ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی در ترکیه معرفی شد
دنیای اقتصاد-تبریز: احمد حمزه زاده روز یکشنبه اعلام کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری وان ترکیه از هفتم مهرماه سال جاری آغاز شده و آذربایجان شرقی با آمادگی کامل و با محوریت معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی خود در این نمایشگاه حضور یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اهداف مهم این اداره‌کل توسعه همه‌جانبه گردشگری در استان است، در این نمایشگاه ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی به‌صورت جامع معرفی می‌شود.

حمزه زاده اظهار کرد: با توجه به سبقه حضور استان در این نمایشگاه بین‌المللی و توجه ویژه گردشگران به غرفه آذربایجان شرقی، طی روزهای اخیر نیز شاهد استقبال ویژه و حضور میهمانان خارجی در غرفه‌های آذربایجان شرقی هستیم.

 آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری در شمال غربی ایران سرشار از جاذبه های مهم تاریخی، طبیعی و فرهنگی است که می تواند پاسخگوی سلیقه و نیاز هرنوع گردشگر داخلی و خارجی باشد.

در این استان ظرفیت های متنوع گردشگری همچون گردشگری فرهنگی، سلامت، مذهبی، روستایی، زمستانی، تفریحی، بوم گردشگری (اکوتوریسم)، زمین گردشگری (ژئوتوریسم) و گردشگری بازاری در کنار یکدیگر فراهم است و این مهم می تواند گردشگران داخلی و خارجی را از هر سن و سلیقه ای به خود جذب کند.

در زمینه گردشگری فرهنگی و آثار و بناهای تاریخی این استان می توان به مجموعه تاریخی بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان، ارگ تبریز (ارگ علی ‌شاه) به عنوان یکی از بلندترین سازه های خشتی و تاریخی کشور، مجموعه تاریخی و تفریحی ائل گلی تبریز که شامل استخری مربع شکل به مساحت ۵۴ هزار و ۶۷۵ متر مربع است، پل خدا آفرین در شهرستان کلیبر، خانه مشروطه در نزدیکی بازار تبریز و میدان و کاخ شهرداری تبریز (میدان ساعت) اشاره کرد.