شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • شرکت‌های چندرشته‌‌‌ای هلدینگ‌‌‌های بزرگ سرمایه‌گذاری هستند که عمدتا در رشته‌‌‌های مختلف صنعتی نظیر پتروشیمی‌‌‌ها، صنایع فولادی، نیروگاه‌‌‌ها و... فعالیت می‌کنند. در این گروه 6 نماد شامل سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر)، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (وامید)، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک)، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) و سرمایه‌گذاری ملی ایران (ونیکی) فعال هستند.
  • دنیای‌اقتصاد: طی چند روز گذشته ناشران بورسی و فرابورسی جهت رعایت اصل شفافیت اطلاعیه‌‌‌هایی تحت‌عنوان «افشای اطلاعات بااهمیت» در کدال منتشر کردند. این اطلاعیه‌‌‌ها که از جهت میزان اهمیت به دو گروه الف و ب دسته‌‌‌بندی می‌‌‌شوند، از این رو برای سهامداران حائز اهمیت است که به بهای سهام شرکت‌ها سمت و سو می‌دهد. در ادامه به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته شده است.
  • دنیای‌اقتصاد: طی چند روز گذشته ناشران بورسی و فرابورسی گزارش عملکرد آبان ماه خود را در کدال منتشر کردند که در ادامه به تشریح جزئیات عملکرد 4 ناشر پرداخته شده است.
  • امیرعباس فضائلی، معاون دفتر ارزیابی و تعالی خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: برای دسترسی به عدالت در درمان باید نظام ارجاع سلامت اجرایی شود.
  • معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در رابطه با طرح مالیات بر تراکنش‌‌‌های بانکی، نکاتی را مطرح کرد.محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در خصوص عدم‌اجرای برخی موارد قانونی در رابطه با طرح مالیات بر تراکنش‌‌‌های بانکی گفت: با توجه به برخی اتهامات مطروحه در خصوص نحوه رسیدگی مالیاتی به تراکنش‌‌‌های بانکی، نامه شماره 75611980 مورخ 06/ 09/ 1400 رئیس اتاق اصناف ایران و متن دادنامه شماره 140031390002029789 مورخ 12/ 08/ 1400 صادره از سوی شعبه سوم بدوی دیوان عدالت اداری که حاکی از عدم‌رعایت برخی موارد قانونی و نکات مندرج در بخشنامه‌‌‌های سازمانی از سوی برخی مامورین مالیاتی است، مجددا بر رعایت کامل قوانین و مقررات و بخشنامه‌‌‌های صادره از حسب بخشنامه شماره 2009916 مورخ 31/ 01/ 1399 در خصوص…
  • رئیس امور برنامه‌ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای اولین بار در تاریخ بودجه‌‌‌‌‌‌ریزی کشور، کارگروه پیاده‌سازی الزامات آمایش سرزمینی در ستاد بودجه کشور تشکیل شده و از میان 255 سیاست سند ملی قریب به 70 سیاست در اولویت قرار گرفت. امیر امینی با اشاره به اینکه آمایش پایه تدوین بودجه 1401 قرار گرفته است چه اثراتی در رشد اقتصادی دارد، اظهار کرد: سند ملی آمایش سرزمین به عنوان مهم‌ترین سند فرادست توسعه فضایی کشور سرانجام پس از چهار دهه انتظار در سال 1399 تصویب و ابلاغ شد. دولت سیزدهم با توجه به بررسی‌‌‌های انجام داده، این سند را که با مشارکت طیف گسترده‌‌‌‌‌‌ای از دستگاه‌های اجرایی کشور و نخبگان و خبرگان اجرایی تدوین شده بود، مبنای عمل خویش قرار داده و رویای اتصال بودجه‌‌‌‌‌‌های سنواتی…
  • آمار نشان می‌دهد که به‌‌‌طور کلی ‌‌‌زنان بیش از مردان دچار استرس و فرسودگی شغلی می‌‌‌شوند. چرا؟ و نتیجه آن چیست؟ آمار نشان می‌دهد که زنان بیشتر از مردان دچار استرس و فرسودگی می‌‌‌شوند و به طور دقیق‌‌‌تر فرسودگی شغلی در مادرانی که کار می‌کنند بیش از پدرانی که کار می‌کنند، دیده می‌شود. این امر اثرات گوناگونی بر دنیای کار پس از همه‌گیری خواهد گذاشت و اهمیت بسیاری دارد که هم شرکت‌ها و هم جامعه به‌‌‌طور کلی در فکر راه‌‌‌هایی برای کاهش این عدم‌‌‌تعادل باشند.
  • رکود بورس و افت قیمت‌‌‌ سهام گویا پایانی ندارد. 16 ماه است که هر روز با هر ریزنوسانی در مسیر صعودی، سهامداران نفسی تازه می‌کنند اما دوباره روز از نو و روزی از نو. حالا نه‌تنها سرمایه‌گذاران بی‌‌‌تجربه که در اوج قیمت‌ها به جمع سهامداران این بازار پیوستند بلکه خبرگان و کارشناسان بنیادی نیز از این رکود فرسایشی، به تنگ آمده‌‌‌اند. آمارها نشان می‌دهد بیش از 97‌درصد پول‌‌‌هایی که در 5 ماه نخست سال 99 راهی بورس تهران شده‌‌‌ بود، در 16 ماه اخیر راه خروج از تالار شیشه‌‌‌ای را برگزید‌‌‌ه‌‌‌ و شاید به امید جبران سرمایه‌‌‌های از دست رفته خود، راه دیگر بازارهای دارایی را در پیش گرفته‌‌‌اند.
  • دنیای‌‌‌اقتصاد: رئیس دولت سیزدهم در صدمین روز از عمر دولتش به تلویزیون رفت و با مردم از هر دری سخن گفت جز بورس! آن هم بورسی که قبل از ورودش به پاستور وعده بهبود و قبل‌‌‌تر هم در ایام انتخابات ریاست‌‌‌جمهوری برای جمع‌‌‌آوری رای بسیار روی آن مانور داده بود؛ حتی در همان ایام به صورت «سرزده» از ساختمان بورس و اوراق بهادار هم بازدید کرده بود! اما دیشب در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم خبری از بورس نبود! سیدابراهیم رئیسی که اولویت اول وعده اقتصادی‌‌‌اش بورس بود، دیشب یک جمله هم دراین‌باره نگفت و مجری این گفت‌‌‌وگو هم سوالی درباره این موضوع از او نپرسید! کاربران بورسی فضای‌مجازی که پای صحبت‌‌‌‌‌‌های رئیس دولت نشسته بودند تا از برنامه‌‌‌اش برای بازار سرمایه بشنوند، بعد از پایان گفت‌‌‌وگو خطاب به ابراهیم رئیسی یادآور شدند…