شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • همکاران سیستم- براساس آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده، ارزش بازار خدمات پردازش ابری عمومی در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی (MENA) طی سال ۲۰۱۳ میلادی با رشد 1/24 درصدی نسبت به سال قبل، به ۵۳۴ میلیون دلار خواهد رسید. به گزارش وب‌سایت digitimes، در حالی که بازار خدمات پردازش ابری عمومی طی سال ۲۰۱۲ میلادی ارزشی بالغ بر ۴۳۱ میلیون دلار داشت، این اتفاق نشان می‌دهد که بازار یاد شده تا پایان سال جاری میلادی رشد ۱۰۳ میلیون دلاری را تجربه کند. در پیش‌بینی‌های جدید اعلام شده است که ارزش بازار «نرم‌افزارهای- به‌عنوان- خدمات» (SaaS) در سال ۲۰۱۳ میلادی با رشد 2/29 درصدی در منطقه MENA به ۱۰۲ میلیون دلار برسد.
  • بازیکن دورگه ایرانی - ژاپنی که مد نظر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفته است به خاطر قوانین کشور ژاپن نمی‌تواند برای تیم ملی ایران بازی کند. این در حالی است که مسوولان فدراسیون فوتبال امیدوار به حل مشکلات این بازیکن هستند. درحالی‌که آریا جسور هاسه گاوا، بازیکن خط میانی تیم فوتبال اف سی توکیو مورد توجه کارلوس کی‌روش قرار گرفته و امید نمازی مربی تیم ملی هم از برقراری ارتباط با این بازیکن خبر داده بود، پدر این بازیکن اعلام کرد که آریا به خاطر قوانین خاص کشور ژاپن نمی‌تواند برای تیم ملی ایران به میدان برود.
  • دنیای اقتصاد -‌ایلام- فریباسبزمرادی: مدیر یک شرکت هواپیمایی در‌ایلام گفت: پروازهای فرودگاه شهدای‌ایلام به هیچ وجه پاسخگوی حجم بالای مسافران نیست. مسعود کهزادی اظهار کرد: 400 مسافر روزانه در دو پرواز رفت و برگشت از ایلام به تهران و برعکس جا به جا می‌شوند. وی افزود: دو پرواز کنونی فرودگاه‌ایلام با توجه به افزایش شمار شرکت‌های نفتی و گازی فعال و همچنین حضور گسترده زایران عراقی که عازم شهرهای مذهبی کشور به‌ویژه مشهد مقدس و قم می‌شوند به هیچ‌وجه پاسخگوی حجم تقاضاهای بالای مسافران استان نیست.
  • گروه بنگاه‌ها - مدیرعامل بانک مهر اقتصاد از سوی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مدیر پژوهشی نظام بانکی انتخاب شد. به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، در این مراسم که به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش و به‌منظور تقدیر از آثار برتر و پژوهشگران و مدیران منتخب شبکه بانکی با حضور جمعی از مدیران ارشد نظام بانکی در پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار شد، از مدیران پژوهشی برگزیده نظام بانکی، پژوهشگران منتخب و آثار برگزیده تقدیر به عمل آمد و دکتر غلامحسن تقی نتاج - مدیرعامل بانک مهر اقتصاد - به عنوان مدیر پژوهشی نظام بانکی برگزیده شد.
  • بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای بازنگری آیین‌نامه‌ها و مقررات بازار بیمه کشور، آیین‌نامه اعطای پروانه و نحوه فعالیت موسسات ارزیابی خسارت بیمه‌ای را اصلاح کرد و پیش‌نویس نهایی آن در جلسه مورخ 26 آذر ماه 92 شورای‌عالی بیمه به تصویب رسید. بازنگری و اصلاح این آیین‌نامه، براساس تجربه اجرای آیین‌نامه قبلی ارزیابان خسارت بیمه‌ای طی 10 سال اخیر و با توجه به مطالعات و تجربیات موجود در صنعت بیمه جهانی در زمینه فعالیت حرفه تخصصی ارزیابی خسارت بیمه‌ای صورت گرفته و نقش ارزیابان خسارت بیمه‌ای در بازار بیمه کشور به عنوان بخشی از فعالیت این صنعت تقویت شده است.

