اعضای هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به همراه اعضای کمیسیون سیاسی با آیت الله یزدی رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دفتر جامعه مدرسین دیدار کردند.

دراین دیدار آیت الله یزدی رییس شورای عالی جامعه مدرسین ابتداً با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) به مراحل مختلف رهبری انقلاب اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) با شجاعت و تقوایی که داشتند این انقلاب را به ثمر رساندند و بعد از رحلت ایشان، سکان هدایت این انقلاب به دستان توانای مقام معظم رهبری در حرکت است.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*شاید هیچ کس فکر نمی کرد که روزی کشور به جایی برسد که کسی جرأت نکند این انقلاب را تهدید کند. اگر توانایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نبود، دشمن حتما این کشور را نابود می کرد. اما امروز دشمن می داند که اگر یکی بزند ده تا می خورد و اگر آغازگر حمله و تجاوز باشد، پایان آن نبرد و جنگ به دست ما خواهد بود.

 

* برای رفع مشکلات کشور باید نگاهمان به داخل باشد، هر چند کشور دارای مشکلات مختلفی است اما همان طور که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند، حل تمام مشکلات باید به دست خودمان و در داخل کشور صورت بگیرد.

 

*{ با اشاره به مسأله انتخابات و با بیان اینکه حدودا ۱۶ هزار نفر برای مجلس ثبت نام کرده بودند}: ما در شورای نگهبان هرگز از کار خسته نشدیم اما آن چیزی که ما را خسته می کند بعضی حرفهایی است که دوستان درخصوص انتخابات و وظایف شورای نگهبان می زنند.

 

* بر اهمیت حفظ وحدت بین نیروهای انقلاب تاکید می‌کنم، نیروهای انقلابی باید اتحاد خود را حفظ کنند. چون اختلاف بین آنها باعث می شود که عناصر مومن، انقلابی و شایسته رأی نیاورند.

 

*{ در خصوص لزوم رای دادن به نامزدهای اصلح}: وظیفه جامعه مدرسین است که مردم را روشن کند که به چه شخصی رأی بدهند. بنده از مردم می خواهم که با شناخت درست و کامل رأی بدهند تا مجلسی انقلابی تشکیل شود نه مجلسی که به دنبال پول و قدرت باشد. ما وظیفه داریم نامزدهای اصلح و انسان هایی با تجربه و متدین را انتخاب کنیم تا در آینده شاهد مجلس و دولتی کارآمدتر باشیم.

 

* بنده نمی خواستم در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کنم. اما جامعه مدرسین و دوستان اصرار کردند که در نهایت من نیز احساس وظیفه کردم و در این دوره شرکت کردم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.