فارس- آنهایی که دوست دارند برخی تغییرات در نسخه‌های جدید ویندوز منتفی شود و این سیستم عامل به حالت قدیمی خود بازگردد، باید تا سال ۲۰۱۵ منتظر بمانند.
مایکروسافت برنامه‌هایی برای به روز کردن ویندوز با اسم کد Threshold در دست اجرا دارد و بر همین اساس قرار است از بهار سال 2015 سیستم عامل ویندوز را در برخی زمینه‌ها از اساس متحول کند.
به عنوان مثال قرار است برنامه‌های سازگار با رابط کاربری مترو قابلیت اجرا در درون پنجره‌های مرورگر قابل جابه‌جایی ویندوز را پیدا کنند و علاوه بر این منوی استارت ویندوز نیز به طور کامل و با همان سبک و سیاق قدیمی بازگردد.
البته مایکروسافت این فرآیند را در ماه‌های اخیر آغاز و از جمله برخی تحولات را در ویندوز ۱/۸ اعمال کرده است. از جمله منوی استارت به گوشه سمت چپ نمایشگر افزوده شده است. البته این منو کارکرد قدیمی خود را از دست داده و برای انتقال از حالت سنتی ویندوز به حالت لمسی و بالعکس به کار می‌رود.
علاوه بر بازگشت منوی استارت در ویندوز ۲/۸ قرار است امکاناتی که در گذشته در حالت سنتی و غیر لمسی ویندوز در نظر گرفته شده بود، مجددا فعال شود. برای حل مشکل سلیقه متفاوت کاربران در استفاده از ویندوز قرار است سه نسخه از آن در قالب مدرن خانگی، سنتی خانگی و سنتی تجاری طراحی و در سال ۲۰۱۵ عرضه شود. ویندوز مدرن خانگی شباهت زیادی به ویندوز آر تی دارد و برای استفاده روی تبلت‌ها هم مناسب است. اما ویندوزهای دیگر برای استفاده کاربران با علائق سنتی در محیط‌های خانگی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.