  • گروه بازرگانی - در چند روز گذشته و با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، نگرانی‌‌ها بابت افزایش قیمت کالاها و مواد خوراکی بیشتر شده است. این در حالی است که براساس گفته روسای اتحادیه‌ها با توجه به وعده مسوولان قیمت برخی از محصولات همچون شیر و مرغ تا پایان سال تغییر نمی‌کند، اما برای برخی از دیگر محصولات همچون برنج و شکر تصمیمی گرفته نشده است. در همین رابطه مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفت‌و‌گو با «ایسنا» از ثبات قیمت انواع ماهی و مرغ تا پایان سال خبر داد و گفت: عرضه‌ ماهی و مرغ منطقی است و به دلیل حجم تولید وعرضه مناسب پیش‌بینی می‌شود، افزایش قیمت برای شب عید نخواهیم داشت.

  • گروه بین‌الملل- به نوشته روزنامه یومیوری، رهبر کره‌شمالی در حالت «مستی زیاد» دستور اعدام دو دستیار شوهرعمه خود را صادر کرد. این دو تن از پاسخ به دستور رهبر کره‌شمالی برای واگذاری یک تجارت منفعت‌زا به ارتش خودداری کرده بودند. به گزارش «ایسنا»، به نقل از پایگاه خبری آر. تی، کیم‌جونگ اون، رهبر کره‌شمالی از اینکه «ری ریونگ‌‌ها»، مدیر دپارتمان اداری حزب حاکم «کارگر» کره‌شمالی و معاونش «جانگ سو‌گیل» که هر دو بخشی از چرخه داخلی جانگ سونگ تائک، شوهرعمه رهبر کره‌شمالی بودند، از واگذاری سریع تجارتی سودآور به ارتش خودداری کردند، ناراحت بود.

  • ایرنا- رییس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از معدن تولید اورانیوم گچین در بندرعباس به‌زودی انجام می‌شود. «علی اکبر صالحی» روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مراکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان مسیح دانشوری در جمع خبرنگاران در عین حال افزود: از زمان دقیق این بازدید بازرسان آژانس اطلاع ندارم، چرا که به‌طور دقیق نمی‌دانم که کارشناسان دو طرف درباره زمان آن به تفاهم رسیده‌اند یا نه؟ صالحی گفت: بازدید از معدن گچین در واقع اجرای یکی از بندهای 6 گانه تفاهم نامه اخیر میان ایران و آژانس است و درخواست آژانس برای بازدید از کارخانه آب سنگین اراک یکی از بندهای این تفاهم‌نامه بود که در روزهای اخیر انجام شد.

  • ایسنا-دبیر انجمن خودروسازان ایران از توافق با سازمان حفاظت محیط زیست برای ارتقای استاندارد آلایندگی صددرصد خودروهای سواری به یورو 4 تا پایان خرداد ماه سال آینده خبر داد. احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: چندی پیش جلسه‌ای با رییس سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با زمان‌بندی ارتقای خودروهای سواری به یورو 4 برگزار شد. وی با بیان اینکه در این جلسه عنوان شد که هم‌اکنون بیشتر خودروهای سواری با استاندارد آلایندگی یورو 4 تولید می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد که تا پایان خردادماه سال آینده صد در صد خودروهای سواری تولیدی به استاندارد آلایندگی یورو 4 ارتقا یابند.
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از مطرح شدن سیاست قیمت تضمینی محصولات کشاورزی در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: بر اساس ماده 33 قانون بهره‌وری کشاورزی، دولت باید قیمت تضمینی کالاهای کشاورزی را شهریور‌ماه هر سال اعلام کند و کشاورزان نیز محصولاتشان را در بورس کالای ایران عرضه کنند. محمد‌تقی توکلی افزود: بر اساس این قانون، اگر کشاورزی محصولاتش را در بورس کالا عرضه کرد و قیمت آن محصول بالاتر از نرخ تضمینی اعلامی از سوی دولت کشف شد، آن محصول را می‌فروشد و وجه مورد نظر را دریافت می‌کند. وی تاکید کرد: اگر قیمت کشف شده در بورس کالا پایین تر از نرخ اعلامی دولت بود، دولت باید ما‌به‌التفاوت این مبلغ را ظرف 15 روز کاری به کشاورز پرداخت کند.