شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • در شرایطی قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی هفته گذشته از احتمال ثبات قیمت خودرو خبر داد که رئیس سازمان بورس پنجشنبه در گفت‌وگویی اعلام کرد که در دولت تصمیمات خوبی در مورد قیمت‌گذاری خودرو گرفته شده و در چند روز آینده اجرایی خواهد شد. محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت چهارشنبه گذشته نمایی کلی از بلاتکلیفی قیمت‌گذاری خودرو به نمایش گذاشت. سه گزینه «احتمال جلسه ستاد تنظیم بازار در هفته آتی»، «احتمال عدم تغییر قیمت» و «احتمال ‌بسته شدن پرونده خودرو در جلسه چهارشنبه ستاد تنظیم بازار» تنها در یک هفته از سوی این مقام مسوول در وزارت صمت در مورد قیمت خودرو عنوان شده است. به این ترتیب در شرایطی قرار بود چهارشنبه هفته گذشته جلسه ستاد تنظیم بازار تشکیل و تکلیف قیمت‌گذاری خودروهای داخلی مشخص و تصمیم نهایی اعلام شود، که…
  • رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی از کیفیت و کمیت خودروهای داخلی انتقاد کرد. محمد‌باقر قالیباف همچنین از طرح واردات خودرو در ازای صادرات قطعه که هم اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است، حمایت کرد.
  • پیزد: شرکت یزدتایر به‌طور میانگین هر ماه 2529 تن تولید داشته ، بنابر آمارها این رقم در مهر به 2229 تن و در آبان به 2724 تن رسیده است. به این ترتیب مجموع کل تولید 8ماهه این شرکت به 20هزار و 234 تن رسیده است.
  • دنیای‌اقتصاد: در پایان هفته‌‌‌ای که گذشت، شرکت‌های بورسی و فرابورسی اطلاعیه‌‌‌های متعددی تحت عنوان «افشای اطلاعات بااهمیت» در سامانه کدال منتشر کردند که در ادامه به تشریح جزئیات چندی از آنها پرداخته شده است.
  • رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که آخرین مهلت استفاده از وکالت‌نامه‌های منقضی شده به دلیل تعطیلی‌های کرونایی تا پایان آذرماه امسال است. سرهنگ علی محمدی درباره وکالت‌نامه‌های نقل‌وانتقال خودرو که به دلیل محدودیت‌ها و تعطیلات کرونایی تاریخ‌شان منقضی شده بود، گفت: درپی شیوع کرونا در نقاط مختلف کشور و وضعیت قرمز برخی از شهرها، با تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه خدمات شماره‌گذاری و تعویض پلاک نیز برای مدتی متوقف شده و این مراکز در شهرهای قرمز تعطیل شدند. همین موضوع نیز سبب انباشت درخواست‌ها برای مراجعه به این مراکز شد. وی گفت: در این میان افرادی بودند که دارای وکالت‌نامه برای نقل‌وانتقال خودرو بودند؛ اما زمان انقضای آن در دوران تعطیلات کرونایی بوده و از این رو عملا امکان…
  • بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه با هدف جلب رضایت مشتریان بهبودهای کیفی متعددی در وانت آریسان اعمال شده است، بیان کرد‌: به زودی با عرضه این خودرو، سهم ایران‌خودرو از بازار خودروهای کار سبک احیا خواهد شد.
  • شرکت خودروسازی هنسی از طراحی نخستین خودروی مفهومی برقی قدرتمند خود خبر داده که با شش چرخ و موتور ۲۴۰۰ اسب بخار تولید خواهد شد. به گزارش نیواطلس، هنسی قبلا هم خودروهایی مانند هایپرکار ونوم F5 با قدرت ۱۸۱۷ اسب بخار تولید کرده بود که حداکثر سرعت آن به ۴۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.
  • مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه وزارت صنعت برای خودروسازی، انجام اصلاحات ساختاری، متناسب‌سازی قیمت، بهبود کیفیت خودروها و رعایت حقوق مصرف‌کننده است. سهیل معمارباشی، مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت افزود: کسب‌وکاری که زیان‌ده است، کم‌کم رو به اضمحلال می‌رود و نمی‌توان از آن انتظار افزایش تولید یا بهبود کیفیت و تنوع داشت.
  • بررسی جدیدترین آمار تولید خودرو در ۷ ماه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که تولید انواع سواری 4/ 1 درصد، تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون 5/ 12 درصد و تولید کامیون و کشنده 4/ 64 درصد افزایش یافته است. بررسی جدیدترین آمار تولید خودرو در ۷ ماه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که تولید انواع سواری، اتوبوس، مینی‌بوس، ون، کامیون، کامیونت و کشنده افزایش و تولید وانت کاهش یافته است.
  • روند افزایشی قیمت برنج ایرانی در سال جاری تا جایی پیش رفته که هم اکنون رکورد گرانی این کالای اساسی شکسته شده و طبق آمار رسمی ‌نرخ هر کیلو برنج تا 60 هزار تومان هم در بازار رسیده است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار در رابطه با متوسط قیمت اقلام خوراکی در مهر امسال نشان می‌دهد که هر کیلو برنج ایرانی در مهر سال 99 به طور متوسط ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان بوده است که این رقم در شهریور ماه جاری به حدود ۴۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسید و در مهر ماه نیز متوسط قیمت آن ۴۷ هزار و ۱۰۰ تومان بوده است. افزایش قیمت برنج ایرانی در فاصله ماه‌های شهریور تا مهر حاکی از رشد 7/ 9درصدی نرخ برنج در این بازه زمانی است که در مقایسه با مهر سال گذشته ۶۲درصد افزایش قیمت نشان می‌دهد.