بهره‌مندی از ظرفیت صنعت ساختمان سازی و توریسم محور توسعه تعاملات تبریز و آنکارا

دنیای اقتصاد-تبریز: منصور یاواش در دیدار با یعقوب هوشیار شهردار تبریز اظهار کرد: در شرایط فعلی تبادل و تعاملات بین شهرها از تبادلات بین دولت‌ها، پیشی گرفته است و توسعه همکاری ها این دو شهر منشا پیشرفت طرفین خواهد بود.

وی قرابت فرهنگی  تبریز و آنکارا را فرصت کم نظیری برای گسترش تعاملات دانست.

منصور یاواش در ادامه با بیان اینکه آنکارا پیشرفت چشمگیری در حوزه صنعت داشته و چندین شرکت بزرگ ساخت و ساز مطرح جهان در این شهر مشغول فعالیت هستند، افزود: صنعت ساختمان و گردشگری می تواند، محور توسعه همکاری تبریز و آنکارا را ایفا کند.

همچنین شهردار تبریز در این دیدار اظهار کرد: تبریز یکی از شهرهای با پیشینه تاریخی و سرآمد کشور ایران است به طوری که اولین پارلمان شهری و بلدیه ایران در تبریز تاسیس و تشکیل شده است.

یعقوب هوشیار افزود: آذربایجان شرقی و تبریز ظرفیت های بسیار بالایی در بخش های تولید فولاد، معدن، صنایع و به خصوص صنایع غذایی دارد؛ به طوری که محصولات غذایی تولید شده در کارخانجات این شهر به ۷۰ کشور دنیا صادر می‌شود.  

وی با اشاره به مهیا بودن زیرساخت سرمایه گذاری در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی و منطقه آزاد ارس برای سرمایه گذاران ترک، خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز اردیبهشت سال آینده برگزار می شود در این زمینه  از سرمایه گذران ترکیه ای دعوت می کنیم در این همایش حضور و مشارکت فعالی داشته باشند.

وی در پایان با حائز اهمیت خواندن انتقال تجارب شهرهای ایران و ترکیه، افزود: پیشنهاد می کنم جلسات مشترکی با حضور پنج شهردار کلانشهرهای دو کشور برای انتقال تجارب و توسعه همکاری ها تشکیل شود.