شیک ترین مبل های ترکیه

 به عنوان مثال می توانیم به مبل ال، مبل تخت خواب شو، مبل چستر، مبل لمسه دوزی شده، مبل چرمی، مبل پارچه ای، مبل های کشو دار و صدها مبل دیگر اشاره داشته باشیم که شما بر اساس نیاز و علاقه مندی خود می توانید دست به انتخاب می زنید. در همین راستا می توانیم به مبل های اروپایی، مبل ترکی و مبل ساخت داخل نیز اشاره داشته باشیم. از آنجایی که صنعت مبل در کشور بسیار رشد چشم گیری به خود گرفته است دیگر نیازی نیست در بازار ارز امروز هزینه های گزافی را برای خرید یک مبل وارداتی متحمل شوید.

متخصصین صنعت مبل با بهره گرفتن از کادری متخصص و توانمند این مهم را فراهم کرده اند که مبل های ترکیه را با همان سبک و استایل بدون اینکه شما تعرفه های قیمتی نجومی را شاهد باشید در داخل خریداری و مورد استفاده قرار دهید. استفاده کردن از کلاف، استر و چوبی هم راستا با مبل های ترکیه امری است که این روزها بسیار مشاهده می شود. از سوی دیگر می توانید مبل های ترکیه که به داخل کشور وارد می شود را خریداری کنید و یک انتخاب متفاوت را از آن خود کنید. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا شما را با شیک ترین مبل های ترکیه و ویژگی های بارز آن ها نسبت به سایر مبلمان بیشتر آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

مبل3

 اولین مشخصه مبل های ترکیه - هنر لمسه دوزی

مبل های که هم راستا با صنعت مبلمان ترکیه این روزها تولید می شوند در دنیا با مبل ها اروپایی در حال رقابت هستند. در بسیاری از دکوراسیون های مدرن کشورهای اروپایی از مبل های ترکیه استفاده می شود و دلیل این امر ویژگی بصری کار است که جلوه بسیار خاصی را در فضا حاکم می کند. در قدم اول می توانیم به هنر لمسه دوزی مبل کلاسیک اشاره داشته باشیم که تاثیر گرفته از صنعت مبلمان کشور ترکیه است. این قبیل مبل ها به دو صورت استر لمسه شده دوخت و لمسه دست طراحی و تولید می شود. کیفیت مبل های که از هنر لمسه دست بهره می گیرند به مراتب از لمسه دوخت بیشتر است و عموماً از پارچه های اعلاء در این پرسه دوخت استفاده می شود.

این قبیل پارچه ها گاها با خط های مورب شکل و طرح داده می شوند و هر کدام شکل متفاوتی دارند. برخی به صورت مربعی، برخی لوزی شکل و بعضی از استرها به صورت مستطیل های کشیده و عمودی طراحی آن ها دنبال می شود. شما می توانید از مدل ساده این سبک کار بهره بگیرید و یا از مدل لمسه دوزی شده همراه با نگین های الماسی یا دکمه های که هم رنگ با تم رنگی پارچه روی مبل طراحی می شود برای دیزاین محیط منزل خود یاری بگیرید. پس اولین مشخصه بارز مبل های ترکیه سبک کلاسیک ایده پردازی لمسه دوزی شده ای است که برای کارها در نظر گرفته می شود.

مشخصه دوم مبل های ترکیه- فوم و اسفنج

مبل راحتی باید راحتی ویژه تری نسبت به سایر مبل ها داشته باشند و این امر یکی دیگر از مشخصه های مبل های ترکیه محسوب می شود. برای مبل های راحتی عموماً از اسفنج و فومی استفاده می شود که راحتی کار را بیشتر کند. مبل های ترکیه از اسفنج سی و پنج کیلویی ویژه که علاوه بر مرغوبیت بیشتر راحتی مضاعف تری را برای کاربر فراهم می کند بهره می گیرد. از سوی دیگر از فوم سرد در پرسه ساخت بیشتر استفاده می شود زیرا در طی گذر زمان به بافت و شکل و طرح مبل آسیبی وارد نمی شود.

به عنوان مثال با نشستن و برخاستن روی مبل شما شاهد فرو رفتگی قسمت نشیمن گاه مبل یا پشتی که به آن تکیه داده اید نخواهید بود. زیبایی و کارایی دو پارامتر بسیار مهمی است که در پرسه ساخت مبل های ترکیه از آن پیروی می شود. لمسه دوزی کردن مبل نیز به راحتی بیشتر کار و عبور و مرور جریان هوا کمک شایان ذکری می کند. اشراف زاده ها به دلیل مراقبت بیشتر از لباس های گران قیمت خود از مبل های لمسه دوزی استفاده می کردند تا علاوه بر زیبایی بیشتر در فضا راحتی بیشتری را در حین نشستن به دست آورند. به عنوان مشخصه دوم مبل های ترکیه می توان به اسفنج و فومی که برای لایه اصلی مبل ها استفاده می شود اشاره داشته باشیم که قطع به یقین این امر مانع از خستگی شما در طولانی مدت می شود.

