در مورد جو بیشتر بدانید
احتمالا تمام افراد باید با دانه جو آشنایی داشته باشند. بیشتر مواد غذایی از قبیل نان ها، بیسکوییت ها، ماء الشعیر یا آبجو  و نوشیدنی مالت از جو ساخته می شود همچنین جو در غذاهایی نظیر سوپ، حلیم و برخی از خورشت ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این دانه سرشار از ویتامین ها، املاح، فیبر ومواد معدنی فراوان است. بنابراین بهتر است که در مورد این ماده غذایی اطلاعات بیشتری کسب کنید و همچنین آن را در وعده های غذایی خود بگنجانید. 

جو در بازار چگونه یافت می شود؟

دانه های جو در بازار معمولا به دو شکل یافت می شود. در نوع اول پوسته غیر خوراکی آن جدا شده و اما لایه سبوس ، جوانه و گیاهک  بر روی آن باقی می ماند و در نوع دوم لایه سبوس نیز از روی آن جدا و کنده می شود. لازم به ذکر است که سبوس جو برای بدن ، تنظیم فشار خون و به خصوص برای مو بسیار مفید است.  پس بهتر است که در خانه، جوی سبوس دار را مورد استفاده قرار دهید و همچنین نان های سبوس دار را خریداری کنید. 
 

جو سرشار از ویتامین ها و املاح فراوان است

جو را در هنگام صبحانه مورد استفاده قرار دهید

این ماده غذایی سرشار از ویتامین ها و املاح فراوان است و به دلیل مغذی بودن قادر است که شما را به خوبی سیر کند. از جمله مواد معدنی موجود در جو می توان به سلنیوم ، منگنز و تریپتوفان اشاره کرد. همچنین جو سرشار از فیبر است و به همین دلیل می تواند تا مدت ها شما را سیر نگه دارد. همچنین منگنز موجود در این محصول قادر است تا سیستم عصبی بدن انسان را آرام کرده و احساس شادی به شما ببخشد. لازم به ذکر است که این ماده غذایی قادر است که قلب شما را سالم نگه دارد. 

سلامت روده و دستگاه گوارش با مصرف جو

همانطور که گفته شد ، جو دارای فیبر بسیار فراوان است. فیبر موجود در جو ، مورد استفاده باکتری های خوب قرار گرفته و به عنوان منبع سوختی برای آنان به حساب می آید. همچنین این ماده غذایی به طور کلی باعث سلامت روده شما خواهد شد و احتمال ابتلا به سرطان روده و همچنین بواسیر را بسیار کاهش خواهد داد. 

جو برای سلامت زنان بسیار مفید است

دانشمندان در طی تحقیقات دریافتند که ماده غذایی جو قادر است که احتمال ابتلا زنان را در دوران پیش از یائسگی به سرطان سینه ، تا ۵۰ درصد کاهش داده و احتمال ابتلا به بیماری سرطان سینه را در زنان یائسه به میزان ۳۴ درصد کم کند. 
 

ماشعیر شمس2

جو سرشار از ویتامین های گروه B  است

جو احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

جو سرشار از ویتامین های گروه B  است. ویتامین B۶ و فولات که در دانه جو وجود دارند ، موجب حفظ سلامت رگ های خونی می شوند. همچنین پتاسیم موجود دراین محصول احتمال مرگ ناشی از بیماری سرخرگ کرونروی را تا بیش از ۵۰ درصد کاهش می دهد. مصرف جو به دلیل فیبر بالا میزان چاقی  و همچنین کلسترول موجود در خون را کاهش می دهد. در نتیجه احتمال سکته قلبی و گرفتگی رگ ها نیز کم می شود. به جرأت می توان گفت که موادی نظیر پتاسیم ، فولات و فیبر موجود در جو تضمین کننده سلامت قلب هستند پس هیچگاه مصرف این ماده مغذی را در وعده های غذایی خود از یاد نبرید. 

جو سلامت استخوان ها را افزایش می دهد

همانطور که می دانید. استحکام و ساختار استخوان وابسته به موادی نظیر فسفر ، منگنز ، آهن ، منیزیم و کلسیم است . باید این نکته را به شما بگوییم که جو دارای تمامی مواد ذکر شده است . لازم به ذکر است که آهن موجود در جو به حفظ استحکام استخوان ها کمک می کند و در کلاژن سازی نقشی اساسی دارد. 
 

مالشعیر شمس

با خرید محصولاتی نظیر شمس لیمونعناع ، سلامت خود را تضمین کنید

جو یکی از کمک کننده های اصلی برای حفظ سلامت مو است

مواد معدنی موجود در جو ، حیات را به موهای شما باز خواهد گرداند. همچنین آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در آن برای سلامت مو ضروری است . نیاسین ، تیامین و پروآنتوسیانیدین  موجود در این محصول رشد مو را افزایش می دهد و آهن و مس جو ، گلبول های قرمز خون را افزایش داده و ریزش مو را کاهش می دهد. در صورتی که می خواهید رنگ مویتان تجدید شود ، حتما جو را مورد استفاده قرار دهید زیرا مس موجود در آن ، دوای درد شما خواهد بود. 

ماء الشعیر شمس بنوشید تا از خواص جو بهره مند شوید

اگر می خواهید از خواص جو بهره مند شوید، می توانید با انتخاب بهترین نوشیدنی مالت و ماء الشعیر که توسط کارخانه شمس تولید شده از خواص آن بهره مند شوید. نوشیدنی مالت شمس سرشار از عصاره جو است که برای سلامت شما ضروری و مفید است. با انتخاب صحیح و خرید محصولاتی نظیر شمس لیمونعناع ، سلامت خود را تضمین کنید و از تازگی این محصولات بهره مند شوید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.