شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • امام‌جمعه موقت تهران گفت: هیچ دولتی نارضایتی مردم خود را نمی‌خواهد به ویژه دولت برادر گرامی آقای رئیسی که مردمی بودن و مردمی زیستن، خدمت به مردم و اجرای اسلام شعار اوست.
  • عطاءالله رفیعی آتانی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به اینکه نظریات پایه و راهبردهای اساسی در عرصه‌های مختلف از اولویت‌های اصلی مدیریت کشور است، گفت: قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری و مسوولیت اجرایی کشور به‌شدت نیازمند نظریات پایه و راهبردهای اساسی در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.
  • معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در بازگشت از تهران در فرودگاه فرانکفورت توسط پلیس آلمان بازداشت شده است. به گزارش «ایسنا»، انریکه مورا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «توسط پلیس آلمان در فرودگاه فرانکفورت در مسیر بروکسل که از تهران برمی‌گشتم، بدون هیچ توضیحی بازداشت شدم.
  • خبرگزاری دولت از تجمعات اعتراضی پنج‌شنبه شب در شهرهای مختلف کشور خبر داد. «ایرنا» نوشت: پنج‌شنبه شب تعداد محدودی از شهرهای کشور شاهد برگزاری تجمعات پراکنده اعتراضی نسبت به اجرای قانون اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها بود.
  • ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری صبح روزگذشته با حضور در یکی از مراکز اصلی توزیع مرغ و گوشت جنوب تهران (میدان بهمن) و یکی از فروشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌های زنجیره‌‌‌‌‌‌‌‌ای مرکز شهر ضمن گفت‌وگو با مردم از نزدیک در جریان وضعیت توزیع کالاهای اساسی و مشکلات این امر قرار گرفت. در این بازدید وزیر جهادکشاورزی، رئیسی را همراهی می‌کرد. به گزارش فارس، رئیس‌جمهور در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگوی مستقیم با مردم تاکید کرد: تا من زنده هستم اجازه نمی‌‌‌‌‌‌‌‌دهم مردم از طرح اصلاح نظام یارانه‌‌‌‌‌‌‌‌ها آسیب ببینند. وی در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگو با مردم اظهار کرد: یارانه‌‌‌‌‌‌‌‌ای که به اکثریت مردم داده شده به‌صورتی است که یک‌میلیون ‌تومان بیش از افزایش قیمت ناشی از اصلاح نظام یارانه‌‌‌‌‌‌‌‌هاست. رئیس‌جمهور تصریح کرد: یقین داشته باشید که دولت در کنار مردم است.
  • رئیس‌جمهور ایران در دیدار با امیر قطر اظهار کرد: بدون تردید سفر امیر قطر به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در ارتقای روابط بین دو کشور و دو ملت است و حتما نقش بسزایی در تقویت تعاملات و همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های دوجانبه، منطقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای و بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی خواهد داشت.
  • سید‌حسین موسویان دیپلمات سابق
    مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های بزرگ دچار پروسه وقت‌کشی شده، لذا نگرانی‌ها در مورد احتمال مرگ این توافق افزایش یافته است. اگر این اتفاق بیفتد، شانس حل بحران هسته‌ای ایران و شانس کاهش خصومت‌های ایران و آمریکا برای سال‌های متمادی ازدست خواهد رفت؛ ضمن اینکه به فرصت‌های حل و فصل بحران‌های منطقه از طریق دیپلماسی نیز لطمه جدی وارد خواهد شد. برجام حاصل 12 سال ‌مذاکره فشرده بین‌المللی است که جامع‌ترین سند تاریخ عدم‌اشاعه است. آن زمان که من عضو تیم هسته‌ای بودم، درآستانه توافق با سه کشور اروپایی بودیم که با مخالفت آمریکا آن فرصت از دست رفت.
  • شبکه خبری و وزارت بهداشت فلسطین بامداد چهارشنبه اعلام کردند که یک روزنامه‌نگار الجزیره در شهر جنین در کرانه باختری به ضرب گلوله به شهادت رسید. این دو نهاد نیروهای اسرائیلی را مسوول شهادت او دانستند. «رجا عبدالرحیم» و «پاتریک کینگزلی» در گزارش 12می در نیویورک‌تایمز نوشتند: شرایط تیراندازی به این روزنامه‌‌نگار، شیرین ابوعاقله که یک فلسطینی بود، مشخص نیست؛ اما در جریان درگیری بین ارتش اسرائیل و فلسطینی‌ها در این شهر، او مورد اصابت گلوله قرار گرفت. الجزیره به نقل از وزارت بهداشت اعلام کرد که گلوله به سر این روزنامه‌نگار شلیک شد.
  • روز جمعه خلیفه بن‌زاید، رئیس امارات متحده عربی درگذشت. خبرگزاری وام امارات روز گذشته این خبر را تایید کرد و گفت وی در سن 73 سالگی درگذشت. به گزارش العربیه، شیخ خلیفه بن‌زاید بن‌سلطان آل‌نهیان، رئیس امارات متحده عربی، امیر ابوظبی و فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات متحده عربی از سال 2004 بود. وی همچنین از سال 2004 به‌عنوان رئیس شورای عالی نفت خدمت کرد. وب‌گاه روزنامه الخلیج هم روز جمعه نوشت: او 50سال به امارات متحده عربی خدمت‌‌رسانی کرده است.
  • فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده از برنامه‌های این سرویس برای اوراق کردن 9 کشتی جنگی نسبتا جدید در سال مالی آینده دفاع کرد. آن هم درحالی‌که این سرویس تلاش می‌کند با ناوگان رو به رشد چین همگام شود و سرعت خود را به سرعت چین برساند. سه تا از کشتی‌‌های رزمی ساحلی که قرار است از رده خارج شوند کمتر از سه سال عمر دارند.