شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • دنیای اقتصاد: هفته‌نامه تجارت‌فردا در این شماره خود تصویری از رجب طیب‌اردوغان را برای جلد خود انتخاب کرده است؛ تصویری سرافکنده از سیاستمدار ترک با تیتر «پایان رجز». این تیتر با پرسش «آیا اردوغانیسم به پایان خود رسیده است؟» تصویر جلد را کامل کرده است. تجارت‌فردا در ادامه نوشته است: «برای سال‌های طولانی، رجب طیب اردوغان نمونه موفق یک سیاستمدارِ مسلمان طرفدار توسعه بود و اقتصاددانان وقتی می‌خواستند الگویی از فرآیند نوسازی یک جامعه را نشان دهند، انگشت اشاره را به سمت ترکیه می‌گرفتند. اما در سال‌های اخیر، دخالت‌های پرهزینه ترکیه در مسائل کشورهای منطقه، نزاع با اغلب همسایگان و رفتارهای عصبی و تند اردوغان در برابر منتقدان داخلی و خارجی، باعث تضعیف جایگاه او و افول اقتصاد ترکیه شده است. ترکیه با دست فرمان رجب طیب…
  • در تاریخ 13 آبان 57، در پی هجوم پلیس و نیروهای نظامی، صدها دانش‌آموز و دانشجو کشته و زخمی شدند. دو کشتار خونین در 70روز صدارت «دولت آشتی ملی» شریف‌امامی، باعث خشم مردم تهران شد که در تظاهرات خود، 400شعبه از بانک‌ها را به آتش کشیدند. در این اوضاع بحرانی، شاه، جعفر شریف‌امامی را از صدارت برکنار کرد و دولت نظامی ارتشبد ازهاری را تشکیل داد. شریف‌امامی در کتاب خاطرات خود از برخی وقایع زندگی سیاسی‌اش پرده برداشته است.
  • دنیای‌اقتصاد: فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی از چهارشنبه 19 آبان روی پرده سینماها می‌رود. این فیلم بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید اولین جنگنده‌های کاملا ایرانی را به تصویر کشیده و در آن بخش‌های ناگفته‌ای از هشت سال دفاع مقدس روایت شده است. محسن قصابیان، نقش شهیدستاری را در فیلم سینمایی «منصور» ایفا می‌کند و لیندا کیانی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی‌نسب، سیدجواد هاشمی، مهدی کوشکی و قاسم زارع سایر بازیگران این فیلم هستند.
  • دنیای‌اقتصاد: نمایش «بیماری خانواده میم» نوشته فائوستو پاراویدینو به کارگردانی سروش طاهری از ساعت 19:30 روز چهارشنبه نوزدهم آبان ماه در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «خانواده میم مادر خود را از دست داده و در حال حاضر عاشق شدن مجدد ماریا دختر دوم خانواده شرایط آشفته خانواده را آشفته‌تر کرده است. در این بین خانواده میم حتی نامزد دختر خود را نمی‌شناسند. این عدم شناخت موقعیت‌های کمیکی را ایجاد می‌کند که به جریانی دیگر ختم می‌شود.» بهای بلیت نمایش 80دقیقه‌ای «بیماری خانواده میم» 40هزار تومان است. مانلی حسین پور، آرزو شیخی، محمدرضا صولتی، سالار کریم‌خانی، امید مصباحی و رامتین مقدادی بازیگران این نمایش هستند.
  • تلاش تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال و تراکتور برای دریافت حق تبلیغات محیطی همچنان ادامه دارد، اما در این بین تعداد زیادی از باشگاه‌ها با این موضوع مخالف هستند.
  • یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس به ندرت به چنین موقعیتی عادت داشتند؛ جایی که در معرض انتقادات تند و تیز قرار بگیرند و حتی برخی از افراطی‌ترین ستایش‌کنندگان خود را هم در موضع حملات تند و تیز ببینند. شروع نه چندان خوب سرخ‌ها در فصل جدید که با دو شکست بد برابر الهلال عربستان و آلومینیوم اراک همراه بود، باعث شد خیلی‌ها عملکرد کادرفنی پرسپولیس را زیر سوال ببرند.
  • اگر قرار باشد چرخ روزگار بر وفق مراد یک نفر بچرخد، داستان او شبیه همین آقای دراگان اسکوچیچ خواهد بود؛ سرمربی کروات تیم ملی ایران که بهمن 98 در اوج بدگمانی به این منصب رسید. در شرایطی که گزینه‌های نهایی فدراسیون فوتبال برای سپردن هدایت تیم ملی، کسانی مثل امیر قلعه‌نویی و علی دایی بودند، خیلی ناگهانی اسم اسکوچیچ اعلام شد.
  • درخشش زوج ایرانی خط حمله زوریا لوهانسک در اوکراین همچنان ادامه دارد. شهاب زاهدی و ‌اللهیار صیادمنش که به شکل غافلگیرکننده‌ای در این تیم می‌درخشند، پنج‌شنبه‌شب هم به رقم خوردن دومین پیروزی زوریا در لیگ کنفرانس اروپا برابر زسکا صوفیه کمک کردند. این بازی با نتیجه 2برصفر به سود زوریا به پایان رسید. شهاب زاهدی در دقیقه 87 دروازه زسکا را باز کرد و در دقیقه 95، گل دوم زوریا لوهانسک را ساخت؛ گلی که توسط ‌اللهیار صیادمنش به ثمر رسید. زاهدی پس از درخشش خود در این مسابقه گفت: « ما قدرت خود را نشان دادیم و تمام توان خود را در زمین گذاشتیم. »
  • دولت لبنان تصمیم فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا را در برگزاری بازی این کشور با ایران و امارات بدون حضور تماشاگران ظالمانه دانست. به گزارش «کوره»، تیم ملی فوتبال لبنان در دو بازی بعدی خود در انتخابی جام‌جهانی به ترتیب برابر ایران و امارات به میدان خواهد رفت. این دو بازی به میزبانی لبنان و در صیدا برگزار خواهد شد. لبنانی‌ها امیدوار بودند که بازی با حضور تماشاگران برگزار شود، اما فیفا و AFC‌ به خاطر دلایل امنیتی این اجازه را ندادند. دولت لبنان این تصمیم را ظالمانه دانست و ابراز امیدواری کرد که این تصمیم تغییر کند و هواداران در ورزشگاه حاضر شوند.
  • مدیر فنی باشگاه رم ایتالیا خبر علاقه این تیم به جذب ستاره کشورمان را تکذیب کرد. تیاگو پینتو، مدیر باشگاه رم مدعی شده هیچ علاقه‌ای به جذب سردار آزمون ندارد.