سیگنال | آشنایی با انواع روش‌های سرمایه‌گذاری، از صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا ارز‌ دیجیتال

همچنین آمارها نشان می دهد افراد تمایل بیشتر به سرمایه گذاری در بانک ها با حاشیه سود کمتر دارند، اما اگر راههای دیگری وجود داشته باشد تا افراد سود بیشتری عایدشان شود، شما کدام روش را ترجیح می دهید؟

صندوق های سرمایه گذاری

صندوق های سرمایه گذاری مسیر سرمایه گذار کردن تمام افراد جامعه است. مسیر به جریان انداختن سرمایه های عمومی در جهت بارور کردن بنیان های اقتصادی یک کشور. صندوق های سرمایه گذاری مطمئن ترین، ساده ترین و پربازده ترین راه برای ورود تازه کاران به بازار سرمایه است.

در کشورهای پیشرفته معمولا مردم خودشان به شکل مستقیم وارد بازار سرمایه نمی شوند. آنها سرمایه های خود را یک کاسه می کنند و آنرا به متخصصان امر سرمایه گذاری می سپارند. مدیران صندوق های سرمایه گذاری با جذب سرمایه های عمومی و مدیریت حرفه ای آن در بازار سرمایه، سعی می کنند تا بیشترین بازدهی ممکن را برای سرمایه گذاران فراهم آورند.

صندوق سرمایه گذاری راهی ارزان برای سرمایه گذاران کوچک است که فردی را برای سرمایه گذاری و نظارت بر سرمایه گذاری خودشان استخدام کنند. تجمیع سرمایه ها در صندوق سرمایه گذاری مزایای متعددی نسبت به سرمایه گذاری انفرادی دارد. مدیریت حرفه ای پول، تنوع سازی، آسانی و سهولت، نقدینگی و صرفه جویی در مقیاس از جمله مزیت های مهم سرمایه گذاری در صندوق هاست.

سیگنال2

ارز دیجیتال

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال می‌تواند بسیار پر ریسک و در عین حال بسیار پر سود باشد. اکثر افراد، ارزهای دیجیتال را با نام بیت کوین می‌شناسند و بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده غیر متمرکز، تا حد زیادی به عنوان شاخص بازار ارزهای دیجیتال عمل می‌کند و توجه همه سرمایه گذاران این حوزه را به دنبال دارد.

بیت کوین در سال 2008 توسط فرد یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ساخته شد. تا به امروز اطلاعات زیادی در رابطه با خالق مرموز بیت کوین در دسترس نیست و هویت او کماکان ناشناس باقی مانده است.

اگرچه کد بیت کوین توسط یک شخص یا گروه نوشته شده، اما همچون طلا، هیچ شخص و یا نهاد مرکزی را به عنوان متولی ندارد و مدیریت آن توسط یک تکنولوژی پیچیده و کد کامپیوتری انجام می‌شود.

ارزهای دیجیتال به راحتی قابل انتقال به هر شخص، در هر کجا و در هر زمانی به مراتب کوتاه‌تر از تراکنشهای بین بانکی بوده و کارمزد تراکنشهای آنها بسیار کمتر می‌باشد.

قیمت بیت کوین یا پادشاه ارزهای دیجیتال در سالهای اولیه پیدایش آن از رقمی کمتر از 1 سنت شروع شد و در انتهای سال 2017 به مرز 20 هزار دلار رسید.

در سال 2018 بیت کوین در یک روند نزولی و افت قیمتی شدید تا 3 هزار دلار کاهش یافت و با شروع سال جدید میلادی مجدد روند صعودی خود را از سر گرفت.

از 6 ماه گذشته تا به امروز بیت کوین 190 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده و اکنون به مرز 11 هزار دلار رسیده است.

از آنجایی که این دو بازار سرمایه گذاری کم ریسک (صندوق های سرمایه گذاری) و پر ریسک (ارزهای دیجیتال)، دو بازار کمتر شناخته شده به حساب می آیند، تیم متخصص سیگنال سعی دارد تا با فراهم کردن بستری مناسب و کارآمد پاسخگوی نیازهای فعالان این حوزه باشد.

تیم سیگنال گروهی متشکل از متخصصان حوزه مالی و همچنین نرم افزاری است که با مطالعه و رصد بازارهای مالی، سعی در جهت بهبود راه کارهای سرمایه گذاری و مالی از قبیل ارز دیجیتال، صندوق های سرمایه گذاری، اوراق بدهی و ... دارد.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.