شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • ایسنا: محققان مکزیکی عصای هوشمندی طراحی کرده‏اند که با استفاده از شوک الکتریکی، افراد نابینا را برای حرکت در مسیر درست هدایت می‏کند. عصای هوشمند مجهز به سیستم موقعیت‏یاب جهانی (GPS) و یک نقشه مجازی برای هدایت افراد نابینا در مسیرهای مشخص است.

    شوک الکتریکی که توسط این عصا ایجاد می‌شود، بین 15/0 تا دو میلی‏آمپر است که در مدت سه ثانیه اعمال می‏شود، اما همین میزان کم برای متوجه کردن فرد نابینا و حرکت در مسیر درست کفایت می‏کند.

    وز وز ناشی از این شوک الکتریکی مستقیما به بخش دهلیزی گوش - در گوش داخلی - می‏رود؛ این بخش مسوول حفظ تعادل و حرکت است.

  • معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: صندوق توسعه ملی در بخش ارزی هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاران ندارد و به هر میزان آماده ارائه تسهیلات است. به گزارش «ایرنا»، اسحاق جهانگیری عصر دیروز در جلسه شورای اداری استان فارس با اشاره به انسجام مسوولان این استان افزود: امیدواریم با این انسجام بخشی از مشکلات استان حل شود. وی با اشاره به بحران و مشکلات پیش‌روی منطقه اظهار امیدواری کرد که خداوند شر گروه‌های استکباری و تروریست را از منطقه کوتاه کند.

    .
  • در صفحه ششم ویژه‌نامه همراه اول مربوط به نمایشگاه بین‌المللی ایران تلکام 2014 که در تاریخ سه‌شنبه پانزدهم مهرماه منتشر شد، عکس آقای محمدرضا مجیدی، مدیرعامل کارخانجات شهید قندی به اشتباه چاپ شد که ضمن پوزش از ایشان به این وسیله تصحیح می‌شود.

    .
  • گروه خبر: دو روز پس از آنکه چهار مامور نیروی انتظامی شهرستان سراوان در دو عملیات تروریستی اشرار به شهادت رسیدند، دیروز فرمانده پلیس راه جنوب استان سیستان‌وبلوچستان از عملیات تروریستی دیگری علیه پلیس خبر داد. به گفته سرهنگ محمدرضا کورسی اشرار مسلح تله انفجاری در مسیر تردد دو خودروی پلیس‌راه جکیگور منفجر کردند. به گزارش «ایرنا»، این حادثه در 8 کیلومتری پاسگاه پلیس راه جکیگور بعد از شهرک صنعتی رخ داده و خوشبختانه به ماموران پلیس راه آسیبی نرسیده است. این مقام پلیس راه سیستان‌وبلوچستان همچنین اعلام کرد که عوامل امنیتی و اطلاعات در حال پیگیری این حادثه هستند.

  • خبرگزاری فارس: طراحان برنامه تلفن اینترنتی اسکایپ از به روز شدن نسخه رومیزی آن برای مک و ویندوز خبر دادند. ارتقای امکانات موجود برای گفت‌وگو و به اشتراک‌‌گذاری فایل در نسخه جدید پیش‌بینی شده است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت اسکایپ نسخه پیش‌نمایش برنامه‌های یاد شده را برای استفاده در محیط مک و ویندوز بارگذاری کنند و مورد استفاده قرار دهند. مایکروسافت که مالک برنامه اسکایپ است، می‌گوید: در نسخه به روز شده تلاش کرده سازگاری میان نسخه همراه و رومیزی برنامه یاد شده را افزایش دهد.

  • تسنیم: الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: هیچ روزنامه‌نگاری در ایران دستگیر نشده است. امین‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری «تسنیم»، در پاسخ به سوالی در مورد سخنان رئیس‌جمهور در نیویورک مبنی‌بر اینکه هیچ روزنامه‌نگاری به دلیل فعالیت‌های حرفه‌ای بازداشت نشده است افزود: فقط می‌توانم بگویم که هیچ روزنامه‌نگاری در کشور به‌دلیل روزنامه‌نگاری دستگیر نشده است.

    .
  • ایسنا: وزیر ارتباطات به پیشنهادش برای راه‌اندازی گمرک تخصصی کالاهای ICT اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این گمرک امکانی به وجود می‌آید که بسیاری از مشکلات برطرف شود و در آن شرایط می‌توان کالاها و تجهیزات تولید داخل را که طی سال‌های گذشته پیشرفت خوبی داشتند ارائه کرد و گامی مثبت در این حوزه برداشت. محمود واعظی ظهر دیروز در حاشیه همایش ICT و استاندارد در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پاسخگویی به برخی از سوالات آنها پرداخت.

    وی در پاسخ به پرسشی درباره علت تشکیل نشدن جلسه شورای‌عالی فضای مجازی، اعلام کرد: آیا در این باره باید من پاسخگو باشم؛ من هم یکی از اعضای این شورا هستم.

  • هنوز زمان کافی برای رسیدن به توافق داریم
  • ایسنا: معاون وزیر ارتباطات از تست 510 دستگاه تجهیزات ICT در 6 ماه اول سال جاری خبر داد. علی اصغر عمیدیان اظهار کرد:‌ در 6 ماه اول سال 1393 تعداد 510 دستگاه تجهیزات ICT از جمله تجهیزات ماهواره‌ای، GPSها و گوشی‌های تلفن همراه و. . . مورد بررسی این سازمان قرار گرفت و نمونه‌های مختلف آنها بررسی شد.

    وی ادامه داد: همچنین سامانه‌ای به صورت آنلاین در نظر گرفته شده و بحث لیبلینگ فعال شده است تا به این شیوه با پایین آوردن زمان تست به استانداردهای بین‌المللی نزدیک‌تر شویم. عمیدیان همچنین یادآور شد: اکنون گاهی تجهیزات از مسیر غیرقانونی وارد شده یا حتی تجهیزاتی که از مسیرهای قانونی وارد کشور می‌شوند بدون ارجاع نمونه به سازمان تنظیم مقررات مورد استفاده قرار می‌گیرند که این مساله توجه زیاد مسوولان را می‌طلبد…

  • دیپلماسی ایرانی: سیاست‌گذارانی که به دنبال توافق هسته‎ای با ایران تا مهلت نوامبر هستند، می‎توانند سلاح‌های هسته‎ای فرانسه را به عنوان الگویی برای خود در نظر بگیرند. اسکات ساگان به این موضوع اشاره می‏کند که زمانی که فرانسه در جنگ جهانی دوم شکست خورده بود، برای بازگرداندن عظمت خود به دنبال بمب هسته‏ای رفت. برای دوگل و مقامات پیشین، بمب نماد مهمی از استقلال فرانسه‏ای بود که الجزایر را از دست داده بود و این مساله نشان می‎‏داد که هنوز هم یک قدرت بزرگ است. چنین فضایی ممکن است در رابطه با درخواست ایران برای داشتن حق غنی‌سازی هم وجود داشته باشد.