شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • بیش از 9 میلیون ایرانی کاربر نتفلیکس هستند! یعنی بیش از 10درصد از جمعیت کشور برنامه‌های این کمپانی بزرگ رسانه‌ای را دنبال می‌کنند. این آمار عجیب را «ساترا» منتشر کرده است؛ یکی از نهادهای وابسته به صداوسیماکه مسوولیت تنظیم‌گری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را در ایران بر عهده دارد. طبق گزارش ساترا، اپلیکیشن نتفلیکس در ایران از طریق پلت‌فرم کافه بازار بیش از 8میلیون بار نصب شده و از طریق پلت‌فرم مایکت نیز بیش از یک میلیون بار، در مجموع بیش از 9میلیون بار این اپلیکیشن در ایران یا بهتر بگوییم از طریق ایرانیان روی گوشی‌های تلفن همراه و... نصب شده است.
  • بنکسی، هنرمند مشهور و ناشناس قصد دارد با فروش شابلون یکی از نقاشی‌هایش هزینه مورد نیاز برای خرید یک زندان و تبدیل آن به مرکز هنری را جمع‌آوری کند.
  • امروز مهراب قاسمخانی 50ساله می‌شود؛ یکی از بااستعدادترین نویسندگان آثار طنز که توانسته در موفقیت سریال‌های پربیننده‌ای چون پاورچین، نقطه‌چین، شب‌های برره، باغ مظفر و مردهزارچهره نقش اساسی ایفا کند. وی همانقدر که در نوشتن فیلم‌نامه آثار سینمایی و تلویزیونی طناز است، درباره شرح زندگی‌اش نیز از شوخی با خود نمی‌گذرد. او تعریف می‌کند: «همه در خانواده‌ام دکتر و مهندس بودند و دارای رتبه‌های خوب کنکور... اسمم را کلاس کنکور نوشتند. از لحظه اول که وارد کلاس می‌شدم، می‌خوابیدم تا کلاس تمام شود. اصلا برای خوابیدن در کلاس به آنجا می‌رفتم. کار به جایی رسید که تصمیم گرفتند مشاوره برویم. من هم قبول کردم.
  • فیلم «دشمن در اعماق» بامداد چهارشنبه روی آنتن شبکه نمایش پخش می‌شود.در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «در خلال جنگ جهانی دوم، یک ناوشکن آمریکایی با یک زیردریایی آلمانی روبه‌رو می‌شود. کاپیتان هر دوی آنها از بهترین‌ها هستند. رویارویی آنان زمان زیادی را دربرمی‌گیرد و همچنین خسارات زیادی را به بار می‌آورد...» این فیلم به کارگردانی دیک پاول در سال 1957 در ژانر اکشن ماجراجویی ساخته شده است و در آن رابرت میچام و کورد یورگنس به ایفای نقش می‌پردازند.علاقه‌مندان به دیدن فیلم‌های جنگی می‌توانند ساعت یک بامداد این فیلم را از شبکه نمایش تماشا کنند.
  • گالری آرتیبیشن از جمعه، ۱۹ آذر ۱۴۰۰ میزبان مجموعه‌ای از آثار اردشیر محصص، طراح و کاریکاتوریست برجسته خواهد بود. مجموعه آثار شامل تعدادی از آثار کمتر دیده‌شده‌ اردشیر محصص خواهد بود و نیکزاد نجومی، هنرمند مشهور ایرانی ساکن آمریکا و از دوستان نزدیک محصص در نیویورک، اصالت این آثار را تایید کرده است.
  • کتاب شعر «من در آسمانم» سروده فریبا قیومی‌زاده منتشر و راهی بازار نشر شد. این‌کتاب خلاصه‌ای از زندگی‌نامه شهید مدافع سلامت علی صفرلو از پرستاران بخش کودکان در قالب شعر است که در مسیر پرستاری از کودکان مبتلا به کرونا به شهادت رسید. تصویرگری شعرهای آن هم توسط عسل نجاری انجام شده است. عنوان «من در آسمانم» ناظر به این‌معنی است که شهید صفرلو در آسمان از دختر کوچکش مراقبت می‌کند. این‌کتاب با ۲۴ صفحه مصور رنگی، به قیمت ۵۰هزار تومان از سوی نشر اکسیژن منتشر شده است.
  • نویسنده: سوجان پاتل مترجم : سید حسین علوی لنگرودی alavitarjomeh@gmail.com
    در بخش‌های قبلی این سلسله مطالب به شرکت‌هایی اشاره شد که موفق شده‌اند از طریق تمرکز بر مواردی همچون شادکاری، توجه ویژه به سلامت و رفاه کارکنان، یکسان دیدن کارکنان و مدیران در زمان پرداخت حقوق و مزایا، آزادی عمل درباره مرخصی رفتن کارکنان، به چالش کشیدن و برانگیختن توانایی‌های کارکنان، محور قرار دادن رعایت اصول اخلاقی، برگزاری جشن‌های کاری متعدد، ایجاد حس مالکیت در میان کارکنان، تقویت حس مربیگری و هویت‌بخشی به کارکنان و محصولات، استقبال از مخالفت‌های کارکنان و مشتریان، بالاتر بودن حقوق کارکنان نسبت به مدیران، بازخورد نشان دادن سریع و اجباری کردن انتقاد از مدیران، خودمدیریتی کارکنان، جایگزین کردن فرزندان کارکنان پس از بازنشسته شدن آنها، ممنوعیت کار کردن در خانه، ایده‌پردازی و انتقادات بی‌محابا، نترسیدن از شکست و…
  • امیر جهانی: این روزها ماجرای محکومیت مدیر یکی از پلت‌فرم‌‌‌های معروف کشور، موضوع بحث‌های داغ حقوقی در خصوص مدیریت استارت‌آپ‌ها شده است؛ گرچه اولین‌بار نیست که از پلت‌فرمی به دلیل اقدام کاربرانش شکایت می‌شود. در حالی عنوان اتهامی اخیر، یعنی «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا از طریق جذب زنان تن‌‌‌فروش» عنوان شده است؛ این در حالی است که حدود یک‌سال قبل نیز مدیر یکی از پلت‌فرم‌های پخش ویدئو، به دلیل اینکه یک کاربر، ویدئوهای نامناسبی روی آن پلت‌فرم آپلود کرده بود، در دادگاه بدوی به ۱۰سال حبس محکوم شد.
  • عادل طالبی دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی
    به نظر می‌رسد، با همراهی رئیس قوه‌قضائیه، محکومیت مدیرعامل سایت «دیوار» ختم به خیر می‌شود، اما فراموش نکنیم، قوانینی که با استناد به آنها در این پرونده حکم صادر شد، باز هم می‌توانند موجبات احضار و محکومیت صاحبان بسترهای اینترنتی تبادل اطلاعات را فراهم کنند.