پوستر رینوتکس ۲۰۲۳ تبریز رونمایی شد

دنیای اقتصاد-تبریز: دبیر ستاد اجرایی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رَبع رشیدی یکی از بناهای تاریخی و ارزشمند شهر تبریز واقع در خیابان عباسی به سبک معماری ایرانی است.)، در مراسم رونمایی از پوستر یازدهمین نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۳، اظهار کرد: زمان برگزاری یازدهمین دوره این نمایشگاه بنابر اعلام قبلی، آبان ماه بود که با توجه به تغییرات برنامه‌ای به ۱۴ الی ۱۷ آذر ماه تغییر پیدا کرد.

رضا کریملو با بیان این‌که رینوتکس در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ی امضا شده بین سازمان ربع رشیدی و اداره کل آموزش و پرورش استان، رویداد تخصصی رینوفست برای اولین بار در نمایشگاه سال جاری در استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اهداف جشنواره در رینوتکس ۲۰۲۳ نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یافته و در پنج محور جذب و پرورش ایده، تجاری سازی، برندسازی، شبکه سازی و ارتقای طرح فناوری صنایع استان و کشور انجام می‌شود.

وی افزود: حامی اصلی این جشنواره مانند سال‌های گذشته استانداری آذربایجان شرقی است.

کریملو عنوان کرد: در یازدهمین نمایشگاه رینوتکس، در بخش‌های مختلف نمایشگاه از جمله ساختار برگزاری نمایشگاه، افزایش کمیت و کیفیت جوایز جشنواره، کاربردی کردن زون بندی، بروزرسانی، توسعه و تجاری سازی، افزایش مراحل ارزیابی و داوری طرح‌ها، تغییر در شکل مسئولیت و مدیریت زون‌ها، مستقل کردن زون تخصصی دانش آموزی با نام تجاری رینوفست، تغییر فرم غرفه‌های نمایشگاه، افزایش کمی و کیفی رویدادهای تخصصی رینوتکس، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در برگزاری رینوتکس و ... تغییرات اساسی به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۷۰ طرح نوآوری و فناوری برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش تقاضا در اواخر مهلت زمان ثبت نام این آمار به هزار طرح افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در راستای حمایت از طرح‌های دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره، هزینه‌های مربوط به ثبت نام و سایر هزینه‌ها به حداقل‌ترین مقدار رسیده است.