گپ و گفتی با جوانترین نامزد انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی در شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان

از متولدین دهه شصت محسوب میشوم. نسلی که خود را به درست یا غلط نسل سوخته میداند؛ نسلی که در بدو تولد از خدمات بهداشتی و درمانی مناسب کم بهره بود و نیمکتهایی که در مدرسه ۵ نفره مینشستیم تا هجوم به دانشگاه ها برای تحصیلات عالیه و امروز به دنبال حل مساله ازدواج و مسکن و شغل و فردا هم شاید چالش سالمندی.

نسل من تاریخ را بارها خوانده است و یاد دارم دبیر تاریخی که هر هفته با برخوردی پدرانه تاریخ را برایمان تکرار میکرد. آری؛ نه انقلاب را دیده ایم و نه جنگ را. اما بسیار شنیده ایم و نتایج آن را دیده ایم. و امروز خود را میراث دار و متعهد به خون  پاک شهیدانی می دانیم که به ما فرصت دادند تا هم نسلهای بنده، امروز خود را پیشگامان توسعه فناوری هایی همچون هوش مصنوعی، کلان داده ها ، دنیای دیجیتال، نانو تکنولوژی و ... در کشور و گاها در منطقه بدانند.

آری؛ اگر چه در آن دوران نبوده ایم ولی خود را انقلابی می دانیم. همانطور که بار جنگ در ۸ سال بر دوش جوانان بود، امروز هم جوانان هستند که در طول ۴۱ سال انقلاب شکوهمند اسلامی، میدان داری عرصه های علمی، اقتصادی و اجتماعی را برعهده داشته و دارند. آری ما هم انقلابی هستیم. یادمان باشد انقلابی بودن را محدود به سال ۱۳۵۷ نکنیم.

نکته اینجاست که آن انقلاب با باور پیرفرزانه مان به جوانان پیروز شد و جنگ با ایثار و مسئولیت پذیری همان جوانان و تعهد به خطوط فکری همان رهبر فرزانه. جوانِ امروز، به همان اندازه شجاع، صریح، متعهد و مطالبه گر است و میداند بار مسئولیت به دوش کشیدن یعنی جنگیدن در هر عرصه ای. امروز میدان های نبرد از پشت خاکریزها جایی خارج از شهر ها و روستاها به تک تک خانه ها رسیده است جایی که فشنگ اندیشه میخواهد و سلاح قلم.

نسل من نسلی دغدغه مند است نسلی که چشم امیدش را به آینده ای آرمانی دوخته است که میخواهد آن را بسازد و خوب میدانیم که خواهد ساخت.

بیوگرافی

ایشان اصالتا اهل روستای آجین دوجین در بخش چندار می باشند. خود را کشاورز زاده و کشاورزی را راهی برای توسعه اقتصادی کشور می داند. ایشان تحصیلات عالیه خود را در دانشگاه تهران در رشته مدیریت استراتژیک در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رساندند و همزمان با تحصیل در این رشته مشغول به فعالیت بوده اند و عامل اصلی موفقیت خود را تشویق ها و همراهی های خانواده ی گرم و صمیمی خود میداند.

وقتی رزومه ایشان را مطالعه می کنیم از فعالیت در حوزه های مسئولیت اجتماعی شرکتی گرفته تا انجام پروژه های برنامه ریزی استراتژیک و توسعه کسب و کار را می توان مشاهده نمود. آخرین پست های ایشان مدیر مطالعات استراتژیک بزرگترین هلدینگ کشاورزی کشور و هیات مدیره یک موسسه در حوزه توانمندسازی و فقرزدایی در مناطق روستایی و محروم با رویکرد توسعه کارآفرینی در کشور بوده است. بیش از آنکه خود را کارمند بداند یک سرباز صحنه عمل می داند و هر روز یک دغدغه از حوزه کشاورزی کشور را دنبال می کند تا در شرایط تحریم راهکاری برای آن پیدا کند. ایشان ضمن پیگیری مستقیم سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری در پست سازمانی خود، همکار در پروژه هایی همچون ارائه راهکارهای مقابله با تحریم با خودکفایی در تولید دانه های روغنی، خودکفایی در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ با ایجاد زنجیره های کامل تولیدی، خودکفایی در تولید تخم چشم زده، خود کفایی در تولید گوشت قرمز و کره و بسیاری از این موارد در راستای تامین امنیت غذایی کشور بوده است.

برنامه شما در مجلس چیست؟

معتقدم منظور از این سوال اینگونه باید باشد که نگاهتان به برنامه های کشور چگونه است. چون بنده معتقدم کشوری با این میزان ظرفیت از نخبگان و برنامه ریزان بی شک بهترین برنامه ها را دارد از برنامه های پنج ساله توسعه گرفته تا سند چشم انداز ۱۴۰۴. ما بیش از اندازه برنامه داریم ولی اجرا ضعیف است. لذا فقط نیازمند آنیم که با ابزار قانون به مجری کمک کنیم تا شرایط تسهیل و اهداف برنامه ها محقق گردد. هر چند انحراف از این برنامه ها گاها بیش از اندازه است که این خود نشان از ضعف قانون گذار در مقام نظارت بر اجرای برنامه ها را دارد. در برخی موارد قانون های سخت و دست و پا گیر و در برخی موارد ضعف قانون گذاری. لذا معتقدم پایبندی نماینده مجلس به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که به عنوان سندی همه جانبه نگر آن را میشناسم مهمترین برنامه یک نماینده مجلس می باشد.

