شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • ابعاد رکود بازار مسکن در فروردین به دلیل همزمانی با ایام ماه رمضان عمیق‌‌تر از سال‌های گذشته شده است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، واسطه‌های ملکی اگرچه انتظار رونق در بازار مسکن فروردین را با توجه به نیمه تعطیل بودن این ماه ندارند اما در عین حال از شدت رکود در سال جاری قدری متحیر هستند. برخی از واسطه‌های فعال در محله‌های مصرفی می‌گویند روزانه حتی یک تماس برای بازدید از آگهی‌‌های ثبت شده در موتورهای جست‌وجوی پرمراجعه ندارند و این در حالی است که پارسال همین موقع با وجود شیوع بیشتر کرونا، حداقل تماس‌‌های بیشتری با آگهی‌‌دهندگان ملکی صورت می‌گرفت اما امسال حتی تماس‌‌ها نیز بسیار محدود شده است. البته به نظر می‌‌رسد عمق رکود صرفا به دلیل همزمانی ماه نیمه تعطیل فروردین با ایام ماه رمضان بیشتر شده و نمی‌تواند نشان‌دهنده…
  • با وجود اینکه مازاد نیروی انسانی به عنوان یکی از چالش‌های مدیریت شهری تهران از سال‌‌‌های گذشته مطرح بوده است، راه‌‌‌اندازی یک سازمان جدید ذیل شهرداری در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، طی سال‌های اخیر موضوع نیروی‌انسانی مازاد و عدم‌تناسب مستخدمین شهرداری تهران با تعداد پست‌‌‌های سازمانی بارها به عنوان یک چالش مطرح شد؛ طوری که در سال 97 مدیران شهری وقت اعلام کردند تعداد نیروهای شهرداری تهران 10‌هزار نفر بیشتر از تعداد پست‌‌‌های سازمانی این نهاد است.
  • مدیریت شهری وعده داده طی یک برنامه چهار ساله فاز نخست چهار خط جدید مترو را به بهره‌‌‌برداری برساند. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، رفع نواقص خطوط هفت‌گانه مترو که تاکنون به بهره‌‌‌برداری رسیده‌‌‌اند، تکمیل ایستگاه‌‌‌های باقی‌‌‌مانده خطوط 6و7، احداث پایانه‌‌‌ها و پارکینگ‌‌‌های مترو و نیز ساخت پست‌‌‌های برق به عنوان اولویت کاری سال جاری و سال‌‌‌های آتی متروی تهران مطرح شده است. اما در کنار این موارد، ساخت هر چهار خط جدید مترو شامل خطوط 8 تا 11 نیز قرار است کلید بخورد. بر اساس وعده‌‌‌ مدیران ارشد مترو، قرار است طی یک برنامه چهار ساله عملیات اجرایی این چهار خط آغاز و در کوتاه‌ترین زمان ممکن فاز نخست خطوط جدید نیز راه‌‌‌اندازی شود. گفته شده تامین مالی این پروژه‌‌‌ها نیز با اولویت جلب مشارکت بخش‌خصوصی صورت خواهد گرفت؛…
  • سرپرست سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران گفت: پیشرفت عملیات پایش مکانیزه سطح روسازی معابر بزرگراهی با استفاده از دستگاه لیزر اسکن، از مرز ۸۵‌درصد فراتر رفت. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق خیرخواه با یادآوری اینکه طول کل خطوط عبوری در معابر بزرگراهی پایتخت به ۳۵۸۶کیلومتر- لاین می‌‌‌رسد، از پایش مکانیزه ۳۰۶۵کیلومتر- لاین از طول این خطوط خبر داد و گفت: به این ترتیب پیشرفت عملیات پایش مکانیزه روکش آسفالت معابر بزرگراهی از مرز ۸۵‌درصد فراتر رفته است و پیش‌بینی می‌شود این عملیات تا پایان فروردین ماه به اتمام برسد. وی خروجی سامانه مدیریت روسازی معابر (PMS) که به پایش کل خطوط معابر بزرگراهی می‌‌‌پردازد را شامل تعیین نوع و شدت ترک‌‌‌ها و مشخصات مکانی آنها عنوان کرد و گفت: کارشناسان مناطق ۲۲ گانه این امکان را…
  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: واگذاری طرح‌‌‌های بزرگ دولتی به بخش غیردولتی و استفاده از مشارکت عمومی و خصوصی برای اتمام پروژه‌‌‌های نیمه‌تمام در دستور کار قرار دارد.
  • وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هم‌‌‌افزایی حاکمیتی برای گسترش رفاه اجتماعی خبر داد. «حجت‌‌‌الله عبدالملکی» در نشست شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی با حضور رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و معاونان وزارتخانه‌‌‌های مرتبط و نهادهای انقلاب اسلامی گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای نظام تامین اجتماعی می‌تواند با ایجاد هم‌‌‌افزایی حاکمیتی، به رفع چالش‌های موجود کمک کند و در این مسیر وزارت مردم نقش محوری دارد.
  • با ظهور همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری کووید-19، تجارت‌جهانی به‌طور چشمگیری با افت مواجه شد؛ به‌طوری‌که براساس آخرین گزارش صندوق بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی پول تحت‌عنوان «تجارت‌جهانی و زنجیره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ارزش در طول همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری» در سه‌ماهه دوم 2020 حجم تجارت کالایی جهان 2/ 12درصد و تجارت خدمات 4/ 21درصد نسبت به سه‌ماهه پایانی 2019 کاهش داشته است، با این‌وجود بهبود در تجارت در مقایسه با روندهای بهبودی پس از سایر رکودهای اقتصاد جهانی، بسیار سریع بوده است. تجارت در کالاها تا اکتبر 2021 به سطح پیش از وقوع همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری کرونا بازگشت؛ که بازگشت بسیار سریع‌تری به‌عنوان مثال نسبت به بحران مالی جهان محسوب می‌شود. با این ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وجود، کارشناسان صندوق بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی پول معتقدند روندهای کل، ناهمگونی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌…
  • جلسه ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی برگزار شد و مقامات حاضر در این جلسه‌، بار دیگر ضمن تاکید بر مبارزه با کالاهای قاچاق، انجام خدمات گارانتی، نصب و تعمیر برای کالاهای قاچاق را جرم اعلام کردند.
  • معاون وزیر صمت با بیان اینکه این نقل‌قول را که باید یک‌ شبه قیمت‌ها برگردد، تکذیب می‌‌‌‌‌‌‌‌کنم، گفت: ۵۰قلم کالای اساسی با استناد به قانون و مقررات کشور نمی‌توانند سرخود تغییر قیمت دهند.
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهادکشاورزی با هدف تسهیل در واردات کالاهای اساسی به امضای وزرای این دو وزارتخانه رسید.