همایش سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳ فرصت طلایی ایجاد درآمدهای پایدار

دنیای اقتصاد-تبریز: یعقوب هوشیار در جلسه ای مشترک با علی فکری معاون وزیر و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، با بیان اینکه یکی از ضرورت هایی مدیریت شهری بحث سرمایه گذاری است، گفت: با توجه به ابلاغ ماده یک قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها توسط ریاست جمهوری، شهرداری‌ها می‌توانند در چهارچوب قوانین و مقررات از انواع ابزارهای تامین مالی و روش‌های اجرایی مناسب برای اجرای طرح‌های مصوب شهری و طرح‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی با پیش‌بینی تضامین کافی استفاده کنند.

شهردار تبریز و نماینده کلان شهرهای کشور با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن هزینه نگهداشت شهرهای مدرن و تامین ضرورت هایی مثل حمل و نقل عمومی، تامین مالی کلانشهرها، بدهی ها و دیگر درآمدهای شهرداری کفاف نمی کند، افزود: در این راستا باید برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری ها، با بررسی و مطالعه بنیادی نیازهای اولویت دار کلانشهرها شناسایی و نسبت به موقعیت و ضرورت های زندگی شهروندان برنامه ریزی شود.

هوشیار همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳ را موقعیت مناسبی برای تعریف پروژه های سرمایه گذاری ماندگار با درآمدهای پایدار دانست که نیاز به همدلی عمومی مردمی و ارگان های ذیربط دارد.

در ادامه این جلسه، علی فکری، معاون وزیر و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران تاکید کرد: در مسیر برگزای هرچه باشکوه تر همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳ و معرفی پروژه های سرمایه گذاری تبریز آماده همکاری همه جانبه هستیم.

وی با بیان اینکه در بحث سرمایه گذاری و روش های تامین مالی در کنار برگزاری این همایش خواهیم بود، اظهار داشت: در بحث ضمانت نامه های سرمایه گذاری خارجی و تامین امنیت خاطر سرمایه گذاران نیز در کنار شهرداری تبریز هستیم.