فارس- روزگذشته فاز نخست گسترش و توسعه تلویزیون تعاملی مهر(مردم همراه رسانه) به صورت رسمی با مشارکت صدا و سیما و مخابرات آغاز به کار کرد.
با شروع بهره‌برداری از این طرح در فاز نخست حدود ۱۴۰ هزار خانواده ایرانی از قابلیت این رسانه مبتنی بر پروتکل اینترنت بهره‌مند می‌شوند.
سامانه آی‌پی مدیا از بستر مخابراتی برای انتقال داده‌های تلویزیونی و نرم‌افزاری بهره می‌برد و تمام امکانات رسانه‌ای را یکجا در اختیار کاربران قرار می‌دهد، علاوه بر اینکه آنها را از تهیه انواع و اقسام تجهیزات رسانه‌ای بی‌نیاز می‌کند. از جمله مزایای این سرویس، هزینه مناسب راه‌اندازی، کاهش هزینه‌های راهبری مربوط به شبکه‌های بین مراکز مخابرات، کاربری آسان و سادگی تنظیمات، امکان پوشش حداکثری کاربران با بسترهای مخابراتی موجود در ایران، سرعت و کیفیت بالای تصاویر و صدای ارسالی و سرویس‌دهی از طریق تمام بسترهای آی‌تی اعلام شده است.
کاربران آی‌سیما برای استفاده از این رسانه می‌توانند از دو روش نرم‌افزاری(با کمک کامپیوترهای شخصی) یا سخت‌افزاری، نصب دستگاه آی‌پی‌مدیا و اتصال آن به تلویزیون استفاده کنند.
قرار است برنامه‌ها در خدماتی که در این سرویس ارائه می‌شود مجموعه وسیعی از برنامه‌های شبکه‌های ملی و استانی، شبکه‌های تخصصی صدا و سیما، آرشیو یک ماهه تمام شبکه‌ها، مخزنی از فیلم و سریال و موسیقی، خدمات عمومی آنلاین، برنامه‌های کاربردی (اپلی‌کیشن‌های آندرویدی) بازی و اینترنت را شامل شود.
همچنین طبق اعلام مسوولان اجرایی این سامانه امکانات دیگری نیز از جمله ماشین زمان(تماشای دلخواه برنامه‌های زنده پخش شده در ۱۲ ساعت گذشته) و تبلیغات هدفمند(انتخاب منطقه برای ارائه تبلیغ و کنترل دفعات پخش با توجه به علاقه‌مندی کاربران) را نیز دارا است.
قرار است فاز نخست گسترش رسانه تعاملی مهر(آی‌پی مدیا) تا پایان سال جاری ۱۴۰ هزار خانواده را در ۶ استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، یزد و قزوین تحت پوشش قرار دهد.