مدیرکل دفتر حقوقی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: این سازمان در انتظار ابلاغ دستورالعمل تنظیم قیمت خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی شورای رقابت است. به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)،‌ حسن مهدوی افزود: براساس بند ۵ ماده ۵۸ قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی یکی از وظایف شورای رقابت تصویب دستورالعمل تنظیم قیمت است.

وی افزود: با این وجود تاکنون دستورالعمل یاد شده برای اعمال وظایف قانونی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابلاغ نشده است که همچنان این سازمان منتظر ابلاغ دستورالعمل تصویب شده از سوی شورای رقابت است.

مهدوی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران و مطابق بند ۴ ماده ۶ اساسنامه این سازمان، تدوین و تنظیم مقررات، آیین‌نامه‌ها، جدول تعرفه‌ها و نرخ‌های کلیه خدمات در بخش‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین کف یا سقف آنها برای تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

وی با اشاره به بند ط ماده ۴۶ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه تصریح کرد: براساس این قانون به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شده است با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مبالغی به عنوان حق امتیاز، خسارت و جریمه عدم انجام تعهدات مندرج در پروانه‌های صادره اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل واریز کند.