گروه بازرگانی - در چند روز گذشته و با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، نگرانی‌‌ها بابت افزایش قیمت کالاها و مواد خوراکی بیشتر شده است. این در حالی است که براساس گفته روسای اتحادیه‌ها با توجه به وعده مسوولان قیمت برخی از محصولات همچون شیر و مرغ تا پایان سال تغییر نمی‌کند، اما برای برخی از دیگر محصولات همچون برنج و شکر تصمیمی گرفته نشده است. در همین رابطه مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفت‌و‌گو با «ایسنا» از ثبات قیمت انواع ماهی و مرغ تا پایان سال خبر داد و گفت: عرضه‌ ماهی و مرغ منطقی است و به دلیل حجم تولید وعرضه مناسب پیش‌بینی می‌شود، افزایش قیمت برای شب عید نخواهیم داشت.

محمد یوسفی، رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس تاکید کرده مرغ تا شب عید گران نمی‌شود و قیمت آن در حدود ۶۵۰۰ تومان می‌ماند.

پیش از این مدیرعامل اتحادیه دامداران از ثبات قیمت شیر خبر داده بود، در همین رابطه دبیر انجمن صنایع لبنی نیز تصریح کرد: در حالی در سال‌های گذشته واردات شیرخشک انجام می‌شد که امسال واردات آن صفر شده و سالانه ۳۰۰ هزار تن فرآورده‌های لبنی صادر می‌شود.

در این میان برخی از دیگر مواد خوراکی همچون چای و شکر تا حدودی گران شده است. قاسمعلی حسنی، رییس اتحادیه کشوری بنکداران مواد غذایی درباره دلایل گرانی چای اظهار کرد: قیمت‌هایی که در حال حاضر روی بسته‌بندی‌های چای خورده است بر اساس دلار ۳۶۰۰ تومانی بوده، اما امروز که چای با دلار ۲۵۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود، باید قیمت مصرف‌کننده نیز پایین بیاید، اما این اتفاق نمی‌افتد و به همین دلیل سود‌ ده‌ها میلیارد تومانی از گرانفروشی چای نصیب عده خاصی می‌شود. رییس اتحادیه کشوری بنکداران مواد غذایی درباره افزایش قیمت شکر نیز گفت: تا ۲۳ مرداد ماه قیمت عمده‌فروشی هر کیلوگرم شکر ۱۳۰۰ تومان بوده است و کارخانه‌ها نیز علاقه‌مند بوده و تمایل داشته‌اند تا قیمت هر کیلوگرم شکر تا ۱۶۰۰ تومان افزایش پیدا کند، ولی مسوول وقت تنظیم بازار، قیمت عمده‌فروشی شکر را تا ۱۹۰۰ تومان افزایش داد.