شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • ابوالحسن عمیدی‌نوری، از چهره‌های سرشناس سیاسی و مدیر «روزنامه داد» که صبح روز ۱۷ آذر ۱۳۲۱ به همراه احمد ملکی، مدیر روزنامه ستاره و دکتر حسین فاطمی، مدیر روزنامه باختر برای دیدار احمد قوام‌السلطنه به دفتر نخست‌وزیری رفته بودند، ماجرای بلوای نان در آن موقع را چنین روایت کرده است:
  • با موهای بریانتین‌زده که بغل گوش‌‌ها را برق انداخته بودند و یقه آهار زده و کت جلوراست هشت دگمه با یقه‌های پهن و سیبیل دوگلاسی و سیگار لاکی استرایک که بسته آن را خودنمایانه در دست می‌‌گرفتند و بند شلوار که محکم روی پیلی‌‌های شلوارشان زده بودند و شلواری نسبتا کوتاه و دمپایی دوبل از سینما رکس بیرون می‌‌آمدند و شادی‌کنان به طرف چهارراه کنت می‌‌آمدند. ماشین کورسر خود را سوار می‌شدند و در پمپ بنزین دروازه دولت توقفی می‌‌کردند و مامور باک خودروی آنها را پر می‌‌کرد و دستمالی روی شیشه می‌‌کشید و روغن ماشین را عوض می‌‌کرد و بعد راننده در خیابان سعدی جولان می‌‌داد تا به طرف خانه رود.
  • «جلیل فامیلی» کارگر شماره192113 در سال1950 به استخدام پالایشگاه آبادان درآمد. وی متولد 1310شمسی در شهر همدان بود و بر اساس اوراق پرونده پرسنلی‌اش متوجه می‌شویم که برای ارتقای به سمت کارمندی، تلاش کرده و نهایتا موفق به گرفتن مدرک لیسانس در رشته مهندسی مکانیک از آموزشگاه فنی نفت آبادان شده است. دانشنامه وی که اصل آن در پرونده پرسنلی‌‌اش موجود است، از طرف وزارت دارایی به تاریخ 1337 صادر شده است و نشان می‌دهد که در آن زمان آموزشگاه فنی آبادان (و البته کل فعالیت‌های شرکت ملی نفت) زیرمجموعه وزارت دارایی بوده است. گواهی همچنین به تایید وزارت فرهنگ رسیده و پس از امضای رئیس اداره امتیازات نفت و درآمد معادن، رئیس آموزشگاه فنی نفت و مدیر کل تعلیمات عالیه و روابط فرهنگی، نهایتا توسط وزیر دارایی نیز امضا شده است.
  • قطعی شدن قهرمانی استقلال در فاصله سه هفته به پایان فصل، واکنش‌های زیادی را به دنبال آورد. غیر از سرخوشی در اردوگاه آبی‌ها که کاملا هم طبیعی بود، برخی عکس‌العمل‌ها از سوی هواداران پرسپولیس هم جلب‌توجه می‌کرد. خیلی از آنها تصمیم گرفتند بدون بهانه‌جویی و انگ و بهتان زدن، قهرمانی استقلال را شادباش بگویند و آن را به مسائل فنی و فوتبالی ربط بدهند.
  • با دریافت ۲۰ گل، پرسپولیس بدترین عملکرد دفاعی شش سال اخیر را ثبت کرده است. آخرین باری که پرسپولیس ۲۰ گل در یک فصل دریافت کرد، به لیگ پانزدهم برمی‌گردد که شاگردان برانکو ایوانکوویچ با نمایش ضعیف دفاعی جام را به استقلال خوزستان واگذار کردند و به عنوان نایب قهرمانی رسیدند.
  • طالبوف قانون را یکی از اسباب و علل اصلی ترقی و پیشرفت در مغرب زمین می‌دانست و این مفروض برای او کافی بود تا آن را برای جامعه عقب‌مانده و استبدادزده ایران نیز لازم بداند.
  • تیم والیبال پیکان در نخستین دیدار خود در جام باشگاه‌های والیبال مردان آسیا مقابل گاز جنوب عراق به میدان رفت و با حساب 3برصفر به پیروزی رسید. این پیروزی درحالی برای پیکان به دست آمد که این تیم با سعید معروف، سید محمد موسوی، اروین انگاپت ملی‌پوش فرانسه و نیمیر عبدالعزیز ملی‌پوش هلند مقابل حریف خود قرار گرفت.
  • مسوولان تیم‌های ملی ایران و السالوادور برای انجام بازی دوستانه در کانادا به توافق رسیده بودند، اما این دیدار نهایی نشد. تیم ملی فوتبال ایران در پنجم ژوئن (۱۵ خرداد) در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی کانادا خواهد رفت و نخستین دیدار تدارکاتی خود را در مسیر آماده‌سازی برای جام‌جهانی برگزار خواهد کرد.
  • بررسی اعداد و ارقام مرتبط با درآمدها، کمک‌های دولتی و هزینه‌های فدراسیونِ عزیزی خادم در 11 ماه مسوولیت رئیس معزول این فدراسیون، حاوی اطلاعات جالب توجهی است. بر اساس گزارش هیات کارشناسی فدراسیون فوتبال که به تایید دو کارشناس رسمی دادگستری رسیده، در مدت 11 ماه فعالیت شهاب‌الدین عزیزی خادم در مجموع مبلغی بیش از 211 میلیارد تومان به حساب فدراسیون واریز شده که این رقم شامل کمک‌های دولتی و درآمدهای مرسوم و همیشگی فدراسیون فوتبال بوده است.
  • دیدارهای هفته سی‌و‌هفتم لوشامپیونه، شنبه‌شب به صورت همزمان برگزار شد که در مهم‌ترین بازی، پاری‌سن‌ژرمن قهرمان زودهنگام رقابت‌ها با نتیجه 4برصفر میزبان خود مون‌پولیه را در هم کوبید. لیونل مسی دو بار در دقایق 6 و 20، آنخل دی‌ماریا در دقیقه 26 و کیلیان امباپه در دقیقه 60 از روی نقطه پنالتی، گل‌های این بازی را به ثمر رساندند تا PSG بیست‌و‌پنجمین پیروزی فصلش را کسب کند و 83 امتیازی شود.