او با اشاره به رسالت وزارت مردم برای تدوین پیش‌‌‌نویس قوانین و احکام مربوط به سیاست‌های کلی تامین اجتماعی، اظهار کرد: با دستور ریاست محترم جمهوری ٢ماه برای تهیه پیشنهادها و طرح‌‌‌های همسو با این سیاست‌ها زمان تعیین شده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در پایان مدت ۶ ماه نیز طرح‌‌‌ها و پیش‌‌‌نویس‌‌‌های تدوین شده به صورت مصوباتی جامع به دفتر مقام معظم رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود. عبدالملکی با بیان اینکه در چهار رکن دستورکارهای مربوط به سیاست‌های کلی تامین اجتماعی تدوین می‌شود، گفت: شورای عالی در سطح مدیران و وزرا، ستاد اجرایی در سطح معاونان دستگاه‌ها، کمیته علمی برای بررسی آخرین پژوهش‌‌‌های دانشگاهی در این حوزه و ستاد رسانه‌‌‌ای برای تبیین این مفاهیم به صورت مستمر تشکیل جلسه خواهند داد. او اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران کارنامه پرافتخاری در خدمات به محرومین و گسترش رفاه اجتماعی دارد و این سیاست‌های ابلاغی نیز می‌تواند با ایجاد هم‌‌‌افزایی حاکمیتی، به رفع چالش‌های موجود کمک کند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم همراهی همه ارکان نظام برای اجرای این سیاست‌ها، گفت: بانک اطلاعاتی رفاه ایرانیان پشتوانه‌‌‌ای برای این اهداف است و در حوزه وزارت مردم به صورت مستمر کارگروهی ویژه این روند را دنبال می‌کنند.

داریوش ابوحمزه در این نشست اظهار کرد: برنامه جامع تحقق سیاست‎های کلی تامین اجتماعی شامل تقدیم لوایح، تصویب مقررات و اقدامات اجرایی لازم با هدایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین می‌شود. او افزود: ایجاد رفاه عمومی، برطرف کردن فقر و محرومیت، حمایت از اقشار و گروه‌‌‌های هدف خدمات اجتماعی از جمله بی‌‌‌سرپرستان، از کارافتادگان، معلولان و سالمندان از محورهای این ابلاغیه است که برگرفته از الگوهای اسلامی- ایرانی و مبتنی بر نظام اداری کارآمد باید طراحی و اجرا شود. معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم توجه همه ارکان نظام به تهیه پیوست تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: این پیوست باید هماهنگ با همه قوانین بالادستی و همسو با سیاست‌های عدالت محوری نظام اسلامی دنبال شود.

حسین مظفر نیز در این نشست اظهار کرد: تحقق اصول قانون اساسی در گسترش رفاه اجتماعی و عدالت‌محوری انقلاب اسلامی از اهداف کلان سیاست‌های کلی تامین اجتماعی است. او بر لزوم ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی و جلوگیری از بحران آفرینی برخی صندوق‌های ناکارآمد تاکید کرد. مظفر به محورها و چشم‌انداز سیاست‌های تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: پوشش بیمه‌‌‌ای فراگیر، رفع فقر، رعایت تعهدات بین نسلی، توانمندسازی و تحول اجتماعی در این سیاست‌ها مدنظر است. رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مخاطب این سیاست‌ها همه ارکان نظام است، اظهار کرد: در گام نخست باید فهم درستی از سیاست‌ها داشته باشیم و بتوانیم در ارائه نقش‌‌‌ها و وظایف دستگاه‌های مختلف برنامه واحدی ایجاد کنیم.