سئو سایت چیست و چرا برای افزایش درآمد بی نهایت مهم است

 در واقع بهتر است که بگوییم که سئو سایت و موفقیت رابطه مستقیم با یکدیگر دارند. بسیاری از صاحبان وب سایت ها نگران این هستند که برای بهبود و تقویت صفحات سایت خود بودجه و مهارت کافی را ندارند.

 مطمئنا اگر این افراد اهمیت سئو سایت را به خوبی درک کنند و بدانند که ماهیت کلی آن چیست، دیگر هیچ نگرانی در این زمینه نخواهند داشت. چراکه سئو یک فاکتور مقرون به صرفه است و به شما این امکان را می دهد که میزان فروش و تعداد مشتریان خود را به خوبی افزایش دهید.

در این مقاله با استفاده از نکات مهم دوره آموزش سئو امیر قمصری، مدیر و موسس وب سایت نیوسئو، سعی کرده ایم مهمترین دلایلی که شما نیاز به سئو و یادگیری آن دارید را جمع آوری کنیم. اما نکته ای که وجود دارد این است که قبل از هر چیزی باید به خوبی بفهمید که سئو سایت چیست و دقیقا چه کاری انجام می دهد که می تواند سایت شما را از نظر گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری، به یک وب سایت با ارزش و معتبر تبدیل کند.

ماهیت کلی سئو سایت

سئو1

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد و به معنای تنظیم وب سایت و محتوای خود برای نمایش بهتر در صفحات نتایج جستجو می باشد. هدف کلی بسیاری از استراتژی های بازاریابی این است که مخاطبین و مشتریان زیادی را برای کسب و کار شما جمع آوری کنند. نکته ای که وجود دارد این است که اگر شما بتواند فعالیت های بهینه سازی سایت خود را دقیقا مطابق با یک دوره آموزش سئو معتبر به پیش ببرید، به راحتی می توانید تعداد بسیار زیادی مشتری هدفمند برای کسب و کار خود ایجاد کرده و خدمات فوق العاده ای برای تمامی آن ها ارائه کنید.

سئو این کار به این صورت انجام می دهد که صفحات سایت شما را در SERP ها در رتبه های برتر، یعنی رنک 1 تا 3 صفحه اول، نمایش می دهد. البته دقت داشته باشید که این رتبه های اول تا سوم جدا از تبلیغات پولی گوگل هستند.

بر اساس آمارهایی که از تیم تحقیقاتی نیوسئو به دست آمده است، متوجه می شویم که حدود 90 درصد افراد، اعتمادی به وب سایت هایی که از تبلیغات پولی استفاده کرده اند، نداشته و بیشتر تمایل دارند تا از محتواهای سایت هایی استفاده کنند که توانسته اند با استفاده از استراتژی های سئو سایت مناسب، رنک مناسبی از گوگل دریافت کنند؛ بدون اینکه هزینه ای به این موتور جستجو پرداخته باشند.

چرا سئو سایت اهمیت زیادی دارد؟

سئو2

امیر قمصری مدرس معتبرترین دوره آموزش سئو در پاسخ به این سوال می گوید که اگر وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه نمی کنید، خطر از دست دادن مشتریان زیادی را برای کسب و کار خود ایجاد کرده و در واقع این مشتریان را تقدیم به رقبای خود می کنید؛ چراکه قطع به یقین، رقبای شما نکات مهم دوره آموزش سئو و آموزش تولید محتوا را در روند کاری خود پیاده سازی کرده و رنک بالایی دریافت کرده اند.

توجه داشته باشید که شما باید با وب سایت هایی رقابت داشته باشید که رنک بالاتر و بهتری نسب به شما دارند؛ وگرنه آن دسته از صاحبان وب سایت هایی که اهمیت سئو را درک نکرده و از اصول آن استفاده نمی کنند، خطر جدی برای کسب و کار شما نخواهند داشت.

برای اینکه بهتر درک کنید که افزایش رتبه سایت شما چه اهمیتی دارد، بهتر است که به جستجوهایی که قبلا خود شما در اینترنت انجام داده اید، مراجعه کنید. فرض کنید که شما می خواهید یک گوشی تلفن همراه را خریداری کنید. اولین کاری که باید انجام دهید، این است اطلاعات صحیح و مفیدی در مورد آن کسب کنید.

خب با توجه به پیشرفت چشمگیر فضای مجازی در زندگی انسان ها، اکثر افراد ترجیح می دهند که این اطلاعات را از گوگل دریافت کنند. پس از اینکه جستجوی خود در مورد گوشی تلفن همراه را انجام دادید، طبیعی است که تنها به 3 صفحه اول نتایج جستجو، بسنده خواهید کرد. چراکه معمولا این سایت های محتوای خود را بر اساس اصول آموزش تولید محتوا انجام داده و تمامی فاکتورهایی که در دوره آموزش سئو آموخته اند را در استراتژی های خود پیاده سازی کرده اند.

بنابراین این سایت های توانسته اند اطلاعات مفید و کاربردی را به شما ارائه کنند. حال تصور کنید که این سایت ها علاوه بر مطالبی که بر اساس آموزش تولید محتوا ارائه کرده اند، یک فروشگاه اینترنتی نیز باشند. امیر قمصری مدیر وب سایت نیوسئو اعلام کرده است که نزدیک به 50 درصد از افرادی که محتوای یک سایت فروشگاه اینترنتی را مطالعه می کنند، در نهایت خرید اصلی خود را از همین سایت ها انجام می دهند.

موتورهای جستجو چگونه اعتبار سایت ها را می سنجند؟

Newseo در مقاله های خود اعلام کرده است که گوگل در الگوریتم خود تقریبا از 200 فاکتور رتبه بندی استفاده می کند. این موتور جستجو با استفاده از خزنده های خود تشخیص می دهد که عملکرد یک وب سایت تا چه اندازه ای مطابق با این فاکتور هاست. در نتیجه بر اساس همین موضوع، رنک مناسبی برای آن در نظر می گیرد.

در نهایت باید بگوییم که اگر شما بتوانید بهینه سازی سایت و چگونگی انجام آن را به خوبی بشناسید، به راحتی می توانید وضعیت کسب و کار خود را بهبود داده و از تمامی رقبای خود جلو بزنید. دقت داشته باشید که هیچ موقع برای یادگیری سئو و به کارگیری اصول آن در روند فعالیت های خود دیر نیست؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم که هرچه سریعتر برای بهره بردن از دوره آموزش سئو به یک مرکز معتبر مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.