شماره روزنامه ۶۰۳۸
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • گروه جهان: اردن مرزهای خود را به روی عراق و سوریه بست. به گزارش الجزیره درست چند ساعت بعد از کشته شدن 6 تن از نیروهای مرزبانی اردن در یک حمله انتحاری در مرزهای شرقی اردن با سوریه و عراق، امان مرزهای خود را به روی این دو کشور بست. برای اولین بار است که اردن از آغاز بحران سوریه مورد حمله قرار می‌گیرد. همزمان ارتش اردن خبر می‌دهد که در فاصله چند‌صد‌متری اردوگاه پناهندگان سوری در منطقه دورافتاده الرکبان و در نقطه تلاقی مرزهای اردن نیز یک انفجار دیگر صورت گرفته است. ژنرال مشعل الزیبان، رئیس ستاد مشترک ارتش اردن گفت: مرزهای شمالی و شمال شرقی اردن بسته شدند و این مناطق نظامی شده‌اند و هرگونه تحرکی را بدون هشدار خطر تلقی کرده و در پی انهدام آن برخواهند آمد.

  • محمدرضا عابدین‌مقانکی
    عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی

    پژوهشکده مطالعات اقتصادی و توان رقابتی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی طی تحقیقات خود به بررسی نفوذ تجاری ایران در کشورهای منطقه چشم‌انداز شامل کشورهای جنوب غربی آسیا پرداخته است. براساس یافته‌های این پژوهش، سهم ایران در بازار اغلب کشورهای منطقه بسیار اندک و بالطبع توان بالفعل ژئواکونومیک ایران در منطقه جنوب غربی آسیا ضعیف است.

    بررسی موقعیت ایران در 22 کشور منطقه سند چشم‌انداز، نشانگر آن است ‌که جمهوری اسلامی ایران، در بازار کشورهای افغانستان و عراق دارای بهترین موقعیت و نفوذ تجاری است و توانسته به‌عنوان سومین کشور تامین‌کننده نیاز وارداتی این دو کشور، حضور خوبی را در این بازارها به‌دست …

  • گروه خبر: یک روز پس از آنکه معاون اول رئیس‌جمهوری از دریافت گزارش «حقوق‌های متوسط یک سال اخیر مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی» خبر داد، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز اعلام کرد که در این باره گزارشی را روز سه‌شنبه به روسای سه قوه ارسال کرده است. ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور شامگاه سه‌شنبه در برنامه زنده تلویزیونی «تیتر امشب» شبکه خبر از دستور رئیس قوه قضاییه به خود سخن گفت که دوشنبه هفته گذشته برای بررسی موضوع حقوق‌های نجومی و ارائه گزارش دراین باره صادر شده بود. سراج هرچند از ارسال یک گزارش به سران قوا خبر داد، اما در ادامه این گفت‌و‌گوی تلویزیونی تاکید کرد که گزارش دیگری را نیز در صورت آماده شدن به روسای سه قوه تقدیم می‌کند؛ گزارشی که به‌نظر می‌رسد نظر نهایی سازمان بازرسی کل…

  • اکونومیست

    یکی از مسائل مهمی که رفراندوم برگزیت (BREXIT ) یا همان تصمیم‌گیری در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند، اثراتی است که بر بازارهای مالی می‌گذارد. تحرکات بازارها می‌تواند بر اقتصاد و بازده آن اثر بگذارد و از جمله می‌تواند کار دولت را برای تامین مالی کسری بودجه خود دشوارتر کند یا قیمت سهام را پایین‌تر آورد. این اثرات می‌تواند همچون یک سیگنال عمل کند. در صورت برابری سایر شرایط، کاهش ارزش پوند انگلستان موجب افزایش بازده طلا یا کاهش بهای سهام می‌شود که نشان‌دهنده این است که سرمایه‌گذاران دارایی‌های بریتانیا را کمتر جذاب تلقی می‌کنند و به ارزیابی آنها از تاثیر اقتصادی این رفراندوم اشاره می‌کند.

  • گروه بنگاه‌ها: دکتر محمدرضا خانی، پیرو معرفی از سوی هیات‌مدیره بانک سرمایه و تایید بانک مرکزی به‌عنوان قائم‌مقام مدیرعامل بانک سرمایه، مدیریت اجرایی این بانک را بر عهده گرفت. به گزارش روابط عمومی بانک سرمایه، براساس مصوبه هیات‌مدیره این بانک و تایید بانک مرکزی طی نامه شماره 92986/ 95 در تاریخ 25 خرداد ماه دکتر محمدرضا خانی به‌عنوان قائم‌مقام مدیرعامل بانک سرمایه منصوب و کلیه اختیارات و وظایف اجرایی مدیرعامل تا زمان انتصاب مدیرعامل جدید به وی واگذار شد. پیش از این دکتر علیرضا حیدرآبادی‌پور سمت مدیریت عامل بانک سرمایه را عهده‌دار بود که با تصویب هیات‌مدیره این بانک، به کار خود در بانک سرمایه پایان داد و کلیه اختیارات و وظایف وی به دکتر محمدرضا خانی واگذار شد.

