شماره روزنامه ۶۰۲۲
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • حامد خانجانی/ کارشناس ارشد مدیریت ساخت

    ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران پیرو نامه‌ای که بهمن‌ماه 95 به مدیریت شهرداری تهران ارسال داشته و خواستار اعمال کامل ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شده بود، در روزهای اخیر با ارسال نامه دیگری به شهرداری تهران، نسبت به اجرای مواردی همچون سازندگان ذی‌صلاح، نظارت 4 رشته سازه، معماری، مکانیک و برق بر هر ساختمان، بیمه تضمین کیفیت ساخت و شناسنامه فنی و ملکی درخواست اعمال قانون کرده است. مسائل اساسی مرتبط با کیفیت ساخت‌و‌سازهای شهری و اشتغال مهندسان در این حوزه که بارها توسط مسوولان وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و متخصصان شهری مورد‌تاکید قرار گرفته است.

  • دنیای اقتصاد: سرویس مخفی ایالات‌متحده روز یکشنبه ادعای وکیل خصوصی دونالد ترامپ را مبنی بر رصد ملاقات پسر ترامپ با روس‌ها را در حین کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 رد کرد. به گزارش رویترز، دونالد جونیور ترامپ که با یک وکیل روس به نام ناتالیا وسلنیتسکایا دیدار داشته گفته است که هدف وی از این دیدار گرفتن اطلاعات مخرب علیه هیلاری کلینتون از سوی این وکیل روس بوده است زیرا برگزار‌کننده این دیدار به وی گفته است که ناتالیا وسلنیتسکایا دارای اطلاعات مهمی از کمپین رقیب است.

    تیم دونالد ترامپ می‌گوید که این دیدار با اطلاع مقامات امنیتی آمریکا صورت گرفته یا دست‌کم این افراد در جریان بوده‌اند.

  • مدیر‌کل اداره میراث‌فرهنگی یزد در جلسه بررسی پروازهای خارجی یزد گفت: «بی‌شک با ثبت‌جهانی شهر یزد، از این پس، این شهر یکی از مقاصد اصلی گردشگران جهان خواهد بود و سیل عظیم گردشگران به‌سوی این شهر سرازیر خواهد شد، درنتیجه جا دارد از هم‌اکنون زیرساخت‌ها و برنامه‌های مدونی در این زمینه به‌اجرا گذاشته شود. » فاطمه دانش‌یزدی خاطرنشان کرد: «یکی از مهم‌ترین نیازهای زیرساختی در زمینه گردشگری شهر جهانی یزد، سفر آسان و راحت به این جهان‌شهر است لذا وجود پروازهای خارجی مستقیم به این شهر تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • همزمان با سالروز تولد ۸۴ سالگی زنده‌یاد داوود رشیدی نمایشگاه ویژه‌ای از آثار، جوایز، عکس‌ها و دستخط این بازیگر در تئاتر شهر به نمایش گذاشته شد. به گزارش «ایسنا»، در این نمایشگاه احترام برومند همسر مرحوم داوود رشیدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با همکاری امیر اثباتی و همچنین ذوق و حمایت مهدی شفیعی و پیمان شریعتی برگزار شده است، گفت: این نمایشگاه تا شب سالگرد فوت داوود رشیدی یعنی ۵ شهریور هر روز از ساعت ۴ تا ۷، به غیر از شنبه‌ها، برای بازدید عمومی آزاد است.

    علی نصیریان، بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان یکی از دوستان مرحوم داوود رشیدی، درباره‌ او گفت: امتیاز داوود رشیدی به معلوماتش بود.

