فارس - مدیرعامل مپنا گفت: ‌اخیرا قراردادی را با شرکت نفت برای یک دوره طولانی پشتیبانی از محصولات مورد نیاز صنعت نفت منعقد کرده‌ایم. علی آبادی در دومین همایش ارتقای توان داخلی با رویکرد توسعه نظام پیمانکاری اظهار داشت: اگر انسان ۵ صفت اراده، قدرت، دانایی، حکمت و حی بودن را داشته باشد شایسته سجده فرشتگان شده و خلیفه خداوند می‌شود و به درجه آدمیت می‌رسد. وی افزود: مگر می‌توان بدون اراده، توان، علم، حکمت و حیات‌بخشی در محیط فناوری و ساخت داخل وارد شد.

مدیرعامل مپنا تاکید کرد: ثروت آفرینی مهم است اما همه ثروت‌ها باید خرج شود تا آدمیت حاصل شود. وی تصریح کرد: ناکارآمدی عملکرد تاریخی و سنتی اقتصاد متکی بر منابع و ذخایر بر کسی پوشیده نیست و ادامه چنین روندی هم امکانپذیر نیست. علی آبادی اظهار داشت: کشور ما سرشار از استعدادهای جوان، مستقل و ملزم به حفظ استقلال همواره در معرض تهدیدهای فراوان پر از فرصت‌ها است و دسترسی به منابع اولیه انرژی به ویژه گاز طبیعی در آن وجود دارد که همه این موارد حاکی از این هستند که ارتقای توان تولید داخل برای رشد و توسعه کشور ضروری است.

وی تاکید کرد: وجود سند چشم‌انداز قانون استفاده از توان فنی مهندسی داخل در اجرای پروژه‌ها برنامه‌های توسعه ۵ساله و ضوابط اجرای اصل ۴۴ و قوانین بودجه سالانه کشور نشان می‌دهد توجه زیادی در ادبیات توسعه کشور به این موضوع صورت گرفته است. وی افزود: توسعه منابع انسانی توسعه سرمایه‌گذاری و نظام‌های تامین مالی و اثرات متقابل اصل ۴۴ و بودجه عمومی از جمله مواردی هستند که می‌تواند در این مساله مؤثر باشد. مدیرعامل مپنا تاکید کرد: تقویت ویژه نظام آموزشی کشور بازنگری برنامه‌های درسی و دادن وزن بیشتر به رشته‌های صاحب بازار کار ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و افزایش سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی از جمله مواردی هستند که به توسعه منابع انسانی کمک می‌کند.