مبل4

مشخصه سوم مبل های ترکیه تم های رنگی

مبل مدرن نیاز به استر رویه ای دارد که هم راستا با چیدمان داخلی منزل شما باشد. استفاده از تم های رنگی به روز بر اساس آخرین رنگ های ارائه شده در صنعت مد دومین مولفه ای است که در پرسه ساخت مبل های ترکیه از آن بهره گرفته می شود. شما به راحتی به دلیل تنوع بسیار بالایی که این مبل برای شما فراهم کرده است می توانید دست به انتخاب بزنید. شما می توانید یک رنگ مترادف با فرش، پرده و سایر وسایل داخلی منزل خود انتخاب کنید. یا اینکه رنگی کاملا متضاد و خاص را برای ایده پردازی در فضای داخلی منزل مد نظر قرار دهید.

مبل های ترکیه به گونه ای طراحی و تولید می شوند که تم رنگی آن به عنوان یک پارامتر بسیار مهم همیشه در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال از دو کاناپه با یک تم رنگی و از دو مبل تکی با یک تم رنگی متضاد برای یک ایده پردازی متفاوت یاری می گیرند. اگر می خواهید هم راستا با آخرین دستاوردهای روز دنیا به یک دکوراسیون مدرن دست پیدا کنید بهترین انتخابی که در پیش روی شما قرار دارد مبل های ترکی است که تم های رنگی بسیار جذابی را برای شما فراهم کرده است. به عنوان سومین مشخصه مبل راحتی ترکی می توانیم به تم های رنگی بسیار جذابی که برای این قبیل مبل ها مورد استفاده قرار می گیرد اشاره داشته باشید.

مبل5

مشخصه چهارم مبل های ترکی چوب

مبل کلاسیک یا مبل سلطنتی نیاز به چوب و اسکلت بندی بسیار متفاوت و مقاومی دارد. از همین رو از هر جنس چوبی در پرسه ساخت این قبیل مبل ها استفاده نمی شود. کیفیت چوب اصلی ترین امری است که در پرسه ساخت مبل های ترکیه از آن بهره گرفته می شود. زمانی که یک مبل ترکی نیاز به منبت و طراحی روی چوب دارد به راحتی نمی توان از چوب های غیر استاندارد استفاده کرد زیرا این امر به نیمه نرسیده ترک بر می دارد و با شکستن چوب کار شما از سکه می افتد. به همین خاطر از چوب های بسیار مرغوبی در پرسه ساخت مبل های ترکی استفاده می شود.

چوب راش، چوب افرا، چوب گردو و چوب سفید تنها بخشی از انتخاب های است که مجریان بخش تولید برای ساخت مبل کلاسیک ترکی در پیش روی دارند. از این چوب ها عموماً برای تاج، دسته و پایه های مبل که بیشتر در معرض دید است استفاده می شود؛ اما به دلیل مقاومتی که از مبل های ترکی انتظار می رود چوبی که برای اسکلت پیش از استر استفاده می شود نیز از همین مرغوبیت و استاندارد برخوردار است. پس برای مولفه چهارم مبل ترکی می توانیم به استقامت و زیبایی چوبی نما و اسکلت تو کار مبل ترکی اشاره داشته باشیم.

مبل6

مشخصه پنجم مبل های ترکی  پارچه

مبل راحتی، مبل کلاسیک و مبل سلطنتی هر کدام نیاز به یک پارچه مخصوص دارند و این امر را شما به راحتی می توانید در صنعت مبل ترکیه مشاهده کنید. همان طور که می دانید از پارچه چرم بسیار برای مبل های کلاسیک استفاده می شود. چرم خود نیز به دو دسته چرم مصنوعی و چرم طبیعی دسته بندی می شود. مبل چرم مصنوعی قدری قیمت تمام شده کمتری دارد البته ماندگاری آن نیز به نسبت مبل های چرم طبیعی نیز کمتر است اما مبل های که چرم اصل هستند نه تنها گران تر هستند که کیفیت به مراتب بهتری را از آن خود کرده اند.

برای مبل های مدرن از پارچه های که تم های رنگی جذاب دارند اما خیلی از طرح و گل و در آن ها استفاده نشده است بهره می گیرند. شما به خوبی می دانید که مبل های ترکی مدرن بسیار ساده اما شکیل هستند. گاها از اکسسوری های مرتبط با مبل در راستای تولید آن ها استفاده می شود. به عنوان مثال ریشه های برای نمای مبل و یا شکل و طرح متفاوت کوسن ها می تواند نشانی از مبل های مدرن ترکی باشد.

در نهایت نیز برای ایده پردازی مبل های سلطنتی از پارچه های ساتن براق و ضخیم استفاده می شود که طرح گل دار آن برای این کار گزینه ایده ال تری است. امید است با شناخت مبل های ترکیه از این پس بتوانید مبل ایده الی را برای خود تهیه و در از آن نهایت استفاده را ببرید. شما می توانید از مبل های ترکی وارداتی خریداری کنید که قدری قیمت تمام شده آن بیشتر است یا از مبل های ساخت داخل با همان سبک و همان کیفیت در راستای ایده پردازی فضای داخلی منزل خود یاری بگیرید.

مبل7

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.