  • دنیای اقتصاد: بخش زیادی از کش و قوس در برگزاری یا عدم برگزاری دربی متوجه تلویزیون است. رسانه انحصاری ایران که حاضر نیست ریالی را خارج از خواستش به‌عنوان حق پخش پرداخت کند این‌بار اما بازی دوستانه استقلال و پرسپولیس خارج از لیگ و مسابقات زیر نظر فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود بنابراین هیچ راهی وجود ندارد مگر اینکه برای پخش مسابقه نظر این دو باشگاه و اسپانسر مسابقه تامین شود. ابتکار عمل هم در دست اسپانسر است چراکه بازی درخارج از ایران برگزار می‌شود و مثل استادیوم آزادی درها به روی دوربین‌های تلویزیون باز نیست و طرف آلمانی که از بازی فیلمبرداری می‌کند سیگنال را تنها به کسی می‌فروشد که اسپانسر دو باشگاه آن را اعلام کند.

  • مریم میرزاخانی، نابغه ریاضیات روز 24 تیرماه سال‌جاری به دلیل بیماری سرطان در آمریکا درگذشت. آنچه می‌خوانید بخشی از گزارشی است که به زندگی و کار علمی او از زبان پدرش می‌پردازد. 16-15 ساله که بوده، می‌دانست قطعا می‌خواهد ریاضی بخواند و در دبیرستان و دانشگاه ادامه‌اش بدهد. برای همین تصمیم گرفت در المپیاد ریاضی شرکت کند؛ «امتحان المپیاد بسیار مهم بود و در فضایی قرار گرفت که علاقه‌اش تخصصی‌تر شد. » المپیادی که قرار بود فقط 20 نفر از ده‌ها هزار شرکت‌کننده انتخاب شوند. یادم می‌آید در امتحانی که ایشان برای المپیاد داشت، 60هزار نفر شرکت کردند.

  • شبکه‌های اجتماعی فیلترشده از شبکه‌های اجتماعی داخلی محبوب‌ترند

  • فارس: سرپرست عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به شروع تعمیرات اساسی در واحدهای پالایشی پارس جنوبی گفت: هم‌اکنون کار تعمیرات پالایشگاه‌های اول تا نهم آغاز شده است. علمدار بابایی، سرپرست مدیریت عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی گفت:‌ مجتمع گاز پارس جنوبی با برنامه‌ریزی دقیق، تلاش و همت متخصصان و کارکنان خود، در حال انجام تعمیرات اساسی در سال 96 است تا بتواند در فصل سرد سال گاز را با پایداری هرچه بیشتر به سراسر کشور منتقل کند. به گفته این مقام مسوول طبق برنامه‌ریزی انجام شده تعمیرات اساسی سال 96 پالایشگاه‌های اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم و نهم مجتمع گاز پارس جنوبی از 19 اردیبهشت ماه شروع شده و در مهرماه به پایان خواهد رسید.

  • پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون): شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد، از مجموع 171 سد کشور فقط 13 درصد آنها بین 90 تا 100 درصد پر است، 66 درصد آنها تا 40 درصد و 21 درصد نیز کمتر از 40 درصد آب دارند و از سوی دیگر میزان آب ورودی به سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است. بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مهرماه گذشته تا 21 تیرماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته میزان آب ورودی به سدهای کشور 15 درصد کاهش داشته است.

  • دنیای اقتصاد: دوره آموزشی تهیه پکیج‌های سرمایه‌گذاری خارجی و تامین مالی بین‌المللی امروز سه‌شنبه 27 تیرماه برگزار می‌شود. تامین مالی و جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی امری زمانبر، پروسه‌محور، دانش‌محور و نیازمند استراتژی است. پکیج‌های حرفه‌ای سرمایه‌گذاری و تامین مالی ابزاری است که به شرکت‌ها و موسسات کمک می‌کند تا بتوانند پروژه‌های خود را به بهترین نحو ممکن به سرمایه‌گذاران شناسانده و آنها را به سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها علاقه‌مند کنند. پکیج‌های سرمایه‌گذاری شامل ارکانی است که رعایت استفاده از این ارکان موجب یافتن زبان مشترک برای تامین‌کنندگان و سرمایه‌گذاران می‌شود و پروسه تامین مالی و جذب سرمایه بین‌المللی را راحت‌تر خواهد کرد.