شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : بازار دیجیتال

  • دنیای‌اقتصاد- مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار گفت: از زمان صدور مجوز فعالیت در حوزه نسل‌های بالاتر ارتباطی هفت تا هشت ماه زمان می‌برد که این شرکت خدمات مورد نظر را به مشترکان ارائه دهد. وحید صدوقی درباره اینکه مهاجرت به نسل‌های بالاتر ارتباطی به چه میزان زمان نیاز دارد، توضیح داد: لازم است مقدمات ورود به نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی پیش از ارائه این خدمات آماده شود که برای آماده‌سازی این مقدمات لازم است فرکانس باند‌ها به‌طور مشخص به اپراتورها اطلاع داده شود، چراکه هر یک از نسل‌های سوم و چهارم بازه‌های مختلف فرکانسی دارند که هر یک از این فرکانس‌ها نیاز به تجهیزات خاص خود دارند و برای ارائه این خدمات لازم است که پس از اخذ مجوز‌های لازم و اعلام فرکانس‌ها، شبکه توسعه لازم را داشته باشد.
  • یکی از کاربران در سایت اینترنتی YouTube تصویری ویدئویی منتشر کرده است که نشان می‌دهد گوشی هوشمند Galaxy S4 چگونه در حین شارژ شدن آتش می‌گیرد و باتری آن به صورت کاملا جدی آسیب دیده است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار - نیوز، شرکت سامسونگ تلاش فراوانی انجام می‌دهد تا با استفاده از فناوری‌های مختلف بتواند به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر افزایش بیش از اندازه دمای گوشی‌های هوشمند خود خاتمه دهد. یکی از کاربران در سایت اینترنتی YouTube تصویر ویدئویی منتشر کرده است که نشان می‌دهد گوشی هوشمند Galaxy S4 چگونه در حین شارژ شدن آتش می‌گیرد.
  • شرکت کوآلکام اعلام کرده که در حال ساخت پردازنده‌های 64 بیتی برای گوشی‌های هوشمند رده متوسط و ارزان‌قیمت است. به گزارش «موبنا»، شرکت کوآلکام پردازنده‌های 64 بیتی را مبتنی بر Snapdragon 410 می‌سازد که این بار روی گوشی‌های پیشرفته سوار نخواهد شد، بلکه با گوشی‌هایی در رنج قیمتی 150 دلار سازگار می‌شود. بر اساس گزارش کوآلکام، پردازنده‌های جدید از سرویس‌های شبکه نسل چهارم LTE پشتیبانی می‌کند و مبتنی بر معماری 28 نانومتری هستند. این پردازنده‌ها از پردازشگر گرافیکی Adreno 306 برخوردارند و می‌توانند تصاویر ویدئویی را با کیفیت 1080 پیکسل به نمایش بگذارند.
  • شرکت فنلاندی نوکیا که به خاطر عدم پرداخت مالیات به دولت هند از سال 2006 تا حالا چیزی در حدود 4/3 میلیارد دلار به این دولت بدهکار است و به همین دلیل بخشی از اموال آن در این کشور توقیف شده است، حالا تصمیم دارد به شکلی این مشکل را حل کند. در همین راستا نوکیا به مقامات هندوستان پیشنهاد پرداخت 369 میلیون دلار به عنوان ودیعه را داده است، تا با پرداخت بخشی از بدهی خود بعضی از اموالش در این کشور را آزاد کند. مهم‌ترین اموال نوکیا در هندوستان کارخانه Chennai این شرکت است که یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های تولید گوشی این شرکت به حساب می‌آید.

  • فارس- روزگذشته فاز نخست گسترش و توسعه تلویزیون تعاملی مهر(مردم همراه رسانه) به صورت رسمی با مشارکت صدا و سیما و مخابرات آغاز به کار کرد. با شروع بهره‌برداری از این طرح در فاز نخست حدود 140 هزار خانواده ایرانی از قابلیت این رسانه مبتنی بر پروتکل اینترنت بهره‌مند می‌شوند. سامانه آی‌پی مدیا از بستر مخابراتی برای انتقال داده‌های تلویزیونی و نرم‌افزاری بهره می‌برد و تمام امکانات رسانه‌ای را یکجا در اختیار کاربران قرار می‌دهد، علاوه بر اینکه آنها را از تهیه انواع و اقسام تجهیزات رسانه‌ای بی‌نیاز می‌کند.