کلید واژه های انتخاباتی آقای حسین ادب زاده

اقتصاد دانش بنیان: راه چاره خروج کشور از بن بست های اقتصادی را توسعه اقتصاد دانش بنیان می داند. و طرفدار ایده های جدید و خلاقانه در راستای بهبود بهره وری در تمام عرصه ها می باشند و معتقد است جوان منشا خلاقیت و توسعه دهنده راهکارهای نوآورانه ای است که ما را با سرعت بیشتری به سرمنزل مقصود می رساند و از عدم توجه به ارتباط موثر دانشگاه و صنعت گله مند است.

تولید مردم محور: ایشان بنگاه های اقتصادی بزرگ نیمه دولتی را رقیب کسب و کارهای خرد و کوچک مقیاس میداند و معتقد است بنگاه های بزرگ اقتصادی امروز باید از کارهایی که مردم توان انجام آن را دارند خارج شوند و ضمن حمایت فنی از بنگاه های کوچک مقیاس با حرکت به سوی تکنولوژی های های-تِک خود را در لایه های استراتژیک که هم ریسک مالی و هم ریسک عملیاتی بزرگتری دارند جانمایی نمایند. بنگاه های بزرگ و علی الخصوص نیمه دولتی که یک یا چند حوزه تولیدی استراتژیک کشور را در دست دارند نباید رقیب تولیدکنندگان خرد باشند بلکه باید حامی و پشتیبان آنها باشند که با مردمی کردن تولید در لایه های غیر استراتژیک بی شک می توان شاهد ظهور شرکت های خرد و خانوادگی بیشتری در قالب خوشه های تولیدی بود و در نتیجه اشتغال بیشتری را ایجاد نمود. که هر خوشه تولیدی یک پشتیبان تولیدی خوب برای کشور خواهند شد.

اشتغال پایدار:  ایشان تاکید دارند امروز مردم گرفتار معیشت خود هستند و شاخص بیکاری در وضع مناسبی نمی باشد. لذا اگر هم این حمایت های مردمی از آرمان های انقلاب پابرجاست اینها ریشه در اعتقادات و باورهای آنها دارد. اما وقت آنست که گام های محکمی برداشته شود. جوان امروز شغل میخواهد اما منابع در جغرافیای وسیع این کشور پراکنده شده است و این نیازمند شناسایی، اشتراک گذاری و ترسیم یک زنجیره تولیدی یا خدماتی براساس مزیتهای منطقه ای خواهد بود که ضمن تعامل هر منطقه با منطقه ی دیگر براساس منابع،توانمندی و نیازها، منجر به ایجاد اشتغال خواهدگردد.

دوست دارید در مورد اموالتان شفاف سازی کنید؟

لبخندی میزند و میگوید

دوستی مسرانه پیگیر دارایی ها و اموالم بود و به او گفتم دهه شصت یا میراث دار ثروت گذشتگان خود است یا دست بر زانوان خود گذاشته است و لقمه نان حلالی درآورده است تا گذران زندگی کند. بی شک فاصله درآمدی این نسل با مخارج نه منجر به داشتن ملک و املاک می شود و نه ریخت و پاش های آنچنانی.

هر چند این نسل را به دلیل روحیات کارآفرینانه ای که دارند غیر قابل پیش بینی می داند و میگوید کافیست تنها از هزاران جرقه ای که در ذهن یک جوان میخورد تنها یکی عملیاتی شود تا هم نانی بر سفره دیگران بیاورد و هم سفره خود.

محل تامین هزینه های تبلیغاتی شما از کجاست؟

حضور بنده در این راه براساس حس تکلیف بوده است و هر هزینه ای که میکنم برای اعتقادات و باورهایم به کشور عزیزم ایران و علی الخصوص جوانان این مرز و بوم می باشد. در این مسیر در حد توان خود که حاصل سال ها تلاشم بوده است هزینه کرده ام. شاید جالب باشد که بدانید بنده به تازگی عقد کرده ام و مراسم ازدواجم به لطف روشنفکری همسر گرانقدرم که دختر یک جانباز معزز 70 درصد می باشد، به یک سفر مشهد مقدس خلاصه خواهد گردید و مشترکا خوشحالیم دارایی ناچیز خود را در راهی که به آن اعتقاد داریم و آن هم تبیین جایگاه و نقش ارزشمند جوانان این مرز و بوم در عرصه های بزرگی چون سیاست می باشد هزینه کرده ایم.

اگر بخواهید ساوجبلاغ 10 سال آینده را در یک عبارت به تصویر بکشید،آن  عبارت چیست؟

ساوجبلاغ الگوی منطقه ای توسعه اشتغال خرد و کوچک مقیاس کشور بر پایه شکل گیری زنجیره های کامل تولیدات صنعتی و کشاورزی

پیام شما به عنوان جوانترین چهره انتخابات شهرستان ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان به جوانان چیست؟

عرصه را خالی نگذاریم. با هم و در کنار هم میدان داری کنیم... هرگاه عرصه را خالی کردیم مطمئن باشید پشیمان میشویم... کشور عزیزمان با این منابع عظیم فقط و فقط فکر نو و گفتمانی از جنس جوان و جوانی میخواهد. بی شک به پشتوانه درایت بزرگان و واگذاری امور کشور به دست جوانان، آینده ای متفاوت در پیش روی خود خواهیم داشت.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.