شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • سخنگوی کمیسیون شهرسازی شورا: بهای تخلف پایین است
  • 83 اقتصاددان و 25 جامعه‌شناس مشهور کشور، با ارسال نامه‌ای به دکتر روحانی و دکتر لاریجانی، خواستار همدلی و همراهی دولت و مجلس برای طراحی سازوکار «بودجه‌ای» و «غیربودجه‌ای» مناسب برای «کاهش فقر آموزشی کودکان» شدند. در این نامه که به امضای اقتصاددانان مشهوری مانند غلامعلی فرجادی، حسین عبده تبریزی، عباس شاکری، حسین راغفر، حمیدرضا برادران شرکا، جواد صالحی اصفهانی و وحید محمودی رسیده، عنوان شده است: «در 2 دهه اخیر شاهد همگرایی فکری روزافزون اقتصاددانان و جامعه‌شناسان در زمینه نقش محوری «سرمایه انسانی» به‌عنوان موتور محرکه توسعه پایدار اقتصادی- اجتماعی بوده‌ایم.
  • از افزایش سرمایه ۴ میلیارد دلاری بانک‌های تخصصی تا معافیت‌های مالیاتی
  • طی چند سال گذشته این باور سنتی ایجاد شده که موفقیت در بازارهای نوظهور در درجه اول تابعی از عملکرد فوق‌العاده افراد است مانند سرعت، فرصت‌طلبی و سرسختی به‌جای یک استراتژی با ساختار فکری منظم که توسط مجموعه‌ای از قابلیت‌های سازمانی موثر پشتیبانی‌شود. به عبارت دیگر در بازارهای نوظهور همواره این توقع وجود دارد که نشان‌های سنتی بر نشان‌های ناشی از اعمال علم MBA فائق آید. حتی برخی دانشگاهیان نیز با این ایده موافق هستند، برای مثال در کتاب «قانون بازارهای نوظهور»1 از شرکت‌های موجود در بازارهای نوظهور به‌عنوان قهرمانان آینده یاد می‌شود که هوشمندانه توانسته‌اند از همتایان چندملیتی خود پیشی گیرند، در این کتاب به 2 ویژگی این شرکت‌ها اشاره شده که باعث می‌شود، نسبت به همتایان توسعه‌یافته خود انعطاف‌پذیری بیشتری داشته…

  • زنگنه: متاسفانه در سال‌های اخیر برخی عملا به کلاهبرداری از دولت می‌پرداختند، به نحوی که این عده کالاها را با چند برابر قیمت به صنعت نفت می‌فروختند
  • ایسنا: واردات گوشی تلفن همراه در فروردین امسال با رشد شدید 261 درصدی بالغ بر 12 میلیون دلار روبه‌رو شد که سهم امارات از واردات گوشی ایران به تنهایی به بیش از 50 درصد رسیده است. براساس تازه‏ترین آمار گمرک ایران واردات گوشی تلفن همراه در نخستین ماه امسال از نظر وزنی با رشد 6/62 درصدی از مرز 30 تن گذشت. امارات، کره‌جنوبی و چین عمده‏ترین مبادی ورودی گوشی تلفن همراه به ایران در مدت زمان یاد شده بودند، البته سهم امارات از واردات گوشی ایران به تنهایی به بیش از 50 درصد رسید. در سال 91 یک کارگروه تخصصی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برآورد کرد که سالانه 9 میلیون دستگاه موبایل موردنیاز کشور است که این رقم در گذشته و در سال‌های 1384 و 1385 حدود پنج میلیون دستگاه بوده است.

  • طیب نیا علت ایجاد نوسان‌های اخیر در ارز را متوجه واحدهای پتروشیمی دانست
  • دنیای اقتصاد، اصفهان، آرزو کریمی مقدم: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اصلاح قانون شوراها توسط وزارت کشور در حال پیگیری است، اظهار کرد: اکنون شوراها به بلوغ نسبی رسیده‌اند، این در حالی است که سلسله مراتب اداری جایگاه روشنی را برای شوراها مشخص نکرده و در این زمینه با ضعف قوانین مواجه هستیم. رضا امینی با بیان اینکه در حال حاضر فرآیند تشکیل شورایاری‌ها در حال بررسی است، عنوان کرد: تشکیل شورایاری‌ها ابعاد مختلفی دارد که اگر نسنجیده در این زمینه وارد شویم موجب بی‌اعتمادی شهروندان و شکست این طرح می‌شود ولی اگر سنجیده وارد شویم به‌طور حتم شرایط خوبی برای مشارکت شهروندان فراهم می‌شود.

  • نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر: اخوانی‌ها در مصر جایی ندارند