مشهد

اسنپ تریپ1

توریستی‌ترین شهر ایران مشهد است که سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون گردشگر ایرانی و پنج میلیون گردشگر خارجی است. سیستم حمل‌ونقل عمومی در مشهد پوشش خوبی به نقاط مختلف شهر دارد. علاوه بر تاکسی می‌توانید مترو و اتوبوس‌های بی‌آرتی نیز استفاده کنید تا هم گرفتار ترافیک نشوید و هم هزینه کمتری صرف رفت‌وآمد کنید.

 برای استفاده از مترو و اتوبوس‌های شهری باید  از کارت‌های اعتباری به اسم «من کارت» استفاده کنید، که قابل شارژ هستند. هزینه سفر با مترو مشهد در هر مسیر ۵۵۰ تومان است. هزینه اتوبوس‌ها  ۳۵۰ تا ۵۰۰ است، هزینه تاکسی نیز در این به طور معمول ۱۰۰۰ تومان است. مشهد هتل‌های بسیار زیادی دارد. هزینه رزرو هتل های مشهد از ۴۳ هزار تومان شروع می‌شود. قیمت هتل‌های دو ستاره و سه ستاره از زیر صد هزار تومان تا بالای سیصد هزار تومان است. هزینه رزرو اتاق در هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره  نیز از ۱۲۱ هزار تومان شروع می شود و تا ۲ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان هم می‌رسد. رستوران‌های مشهد نیز متنوع هستند و قیمت‌های متنوعی نیز دارند. در رستوران‌های ارزان‌ قیمت می‌توانید با ۱۰ الی ۲۵ هزار تومان غذا بخورید اما در رستوران‌های متوسط معمولا باید بیش از بیست هزار تومان برای یک پرس غذا هزینه کنید. رستوران‌های لوکس نیز قیمت‌های بیشتری دارند و معمولا از حدود پنجاه هزار تومان شروع می‌شوند و تا قیمت‌های بیشتر نیز می‌رسند. قیمت بلیط آرامگاه فردوسی ۳ هزار تومان و پارک‌های آبی مشهد از هشت هزار تومان تا حدود ۵۰ هزار تومان است.

تهران

تهران، پایتخت است و به همین دلیل جاهای دیدنی، رستوران‌ها و هتل‌های بسیار زیادی دارد. قیمت رزرو هتل های تهران و مهمانسراهای این شهر از ۵۵ هزار تومان شروع می‌شود. قیمت هتل‌های دو ستاره و سه ستاره از ۱۲۵ هزار تومان تا ۶۹۰ هزار تومان است.

هزینه رزرو اتاق در هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره  نیز از ۲۶۷ هزار تومان شروع می شود و تا ۲میلیون و ۳۶۴هزار تومان هم می‌رسد.هزینه حمل‌وتقل با تاکسی در تهران نسبت به دیگر شهرها گران‌تر است و از هزار و صد تومان تا حدود ده هزار تومان است.

سیستم اتوبوس‌های شهری و بی‌ارتی تهران و همچنین مترو هم بسیار ارزان‌تر هستند هم در بسیاری از موارد سریع‌تر. هزینه هر مسیر داخل‌شهری مترو با کارت مترو بین ۳۵۰ تا ۶۰۰ تومان است و با بلیط هزار تومان. هزینه جابه‌جایی با اتوبوس‌ها نیز از ۵۰۰ تا هزار تومان است. ورودی موزه‌ها و کاخ‌های تهران نیز دو هزار و یا دو هزار و پونصد تومان است.

اصفهان

اسنپ تریپ2

مثل هر شهر توریستی دیگر اصفهان نیز هتل‌ها و رستوران‌های بسیار زیادی دارد و هزینه سفر شما به این بستگی دارد که در چه هتلی اقامت کنید  و کجا غذا بخورید. با ۵۸ هزار تومان هم می‌توانید در یک هتل ارزان قیمت اتاق رزرو کنید. قیمت هتل‌های دو ستاره و سه ستاره از زیر صد هزار تومان تا بالای سیصد هزار تومان است.

هزینه رزرو اتاق در هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره  نیز از ۱۹۰ هزار تومان شروع می شود و تا ۱ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان هم آب می‌خورد. قیمت پیتزا، پاستا و سوخاری سه تکه  حدود ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان می‌شود. قیمت غذاهای ایرانی از حدود ۱۵ هزار آغاز می‌شود و در رستوران‌های لوکس  بالای ۵۰ هزار تومان است.

 در اصفهان نیز می‌توانید از تاکسی، بی‌ارتی و مترو برای جابه‌جایی استفاده کنید. البته شاید استفاده از مترو در اصفهان خیلی کاربردی نباشد. هزینه تاکسی در اصفهان پایین است و از حدود هزار تومان تا دو سه هزار تومان است. بی‌ارتی نیز دسترسی خوبی به نقاط مختلف دارد. بلیط ورودی کاخ هشت بهشت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، آکواریوم اصفهان ۱۸ هزار تومان و مسجدهای تاریخی ۳ هزار تومان است. بازدید بسیاری از جاذبه‌های اصفهان مثل سی‌وسه‌پل نیز هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد.

شیراز

اسنپ تریپ3

قیمت هتل های تخفیف دار شیراز از ۵۵ هزار تومان شروع می‌شود. قیمت هتل‌های دو ستاره و سه ستاره از زیر صد هزار تومان تا بالای سیصد هزار تومان است. هزینه رزرو اتاق در هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره  نیز از ۸۰ هزار تومان شروع می شود و به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.

 در شیراز نیز قیمت غذاها متنوع است. غذاهای ارزان قیمت از همبرگرها یا به قول شیرازی‌ها همبرهای ده دوازده هزار تومانی شروع می شوند. قیمت غذاهای ایرانی نیز از حدود ۱۵ هزار تومان شروع می شود. در رستوران‌های معمولی نیز قیمت غذا در حدود ۲۰ الی ۴۰ هزار تومان است و در رستوران‌های گران‌قیمت به بالای پنجاه هزار تومان هم می‌رسد. در شیراز نیز مترو هست و هزینه تاکسی نیز بالا نیست و هزینه هر مسیر در حدود هزار تومان است. بلیط ورودی آثار تاریخی شیراز نیز دو یا سه هزار تومان است.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.