45 میلیون ایرانی مشمول دریافت سهام عدالت هستند

گروه بورس - رییس‌کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: سهام عدالت شش دهک جمعیتی کشور ۴۵ میلیون نفر را پوشش خواهد داد. «پیمان نوری» درباره تعداد افراد برخوردار از سهام عدالت در کشور اظهار کرد: بر اساس تاکید رییس‌جمهور در حال پیگیری هستیم تا بر اساس جمعیت ۷۵ میلیون نفری کشور، سهام عدالت به شش دهک آن یعنی ۴۵ میلیون نفر تعلق بگیرد.

وی با رد خبر برخی از رسانه‌ها که به نقل از وی اعلام کرده بودند سهام عدالت به کل جمعیت ۷۵ میلیونی کشور تعلق می‌گیرد، گفت: سال آینده برنامه‌های مناسبی برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درباره سهام عدالت داریم تا ابعاد مختلف سهام عدالت برای مردم به طور ساده تشریح شود.

رییس‌کل سازمان خصوصی‌سازی در مورد قابلیت خرید و فروش سهام عدالت گفت: سهام عدالت در وثیقه است و تنها زمانی قابلیت خرید و فروش پیدا می‌کند که از محل سود تعلق یافته، ارزش آن پرداخت شده باشد.

«نوری» با تاکید بر افزایش ارزش این سهام در حال حاضر نسبت به گذشته تاکید کرد: صاحبان سهام عدالت نسبت به فروش آن با قیمت‌های پایین به افراد سودجو به صورت وکالتی یا سایر روش‌های خلاف قانون، اقدام نکنند.

شرکت‌های قابل‌واگذاری ۹۰

همچنین به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان خصوصی‌سازی هیات واگذاری در جلسه روز شنبه خود فهرست واگذاری شرکت‌های دولتی در سال ۹۰، شامل ۳۵۲ شرکت گروه اولی و ۴۶ شرکت گروه دومی را به تصویب رساند.