  • شانا: وزیر نفت روز گذشته طی حکمی سرپرست اداره کل امور اوپک و مجامع انرژی وزارت نفت را منصوب کرد. بیژن زنگنه در این حکم بهروز بیک علیزاده را به‌عنوان سرپرست اداره کل امور اوپک و مجامع انرژی وزارت نفت منصوب کرد. وزیر نفت در حکم خود به بیک‌علیزاده با اشاره به موعد بازنشستگی دکتر مهدی عسلی تاکید کرده است: با عنایت به تعهد و صلاحیت حرفه‌ای جنابعالی، به موجب این حکم به‌عنوان «سرپرست اداره کل امور اوپک و مجامع انرژی» وزارت نفت منصوب می‌شوید. امید است با اتکا به ایزد متعال و تعامل با دیگر کارکنان صدیق و وظیفه‌شناس آن اداره، در انجام امور و اهداف عالیه مورد نظر وزارت نفت موفق و موید باشید.

  • انتشار یک آگهی د‌‌‌رباره زمین‌های «کرد‌‌‌ان» د‌‌‌ر روز سوم تیر ماه 1335 شگفتی عد‌‌‌ه‌ای را برانگیخت، زیرا د‌‌‌ر این آگهی گفته شد‌‌‌ه بود‌‌‌ که زمین‌های این منطقه متر مربعی 3 ریال به فروش می‌رسد‌‌‌. د‌‌‌ر این اطلاعیه آمد‌‌‌ه است: نظر به استقبال بی‌سابقه‌ای که هموطنان محترم د‌‌‌ر این مد‌‌‌ت کم از زمین‌های مسطح و با آب «کرد‌‌‌ان» به عمل آورد‌‌‌ه‌اند‌‌‌/ به این وسیله به اطلاع عموم می‌رساند‌‌‌ زمین‌های «کرد‌‌‌ان» با د‌‌‌اشتن حق استفاد‌‌‌ه از آب رود‌‌‌خانه «کرد‌‌‌ان» و با قید‌‌‌ د‌‌‌ر سند‌‌‌ مالکیت د‌‌‌ر جلوی جاد‌‌‌ه آسفالته بعد‌‌‌ از کرج متری 3 ریال فروخته می‌شود‌‌‌.

  • دیروز چهارشنبه دوم تیرماه، پرویز پرستویی 61 ساله شد. پرافتخارترین بازیگر جشنواره فیلم فجر که چندی پیش «بادیگارد» را روی پرده داشت و قرار است طی روزهای آینده برای اولین بار مقابل دوربین مسعود کیمیایی برود، در دوم تیرماه 1334 در همدان متولد شد و فعالیتش را در تئاتر با نمایش «ماجرای یک محل» در سال 48 و بازیگری‌اش را در سینما با «دیار عاشقان» در سال 1362 آغاز کرد که با همان فیلم موفق به دریافت جایزه بازیگری از جشنواره فیلم فجر شد. در همین رابطه محمد علی کشاورز برای سالروز تولد پرویز پرستویی در متن کوتاهی نوشت: «تولد پرویز عزیزم، این نازنین هنرمند به راستی پاک، نجیب، توانمند و دوست داشتنی رو، به جامعه فرهنگ و هنر و همه ملت ایران تبریک می‌گم.

  • گروه اقتصاد بین‌الملل: شرکت هیوندایی موتور اعلام کرد از زمان رونمایی از سدان لوکس جی80 در تاریخ 13 ژوئن تاکنون بیش از 5 هزار دستگاه از این مدل پیش‌خرید شده است. هیوندای انتظار دارد این مساله تاثیر قابل‌توجهی بر فروش این خودروساز بگذارد. سدان جی80 دومین مدل از برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس است.

    به گزارش کریا تایمز، هیوندای اعلام کرد این خودروساز طی شش روز 5هزار و 120 درخواست پیش‌خرید برای جی‌80 دریافت کرده است که 853 درخواست پیش‌خرید فقط طی روز ارسال شده است. هیوندای‌موتور قطعات این خودرو را به مدت 3 سال یا 60 هزار کیلومتر و 5 سال یا 100 هزار کیلومتر تضمین می‌کند.