شماره روزنامه ۶۰۳۶
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.
  • دنیای‌اقتصاد-راضیه احقاقی: افت محسوس ارزش قراردادهای آتی نقره در بازار مشتقه بورس کالا را شاهد هستیم. در حالی که این فلز گران‌بها در بازارهای جهانی روزهای نسبتا خوبی را سپری می‌کند دلیل افت حجم معاملات را باید در سیگنال‌های ارزی و تعدیل انتظارات تورمی در بازار داخل جست‌وجو کرد. در واقع نرخ ارز بازیگر اصلی این روزهای بازارهای مالی و کالایی کشور شده و اثرگذارتر از سایر فاکتورها در این بازار خودنمایی می‌کند. با این وجود نمی‌توان از تاثیر سایر فاکتورهای بنیادین اثرگذار بر این بازار در میان و بلندمدت غافل شد. انجمن‌(جهانی) نقره در گزارشی با اشاره به افزایش قابل توجه تقاضا برای نقره، رشد 30 درصدی بهای این فلز گران‌بها را در بازارهای جهانی تا پایان سال جاری میلادی برآورد کرده است. این برآورد اگرچه خوش‌بینانه به‌نظر…
  • معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد، سازوکار عرضه املاک اشخاص حقیقی در بورس کالا را تشریح کرد و به پرسش‌های مطرح شده در این حوزه پاسخ داد.
  • گروه شرکت‌ها: مقاطع فولاد خراسان در معاملات بورس کالای ایران با رشد نرخ اعلام شد. در این روز، شمش فولاد از سوی ذوبی‌ها بدون نوسان قیمت نسبت به روز ماقبل از آن مورد مبادله قرار گرفت.
  • با بهبود قوانین، به‌کارگیری مشوق‌ها و از بین رفتن موانع، به‌راحتی می‌توانیم به حجم تولید ۳ برابر میزان کنونی دست‌یابیم. این ۳ برابر شدن تولید تاثیر بسزایی در ارزآوری و اشتغال نیز خواهد داشت‌. روند افزایشی حجم تولید در صنایع بزرگ پتروشیمی در کنار ظرفیت نصب شده موجود در صنایع تکمیلی از جمله مواردی است که می‌تواند این پتانسیل را محقق سازد ولی در کنار آن نیاز به افزایش تقاضای داخلی و رونق صادرات را باید در دستور کار قرار داد.
  • گروه شرکت‌ها: با احداث کارخانه بوکسیت کهگیلویه و بویراحمد برای فرآوری و تهیه مواد اولیه صنایع آلومینیم کشور، این استان یکی از مهم‌ترین قطب‌های تامین بوکسیت در کشور می‌شود. به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید، در راستای پیاده‌سازی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به انجام فراخوان سرمایه‌گذاری در معادن بوکسیت آن استان، بازدید از معادن با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیر امور معادن سازمان صمت، کارشناس ارشد صنایع معدنی سرمایه‌گذار منتخب(شرکت فولاد تکنیک) و مشاوران شرکت مذکور انجام شد. با توجه به همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، شرکت سرمایه‌گذار پس از بررسی کارشناسی و تخصصی، یکی از روش‌های فرآوری متناسب با شرایط منطقه را برای احداث این کارخانه…
  • اجاره‌نشین‌ها در یک نظرسنجی برای «تشخیص کارآیی سقف اجاره‌بها»، به ناکارآمدی این سیاست دستوری رای دادند. نتایج درباره میزان رضایت مستاجرها از مصوبه‌ای که تابستان پارسال برای تنظیم اجاره‌بها ابلاغ شد، حاکی است:‌ 92درصد پاسخ‌ها از «عبور تورم اجاره‌ از نرخ دولت» حکایت دارد.
  • دنیای‌اقتصاد: بازار اجاره مسکن در حالی در آستانه ورود به فصل اوج جابه‌جایی‌ها قرار گرفته است که مستاجرها امیدوارند سطح اجاره‌بهای پیشنهادی موجران به دنبال کاهش قیمت مسکن در فروردین، تعدیل شود.
  • ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: ساعت کاری برخی مراکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران تغییر کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: ساعت کاری مراکز آبشناسان و الغدیر از روز چهارشنبه مورخ 8 اردیبهشت به مدت حداقل 2ساعت افزایش یافته است و ساعات کاری برخی دیگر از مراکز نیز تغییر کرده است.