر رییس دولت است شدیدتر شده است.

 

۱۸:۵۴ براساس گزارش تسنیم، در محل سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، تخته سنگ‌های عظیمی با ارتفاع بیش از ۷۰ متر پشت به پشت هم قرار دارند که این موضوع امکان جستجو و پیش‌روی‌ را از امدادگران و مردم گرفته است.

 

۱۸:۵۰، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در توییتی جدید به جزئیات حادثه پرداخته است.

photo_2024-05-19_18-50-03

 

۱۸:۳۶ خبرنگار صداوسیما گفت: امدادگران در حال جست و جوی منطقه ورودی معدن مس سونگون در منطقه ورزقان هستند. تنها برخی ماشین‌ها می‌توانند حرکت کنند چون منطقه صعب‌العبور است و گروه‌های مختلف جست‌وجو‌ها را به صورت موتوری انجام می‌دهند.

 

۱۸:۲۹ خبرنگاران محلی به اکوایران گفته اند: منطقه حادثه احتمالا روستای پیربالا است، در پیگیری آنها از دفتر امام جمعه گفته شده منطقه حادثه احتمالا حوالی روستای پیر بالاست.

 

۱۸:۱۹ آخرین تصویر از بالگرد حامل رئیس جمهور در پایان افتتاح سد «قیز قلعه سی» توسط ایرنا منتشر شده است.

photo_2024-05-19_18-13-04

 

۱۸:۱۳ براساس گزارش مهر، جلسه تجسس و نجات بالگرد سانحه دیده حامل رئیس‌جمهور، با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و متخصصان ذی‌ربط در فرودگاه تبریز در حال برگزاری است.

 

۱۸:۱۲ رئیس هلال احمر از افزایش تیم های امدادی اعزامی به منطقه از ۲۰  به ۴۰ تیم خبر داد و گفت: منطقه را پایش می‌کنیم با توجه به نشانه‌هایی که در منطقه داریم شرایط جوی بسیار نامساعد و سخت گذر است اما با تمام تلاش اقدامات جست وجو انجام می شود از پهپا د استفاده کردیم اما با توجه به شرایط جوی هوا امکان جست و جوی هوایی وجود ندارد از طریق نیروهای واکنش سریع در حال جست و جو هستیم این منطقه یک منطقه کوهستانی سخت گذر است و تا تبریز ۲ ساعت فاصله دارد.

photo_2024-05-19_18-14-55 (2)

 

۱۸:۱۱ به گزارش ایرنا، براساس گزارش هایی که اهالی روستاهای اطراف محل بروز حادثه داده اند، هلیکوپتر حامل رییس جمهور و همراهانش در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شده است. ️اهالی این منطقه که در شمال ورزقان در استان آذربایجان شرقی قرار دارد به خبرنگار ایرنا گفته‌اند که ساعتی پیش صداهایی در این منطقه شنیده شده است.

 

۱۷:۵۶ صداوسیما تصاویری از آخرین مکانی که جی پی اس بالگرد رئیس جمهور فعال بوده در نزدیک معدن مس سونگون بوده است را منتشر کرده است.

 

17:47 علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت دقایقی پیش توییتی را منتشر کرد و درباره این سانحه توضیح داد.

photo_2024-05-19_17-52-01

17:40 براساس گزارش تسنیم، محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور مشخص شد، محل سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان در اطراف روستای اوزی واقع در جنگل‌های ارسباران بوده و تیم‌های امدادی به محل سانحه گسیل شده‌اند.

photo_2024-05-19_17-39-41

اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور

۱۷:۳۸: بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان این که بر اساس اعلام خبر مبنی بر سانحه بالگرد رئیس جمهور در آذربایجان شرقی بالگرد اورژانس هوایی عازم منطقه شد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل مه شدید، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود. سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: ۸ دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی محل سانحه شده‌اند. یکتاپرست گفت: با توجه به فاصله محل احتمالی سانحه تا جاده، تیم‌های پیاده ۳ نفره اورژانس تبریز با تجهیزات برای تجسس و ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در منطقه هستند.

اعزام پهپادهای هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور

۱۷:۳۶ براساس گزارش مهر، مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام ۲۰ تیم امدادی به محدوده حادثه بالگرد حامل کاروان رئیس جمهور خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ اثری از بالگرد پیدا نشده است. محمد خادم الشیخ مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.

۱۷:۲۷ نخستین تصاویر از امدادرسانی در محل سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور منتشر شده است/ صدا و سیما

۱۷:۱۹ تصاویری از ۴ نفر از همراهان ابراهیم رئیسی در بالگرد سانحه دیده به شرح زیر است.

photo_2024-05-19_17-15-52

گزارش میدانی فارس از عملیات جست‌وجو در ورزقان

17:14: گروه‌های امدادی و جست‌وجوگر درحال تلاش برای یافتن هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور هستند.

خبرنگار فارس که همراه یکی از این گروه‌هاست مشاهدات خود را این‌گونه روایت می‌کند:

جستجو تیم‌های امدادی در حوالی معدن مس سنگون ادامه دارد.

مه در منطقه بسیار شدید و غلیظ است و دید افقی کمتر از 5 متر است.

 

باران نیز در منطقه در حال باریدن است.

منطقۀ مورد جست‌وجو کوهستانی و جنگلی است و همین مسئله سرعت عملیات جست‌وجو را کند کرده است.

 

۱۷:۱۰: بر اساس گزارش ایرنا، هم اکنون تیم امدادی به محل حادثه وقوع سانحه برای بالگرد تیم ریاست جمهوری در منطقه عمومی ورزقان رسیدند.

 

۱۷:۰۶: براساس گزارش ایسنا، شرایط سخت آب و هوایی تلاش امدادرسانی به محل سانحه بالگرد رئیسی را با سختی روبرو کرده است، رئیس جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده است. برخی افراد توانسته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت الله آل هاشم صحبت کنند اما در حال حاضر تلفن ها در دسترس نیست.

 

۱۶:۵۸: براساس گزارش شبکه شرق، معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه محل حادثه نزدیکی ورزقان است، ادامه داد: «3 بالگرد بوده که 2 تای آن به سلامت به زمین نشسته و یکی از آنها سقوط کرده است». 

او با تاکید به اینکه هنوز در مسیر رسیدن به محل حادثه است، گفت: «با توجه به اینکه هنوز به محل حادثه نرسیده ام، از تعداد و مشخصات مصدومان احتمالی و علت و ابعاد دقیق حادثه اطلاعی ندارم».

 

۱۶:۳۲: براساس گزارش تسنیم، نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات گسترده ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده‌اند.

۱۶:۱۵: همچنین خبرگزاری فارس در این باره نوشته است، دقایقی پیش هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهور به دلیل مه‌آلود بودن هوای منطقه شمال آذربایجان شرقی بر زمین نشسته و هم اکنون کاروان رئیس جمهور به صورت زمینی راهی تبریز شده است.

 

 

۱۶:۱۲: براساس گزارش ایسنا، در اخبار آمده است که به دلیل مه آلود بودن هوای منطقه شمال آذربایجان شرقی، کاروان همراه رئیس جمهور مجبور به ادامه سفر به صورت زمینی شد.

 

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.