تولیدکنندگان موتور حرکت کشور هستند

دنیای اقتصاد-تبریز: رئیس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه موضوع کیفیت و احقاق حقوق مردم مسئله‌ای نیست که بتوان کوتاه آمد، گفت: طرح پایش کمیت به صورت کشوری برای محصولات تولیدی و نیز صنایع غذایی از سال گذشته آغار شده است. این طرح با توجه به دو استاندارد ملی ۱۶۳۸۱ و ۲۱۷۵۹ با رویکرد کمیت فرآورده های بسته بندی شده و نیز الزامات نشانه گذاری محصولات در حال اجرا می باشد.

 حسن خانه زر در بازدید از شرکت صنعتی داداش برادر (شونیز) اظهار کرد: در دوران تحولی سازمان ملی استاندارد با اجرای برنامه های جدید سازمان ملی استاندارد علی الخصوص در حوزه اوزان و مقیاس شاهد ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات تولیدی خواهیم بود. وی گفت: حذف رواداری در برچسب گذاری بر روی محصولات تولیدی در دستور کار سازمان ملی استاندارد می باشد و وزن محصولات باید به صورت خالص و بدون رواداری درج گردد.

بابک بدلی افشرد، سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان‌شرقی گفت: در این طرح کارشناس اداره کل استاندارد با مراجعه به واحدهای تولیدی اقدام به نمونه برداری از محصولات تولیدی به تعداد ۱۲۵ عدد کرده و با بررسی وزن خالص محصولات تولیدی اقدام به پایش وزن محصولات و بررسی کم فروشی از سوی واحدهای تولیدی می نمایند.

در این بازدید در حضور رئیس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس سازمان ملی استاندارد ایران و سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی از دو فرآورده تولیدی این شرکت نمونه برداری گردیده و وضعیت نشانه گذاری و وزن خالص نمونه ها مورد ارزیابی قرار گرفت.