کاربرد های بالابر هیدرولیک عمودبر در صنایع مختلف

برخی کاربردهای بالابر هیدرولیکی عمودبر

بالابر هیدرولیک از نوع عمودبر برای بکارگیری در فضاهای محدود که دسترسی به آنها سخت است تولید شده­است.  حرکت بالاروی این بالابرها عمودی و تا ارتفاع  حداکثر 12 متر می­باشد. کاربرد آن­ها عموما در عملیات رایج در سوله­ها، انبارها و حتی صنایع هواپیمایی است. امروزه با توجه به گسترش ساخت و ساز و پیشرفت تکنولوژی استفاده از بالابر عمودبر هیدرولیکی در حال گسترش است.

مانیتو یکی از معروفترین تولید کنندگان بالابر نفربر در جهان است و در سال ۲۰۱۴،  بالابر مدلV’Air  خود را راه‌اندازی کرده است که بویژه برای صنعت هوا فضا توسعه‌یافته بود. ورژن­های جدید هم در حال ارائه بوده است از جمله با اضافه شدن محل  قرارگیری شاخک لیفتراک.

کاربرانی که به بیش از ۳ متر دسترسی افقی نیاز دارند، سومین تیپ از بالابر هیدرولیکی عمود بر با ارتفاع ۹ متر برای صنعت هواپیمایی ارائه شده است. این بالابر به گونه ای است که به طرفین سبد اجازه می‌دهد تا پایین بیایند و دسترسی آسانی به قطعات هواپیما فراهم کنند.

بالابر هیدرولیکی عمودبر پی بی لیفت آلمان:

شرکت PBlift آلمان در ساخت بالابر هیدرولیکی عمود بر خود از  فولادی آلیاژی با استحکام بالا در ساخت ستون ها استفاده کرده و بیشترین ارتفاع دسترسی را در میان سازندگان بالابر دارد. بالابر صنعتی پی بی لیفت با ارتفاع دسترسی 11.2 متر و دسترسی افقی 3 متر ، همراه با سیستم عیب یاب پیشرفته و قابلیت بالاروی از شیب 25 درصد تولید می­شود که یکی از کارامد ترین و با دوام ترین بالابرهای عمودبر در بازار است. این بالابر قادر است بدون ایجاد محدودیت در فضا چرخش نماید و کمترین میزان لقی را هنگام کار در ارتفاع داشته باشد. با توجه به خصوصیات این بالابر نفری استفاده از آن در صنایع نظامی، فرودگاهی ، کشتی سازی و همچنین انبارهایی که مشکل عرض عبوری دارند بسیار رایج است.

بالابر هیدرولیکی عمود بر شرکت PBlift

بالابر هیدرولیک عمودبر و سازندگان

مدیر محصول بخش بالابرهای شرکت Manitou، می­گوید: " از نظر تاریخی، بالابر هیدرولیک عمود بر در فرانسه برای اولین بار ساخته شده است.  این کشور یکی از بزرگترین بازارهای بالابر ستونی هیدرولیک در جهان بوده و امروزه در کنار آلمان ، بازارهای اصلی ما را برای بالابر عمودبر خودکششی هستند که روز به روز به حجم این بازار اضافه می­شود. ما متوجه شده ایم که بسیاری از کاربران درخواست بالابر نفری کوچک جمع و با ابعاد کمتری دارند که فضای کمتری اشغال کند، ما باید راه حلی پیدا کنیم که این شرایط محیا شود.

بالابر نفربر عمودبر مزیت انعطاف پذیری بیشتری را به لطف ابعاد کوچک خود دارد.  به همین دلیل است که این نوع بالابر هیدرولیک در اروپا به خوبی مورد استقبال قرار می­گیرد.

بالابرهای عمودبر هیدرولیک ، نسبت به داربست ها و نردبان ها تبدیل به یک جایگزین بسیار ایمن تر و سریع تر شده­اند و به شرکت ها کمک می کنند تا خطر صدمات یا تلفات ناشی از سقوط از ارتفاع را به حداقل برسانند. به همین علت، بالابر نفربر هیدرولیکی در صنایع با سابقه بالا، بسیار متمرکز هستند. در صنایع با سابقه،  ایمنی در ارتفاع به طور فزاینده‌ای از اهمیت فراوانی برخوردار است.

بالابر های هیدرولیک عمود بر اسکای جک

شرکت اسکای جک کانادا  دارای دو مدل بالابر هیدرولیکی عمودبر است که از ارتفاع دسترسی 5.65 متر  تا 6.75 متر  را پوشش می­دهند. به گفته این شرکت مشتریان بیشتر علاقمند به استفاده از بالابر نفربر با دسترسی سطح پایین نسبت به روش­های سنتی قدیمی داربست و نردبان است. و این شرکت به ویژه هنگامی که مشتریان  بیشتری شروع به انتخاب بالابر جایگزین داربست و نردبان کرده­اند به این بازار ورود کرده و در حقیقت این بازار را به روی علاقمندان باز کرده است.

در فوریه سال 2017 ، شرکت اسنورکل بالابر مدل TM12E  را راه اندازی کرد، ارتفاع کاری این بالابر تا 5.65 متر بوده و ظرفیت آن 227 کیلوگرم است. وزن این بالابر صنعتی فقط در حدود 840 kg است. یک سال بعد، این شرکت مدل TM16E ، یک مدل دیگر از بالابر هیدرولیک عمود خود را به نمایش گذاشت. این بالابر با ارتفاع کاری تا 6.87 متری  ، می­تواند تا 227 کیلوگرم ظرفیت داشته و وزن آن نیز در حدود 1110 کیلوگرم است. مدیر فروش شرکت اسنورکل گفت ، در حال حاضر بالابر نفربر با موتور درایو هیدرولیکی اسنورکل مدل TM12  محبوب تر است، اما مدل های  TM12E و TM16E با سیستم جدید موتور درایو برقی برای افزایش راندمان در شرایط مختلف کاری عرضه شده اند.

بالابر هیدرولیک عمود بر

شرکت ای ال اس (ELS) نیز در زمینه بالابر عمود بر هیدرولیک فعال بوده و به ساخت دو مدل بالابر ستونی عمودبر VM10 و VM6 افتخار می کند. این بالابرها که به ترتیب 10.2 متر و 6 متر ارتفاع دسترسی دارند برای استفاده 2 اپراتور طراحی شده اند. در ساخت این بالابر صنعتی نفربر، ابعاد به خوبی در نظر گرفته شده تا بالابر بتواند به راحتی از درب­ها و محل هایی که عرض آن­ها کم است عبور کند. ظرفیت این بالابر هیدرولیک تا 200 کیلوگرم است و شاسی آن به صورت خودکششی حرکت کرده و قابلیت حرکت در حالت باز شده وجود دارد.

بالابر عمودبر شرکت ای ال اس

بالابرهای عمودبر هیدرولیکی از روش های متفاوتی برای جابجایی عمودی بهره می­برند. در این بالابرها قیمت از پارامترهایی مانند ظرفیت، ایمنی، برند، ارتفاع و کیفیت قطعات و... پیروی می­کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.