سه چشم در مقابل یک چشم؛ مقایسه دوربین آیفون xr و هوآوی P20 Pro

 بگذارید در ابتدا یک حقیقت را در خصوص بازار خرید و فروش موبایل در کشور بگوییم: دیگر وقتی می‌خواهیم یک بالارده تمام عیار بخریم، فقط به سراغ آیفون یا جدیدترین نوت یا اس‌های سامسونگ نمی‌رویم. هوآوی هم حالا سری در سرها دارد، به خصوص با طراحی پی ۲۰، پی ۲۰ پرو، میت ۲۰ و ... در این یادداشت می‌خواهیم دو اسمارت فون اپل و هوآوی را از نظر کیفیت دوربین با یکدیگر مقایسه کنیم: هوآوی پی ۲۰ پرو و اپل آیفون ایکس آر؛ پیروز میدان کدام‌یک خواهد بود؟

خب، از معرفی اولیه دوربین‌های دو تلفن همراه سخن می‌گوییم. آیفون XR تقریبا همزمان با هوآوی P۲۰ Pro به بازار آمد؛ در اکتبر ۲۰۱۸ و حالا صاف می‌رویم سراغ دوربین ایکس آر. این اسمارت فون یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ۱.۴ میکرومتری دارد. شاید ۱۲ مگاپیکسل در نظر شما رقم چندان بالایی نباشد اما یادتان بماند «مگاپیکسل» برای سنجش دوربین‌های آیفون ملاک خوبی نیست.

کافی است به کیفیت عکس‌های ثبت شده با دوربین xr نگاهی بیاندازید تا به خوبی به این موضوع پی ببرید. از امکانات این دوربین لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فلاش چهارگانه است. کیفیت دوربین سلفی ایکس آر نیز ۷ مگاپیکسل عنوان می‌شود. نمی‌دانیم چرا اپل در ساخت ایکس آر در برابر فناوری ساخت دوربین‌های دوگانه و حتی سه‌گانه مقاومت به خرج داد؛ اما هر چه که هست، خوب می‌دانیم هوآوی پی ۲۰ پرو در برابر دوربین ایکس آر اپل، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

هوآوی پی ۲۰ پرو با یک دوربین سه‌گانه به بازار آمد،خود را به قهرمان دوربین‌های اسمارت فون در سراسر دنیا تبدیل کرد و به این ترتیب آمار خرید و فروش موبایل هواوی در سال گذشته به شدت بالا رفت.  دوربین سه‌گانه این موبایل ۴۰، ۲۰ و ۸ مگاپیکسل کیفیت دارند! باورکردنی نیست. لنز لایکا، فوکوس خودکار لیزری و فلاش دوگانه ال ای دی از قابلیت‌های منحصر به فرد دوربین هوآوی پی ۲۰ پرو است. همچنین کیفیت دوربین سلفی این موبایل ۲۴ مگاپیکسل است. در کنار این‌ها، در پی ۲۰ پرو یک آپشن ویژه وجود دارد: هوش مصنوعی که می‌تواند بر جذابیت‌های عکس‌ها تاثیر بگذارد. مثلا رنگ‌ها را افزایش و جزئیات را بیشتر نشان دهد.

پی ۲۰ پرو با وجود آنکه به تازگی به ایران آمده، اما هواداران زیادی پیدا کرده است. این گوشی موبایل در سایت دیوار آگهی‌های زیادی دارد که برای اطلاع از قیمت و خرید این هوآوی بهترین راه، مراجعه به آگهی‌های این سایت است. در این سایت خرید گوشی هوآوی p۲۰ pro آکبند و رجیستری شده در یک آگهی ۱۱ میلیون و در آگهی دیگر ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. در آگهی‌های دیگر نیز نمونه‌های دست دوم این موبایل هوآوی از ۷ تا ۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 منبع : ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.