وسایل ضروری برای سفرهای نوروزی

برای سفرهای نوروزی باید از چند هفته باقی‌مانده تا نوروز برنامه‌ریزی کرد تا با خیال آسوده قدم در جاده گذاشته شود و بتوان سفری پر از خاطره ساخت.

سفر با وسیله نقلیه عمومی و یا شخصی، پیدا کردن اقامتگاه برای طول سفر، محاسبه هزینه برای مدت زمانی که در سفر هستید و برداشتن لوازم ضروری از مهم‌ترین موارد برای انجام سفر است. بعد از اینکه مشخص شد با چه وسیله‌ای سفر انجام می‌شود، به کدام شهر می‌روید و چه نوع اقامتگاهی را انتخاب می‌کنید و یا اینکه برای سفر چه مبلغی را باید هزینه کرد جمع کردن لوازم ضروری سفر یکی از مهم‌ترین بخش‌های پیش از سفر است. پس باید یک چک لیست آماده کرد و از چند روز مانده به سفر با خیال راحت موارد ضروری و مایحتاج خود و همراهان را یادداشت کرد.

مواد غذایی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سفر از اول راه تا آخرین لحظه‌ها تهیه غذا برای وعده‌های مختلف غذایی است. اگر ترجیح می‌دهید که در طول سفر از غذاهای آماده و رستورانی استفاده می‌کنید باید سعی کرد که از رستوران‌های شناخته شده در جاده غذا تهیه کرد و در مدت اقامت در شهر مورد نظر هم از ساکنان آن شهر سراغ رستوران‌ها و ساندویچ فروشی‌های معتبر را گرفت.

اما اگر خودتان اهل پخت‌و‌پز و آماده کردن غذای خانگی‌ هستید بهتر است موادی غذایی که در طول راه فاسد نمی‌شوند را همراه بردارید و دیگر مواد مورد نیاز را از فروشگاه‌های همان شهر تهیه کنید.

مثلا اگر به شهرهای شمالی کشور سفر می‌کنید با اجاره ویلا در شمال آدرس بازارهای روزانه آن شهر را بپرسید و مواد غذایی تازه و محلی را برای پختن غذا تهیه کنید.

اقلام بهداشتی و جعبه کمک‌های اولیه

داروها یکی دیگر از وسایل ضروری در مدت سفر هستند. برخی از افراد نیاز به داروهای خاص و ضروری دارند که باید در زمان‌های تعیین شده حتما استفاده کنند. اما غیر از داروهای ضروری و دفترچه بیمه برخی وسایل بهداشتی و داروها را باید در قالب یک کیف یا جعبه کمک‌های اولیه همراه داشت. مثلا قرص‌های مسکن، هیوسین ضد دل‌ درد، آنتی هیستامین و سرماخوردگی، پنبه، چسب زخم، باند، گاز استریل، بتادین، پماد سوختگی، الکل سفید و قیچی کوچک را باید در یک کیف گذاشت و فراموش نشود که با خود ببرید. البته دو نکته خیلی مهم نیز باید رعایت شود، این کیف در دسترس کودکان نباشد و به تاریخ انقضاء داروها حتما توجه شود.

افرادی که به شیراز سفر می‌کنند و فراموش کرده‌اند جعبه کمک‌های اولیه را با خود ببرند و مثلا در یک اقامتگاه بوم گردی در شیراز ساکن شده‌اندمی‌توانند  از میزبان خود آدرس داروخانه و درمانگاه نزدیک را بگیرند.

لباس

برداشتن لباس مورد نیاز در طول سفر بستگی به این دارد که به چه نقطه آب‌و‌هوایی سفر می‌کنید و یا اینکه سفر چه مدتی طول می‌کشد. عده‌ای از افراد چندین چمدان لباس برمی‌دارند و عده‌ای دیگر یک کوله پشتی دارند که لباس‌های مورد نیاز را داخل آن می‌گذارند و سفر را آغاز می‌کنند.

پیشنهاد می‌شود لباس‌هایی برداشته شود که در هر نقطه از شهر که رفتید با توجه به آداب‌و‌رسوم آن شهر بتوان از همان لباس‌ها استفاده کرد. لباس‌هایی اسپرت‌ هستند و بعد از شستشو نیازی به اتو کشیدن ندارند.

البته می‌توان مثلا با اقامت در یک آپارتمان در چابهار از امکاناتی مثل کمد، کشو و یا چوب لباسی برخوردار شد و لباس‌های مرتبی در طول سفر داشت.

 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.