  • فارس- رییس کمیته ملی جامعه اطلاعاتی با اشاره به دستور رییس‌جمهوری مبنی بر تهیه برنامه جامع فناوری اطلاعات گفت: رییس‌جمهور انتظار دارد که IT در حوزه‌های مختلف نظیر اشتغال،‌ بهبود کیفیت زندگی و افزایش بهره‌وری نقش موثری داشته باشد. نصرالله جهانگرد در نشست تخصصی کمیته ملی جامعه اطلاعاتی گفت: فناوری اطلاعات عاملی موثر در بهبود کیفیت زندگی، تحول اقتصادی و افزایش بهره‌وری محسوب می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به اعتقاد و توجه دولت به این حوزه، ‌با داشتن برنامه‌ای منسجم و حساب شده، ‌می‌توان به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرد.
  • همکاران سیستم- شرکت گوگل در همایش سالانه V3 Technology Awards 2013 مورد تقدیر قرار گرفت و در مجموع موفق شد ۶ جایزه اصلی این گردهمایی را از آن خود کند. این شرکت بزرگ اینترنتی که بر حوزه ابزارهای سازمانی نیز تمرکز دارد در این بخش مورد توجه قرار گرفت و توانست جایزه بهترین ابزار تجاری سال و بهترین شرکت نرم‌افزارهای سازمانی در سال ۲۰۱۳ را از آن خود کند. به گزارش وب‌سایت v3. co. uk، «دیوید کین» (David Keene) مدیر بازاریابی مرکز ابزارهای سازمانی گوگل در مراسم برگزاری همایش V3 اعلام کرد که از دریافت جایزه بهترین شرکت نرم‌افزارهای سازمانی سال ۲۰۱۳ بسیار خوشحال است و این اتفاق تلاش ۱۲ ماه گذشته گوگل در حوزه محصولات تجاری و سازمانی را نشان می‌دهد.
  • دنیای اقتصاد- قیمت سهام توییتر به بیشترین میزان خودش از زمان عرضه اولیه آن در بازار بورس رسیده است. به گزارش رویترز، قیمت سهام این شبکه اجتماعی در روز دوشنبه گذشته با افزایش 2/9 درصدی به 49 دلار برای هر سهم افزایش پیدا کرد. این در حالی است که سهام توییتر از روز هفتم نوامبر که تنها برای چند ساعت به 50 دلار رسید، در هفته‌های اخیر با قیمتی در محدوده 40 دلار برای هر سهم معامله شده است. توییتر در روز پنج‌شنبه گذشته به طور رسمی اعلام کرد که به شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری اجازه می‌دهد تا به صورت انفرادی آگهی‌های مناسب خودشان را روی شبکه اجتماعی توییتر نمایش بدهند.
  • دنیای اقتصاد- اگر از علاقه‌مندان به دنیای فوتبال هستید و دوست دارید هر لحظه از آخرین اخبار این حوزه باخبر شوید بهتر است از اپلیکیشن FIFA استفاده کنید. این اپلیکیشن در واقع اپ رسمی فدراسیون جهانی فوتبال یا همان FIFA برای کاربران تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌ها است. با کمک این اپلیکیشن به آخرین اخبار مربوط به دنیای فوتبال در سر تا سر جهان دسترسی خواهید داشت. شما با استفاده از این اپ سرویس خدمات گوناگونی را در اختیار خواهید داشت. به روزرسانی در لحظه نتایج بازی‌ها برای 85 لیگ برتر جهان،آمار و اطلاعات جدول رده‌بندی مربوط به بیش از 190 لیگ کشورهای جهان، تحت پوشش قرار دادن اخبار مربوط به بازی‌های تقویم فیفا، دنبال کردن جذاب‌ترین عکس‌ها، ویدئوها و اخبار فوتبال از دور دنیا، مشاهده رده‌بندی جهانی تیم‌های فوتبال و.
  • فارس- آنهایی که دوست دارند برخی تغییرات در نسخه‌های جدید ویندوز منتفی شود و این سیستم عامل به حالت قدیمی خود بازگردد، باید تا سال ۲۰۱۵ منتظر بمانند. مایکروسافت برنامه‌هایی برای به روز کردن ویندوز با اسم کد Threshold در دست اجرا دارد و بر همین اساس قرار است از بهار سال 2015 سیستم عامل ویندوز را در برخی زمینه‌ها از اساس متحول کند. به عنوان مثال قرار است برنامه‌های سازگار با رابط کاربری مترو قابلیت اجرا در درون پنجره‌های مرورگر قابل جابه‌جایی ویندوز را پیدا کنند و علاوه بر این منوی استارت ویندوز نیز به طور کامل و با همان سبک و سیاق قدیمی بازگردد.