کلاس و دوره آموزش طراحی داخلی، آموزشی که همیشه می‌ماند

خب بهتر است از رویای این خانه‌ها بیرون بیایید؛ چرا که خانه رویایی، همان خانه‌هایی است که به محض ورودتان به آن، حس خوبی به شما ببخشد. به طوری که دلتان نخواهد از آن خارج شوید.

جدا از حس خوبی که اعضای یک خانه یا یک فضای کاری به شما می‌دهد، مهم‌ترین موردی که تحت تاثیرتان قرار می‌دهد، طراحی داخلی آن خانه یا محل کار یا هر فضای دیگر است.

طراحی داخلی برای هر فضایی متفاوت است. گاهی با وجود تلاشی که برای تغییر دکوراسیون و بهبود محیط انجام می‌دهید باز در نهایت می‌بینید راضی‌تان نکرده و انگار هنوز به خوبی چیده نشده، یا یک فضاهایی بلااستفاده مانده یا حتی باید یکسری فضاهای بلا استفاده را از بین ببرید. اینجا است که شما نیاز به یک طراحی داخلی دارید.

طراح داخلی چه کاری می‌کند؟

یک طراح داخلی با توجه به محیط داخلی یک فضا و کاربرد آن، آن را تبدیل به فضایی کاربردی برای فعالیت‌های موردنظر می‌کند. بسته به اینکه محیط داخلی شما، یک خانه، ورزشگاه، سالن ماساژ، آرایشگاه، شرکت تخصصی و... باشد، طراحی داخلی آن نیز متفاوت است.

در واقع یک طراح داخلی، وضعیت ساخت داخلی ساختمان را بررسی کرده و آن را سازماندهی می‌کند. دقیقا مانند همان جاهایی که وقتی وارد می‌شوید تحت تاثیر فضای داخلی آن قرار می‌گیرید.

decoration_tarahidakheli_8

درآمد یک طراح داخلی چقدر است؟

حوزه طراحی داخلی، این روزها در ایران مورد استقبال مردم قرار گرفته است و بازار کار خوبی هم در اختیار طراحان داخلی قرار داده است.

البته برای اینکه بتوانید در این حرفه نسبت به طراحان داخلی دیگر متمایز شوید باید دانش، تخصص، تجربه و مهارت کافی را در این زمینه داشته باشید. درآمد شما بر اساس همین مهارت، خلاقیت و تجربه شما تعیین می‌شود. همچین سابقه کاری‌، نوع استخدام‌(شرکت خصوصی یا یک سازمان)، میزان تلاش‌تان و... همه در درآمدتان تاثیرگذار است.

چگونه یک طراح داخلی ماهر شویم؟

یک طراح داخلی ماهر، چندین ویژگی مهارتی را به طور همزمان دارد. مهارت فردی، هنری، سازماندهی و مدیریت از جمله مهارت‌هایی است که به عنوان یک طراح داخلی باید داشته باشید.

مهارت فردی: داشتن خلاقیت و ایده‌های نو شرط اساسی کارتان محسوب می‌شود. به عنوان یک طراح داخلی باید بتوانید با مشتری ارتباط موثر برقرار کنید تا از نیازهای او به طور دقیق آگاه شوید. صبور باشید و به مشتری خوب گوش دهید. نسبت به زمان‌تان انعطاف پذیر بوده چرا که ممکن است ساعت‌های زیاد حتی گاهی در تعطیلات هم سر پروژه حاضر شوید. ریزبین و جزئی نگر باشید تا بتوانید به خوبی به مشتری مشاوره دهید.

مهارت مدیریتی و سازماندهی: مدیریت پروژه و هزینه در این مورد به مهارت شما بستگی دارد. از مقررات ایمنی ساختمان، مواد اولیه و تجهیزات لازم، بودجه مشتری و میزان هزینه پروژه به خوبی آگاه باشید. ضمن اینکه مهارت در نظارت برای نصب یا اجرای طرح، خرید وسایل و ابزارهای لازم و سازماندهی نیز در کار شما بسیار اهمیت دارد.

مهارت‌های آکادمیک: کار با نرم‌افزارهای طراحی و مدلسازی مثل تری دی مکس یا اتوکد، تخصصی است که شما به عنوان یک طراح برای ترسیم طرح پروژه به آن نیاز دارید. در نتیجه اگر آشنایی با این نرم‌افزارها ندارید ابتدا باید در کلاس های آموزش تری دی مکس یا اتوکد شرکت کنید. ضمن اینکه سبک شناسی شما و توانایی اجرای تمام سبک‌ها در کارتان اهمیت دارد. باید تجسم و زیباشناسی بالایی داشته باشید و با عناصر بصری مثل فضا، رنگ، نور آشنا بشید.

decorasion_reportage_4

طراحی داخلی را از کجا شروع کنیم؟

اگر رشته تخصصی شما در دانشگاه در حوزه معماری و طراحی داخلی نبوده، می‌توانید در دوره‌های تخصصی که موسسات معتبر برگزار می‌کند شرکت کنید. کلاس ها و دوره های آموزش طراحی داخلی که این رشته را به صورت کامل همراه با مهارت‌های لازم به شما آموزش دهد و شما را برای حضور در بازار کار آماده کند، گزینه خوبی است. ضمن اینکه نرم‌افزارهای موردنیاز طراحی داخلی را نیز به شما آموزش دهد.

در نهایت با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه، کارتان را از بابت کار یا تحصیل در ایران یا برای اقامت در کشور دیگر، راحت کند. دوره آموزش طراحی داخلی موسسه تصویرگران پویا اندیش دوره جامعی بوده که در آن آموزش دکوراسیون داخلی، نورپردازی، کلاس آموزش اتوکد و تری دی مکس و راینو، طراحی نما، طراحی کابینت و... مخصوص ورود شما به بازار کار آموزش داده می‌شود.

برای ثبت نام در دوره‌های آموزش جامع طراحی داخلی و تری دی مکس یا اتوکد و نیز مشاوره با کارشناسان برای دستیابی به اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تلفن‌های ۵۸۷ ۵۸۷ ۲۲ یا ۰۵ ۰۵ ۵۸ ۲۲ – ۰۲۱ تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.