مترو تبریز در اولویت تخصیص فاینانس قرار می‌گیرد

احمد وحیدی دوشنبه شب، دوم ابان ماه، در حاشیه افتتاح ایستگاه لاله (شماره ۱۵ ) خط یک مترو تبریز و بازدید از مسیر ایستگاه لاله تا ایستگاه میدان ساعت اظهار کرد: با توجه به بررسی های انجام گرفته و نیاز ضروری برای پیشرفت کار، تخصیص فایناس به پروژه خط ۲ مترو تبریز تسریع شده و در اولویت قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین از اسناد خزانه نیز برای پیشرفت پروژه خط ۲ مترو تبریز تخصیص داده می شود.

وزیر کشور ضمن ابراز رضایت از پیشرفت خط ۱ مترو تبریز گفت: در صورت احتیاج و نیاز برای تکمیل خط ۱ مترو تبریز، فاینانس مورد نیاز به این پروژه نیز اختصاص می یابد.

وحیدی با اشاره به لزوم انجام تمهیدات لازم برای افزایش جذب مسافر در خط ۱ تأکید کرد: مسئولان و متولیان امر در مترو تبریز با بهره‌برداری از فاز سوم و افزایش ساعات سرویس‌دهی به شهروندان، باید میزان جذب مسافر را در کل خط ۱ مترو تبریز افزایش دهند.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز در حاشیه این مراسم با اشاره به ویژگی های ایستگاه لاله، گفت: این ایستگاه در مساحت هشت هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

یعقوب وحیدکیا اظهار کرد: ایستگاه مذکور در عمق ۲۵ متری از سطح زمین و به شکل جزیره ای بوده و در سه طبقه با دسترسی شمالی و جنوبی طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: ایستگاه لاله یکی از منحصربه فردترین ایستگاه ها از نظر معماری است که از مکتب هنری آذربایجان الگوبرداری شده است و روح تجدد میراث فرهنگی با بهره‌گیری از تکنیک های کاشی‌کاری سنتی در آن جلوه‌گر است.