شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : %D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9 %D9%88 %D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87

  • معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سلامت نیروی کار دغدغه‌ مشترک وزارتخانه و تشکل‌های صنفی و کارگری است. حاتم شاکرمی افزود: به‌عنوان یک اولویت و با استفاده از تمام ظرفیت‌های در اختیار مانند قانون و مقررات، منابع انسانی تشکل‌های صنفی و مردم‌نهاد، سلامت نیروی کار را پیگیری می‌کنیم تا با تامین سلامت نیروی کار به بهره‌وری و اقتصاد کشور کمک کنیم.
  • معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری گفت: بانک‌ها و موسسات اعتباری از یکم تا بیستم اردیبهشت‌ماه از صدور گواهی عدم‌پرداخت چک اجتناب کنند. به گزارش «ایرنا» محمد نهاوندیان پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: ستاد ملی کرونا به این تصمیم رسید که برای دوره زمانی یکم تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه تنفسی برای مبادلات با چک داده شود و بانک‌ها و موسسات اعتباری از صدور گواهی عدم پرداخت چک اجتناب کنند.او افزود: محاکم و ضابطین قضایی نیز از صدور اجراییه و اجرای آنها خودداری کنند تا در این فرصت، کمک کنیم شرایط غیرعادی اقتصادی به شرایط عادی بازگردد.
  • رکود اقتصادی در منطقه یورو و اتحادیه اروپا تشدید شد. به نقل از سایت پژوهشکده پولی و بانکی بانک‌مرکزی ایران، مرکز آمار اتحادیه اروپا گزارش اولیه خود از رشد اقتصادی کشورهای اروپایی در نخستین فصل سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده است.
  • سیاست‌های بانک مرکزی در الزام بانک‌ها به نگهداری بخشی از دارایی‌های خود به شکل اوراق بدهی دولت و افزایش تدریجی اوراق دولتی در ترازنامه بانک‌ها باعث تقویت انضباط در رابطه شبکه بانکی با بانک مرکزی شد.به گزارش «ایبِنا» یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در خصوص عملیات بازار باز مطرح می‌شود، این است که جزئیات این عملیات در سال گذشته چگونه بوده است؟ در سال ۱۳۹۹ بانک مرکزی دالان نرخ سود را با معرفی سپرده‌گذاری قاعده‌مند و اعتبارگیری قاعده‌مند راه‌اندازی کرد.
  • بانک اسلامی قطر توانسته چهار جایزه معتبر بانکی«برترین بانک مشارکتی اسلامی در جهان»، «برترین بانک اسلامی در خاورمیانه»، «برترین بانک اسلامی در قطر» و همچنین «برترین بانک اسلامی در سودان» را دریافت کند.
  • بانک مرکزی انگلستان اعلام کرده است در هفت موقعیت شغلی مربوط به ارزهای دیجیتال، افراد متخصص استخدام می‌کند. از جمله این موقعیت‌ها می‌توان به مدیران ارشد این حوزه و مهندسان بلاک‌چین اشاره کرد.
  • بیش از ۱۰هزار تا‌کسی در انگلیس با همکاری دو پلت‌فرم راهکارهای پرداخت، قادر به دریافت ارزهای دیجیتال خواهند بود. این روش پرداخت با بلاک‌چین اتریوم آغاز می‌شود و سپس به دیگر بلاک‌چین‌های قرارداد هوشمند گسترش خواهد یافت. به گزارش ارز دیجیتال، شرکت پرداخت موبایلی اچ‌آی‌پی‌اس (HIPS) و پرداخت تا‌کسی پیمنت هاوس (The Payment House) در اطلاعیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کردند که شراکتی را برای فراهم کردن امکان پذیرش ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم برای تا‌کسی‌های انگلیس و کشورهای حوزه اسکاندیناوی آغاز کرده‌اند.
  • بررسی گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که از بین 12 گروه عمده هزینه‌ای خانوار، 4 گروه «مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها»، «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها»، «بهداشت و درمان» و «حمل و نقل» به ترتیب دارای بیشترین وزن در سبد خانوار است به نحوی که بیش از 76 درصد از ضریب اهمیت سبد کالاها و خدمات مورد نیاز خانوارهای کشور و نیز مناطق شهری و روستایی را به خود اختصاص می‌دهند.
  • پیش‌بینی تحلیلگران فنی درست از آب درآمد. این گروه عنوان کرده بودند در صورتی که دلار زیر محدوده 23 هزار و 800 تومان تثبیت شود، راه کاهشی را به تدریج طی خواهد کرد. روز پنج‌شنبه دلار در ادامه روند کاهشی 190 تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد و به بهای 23 هزار و 500 تومان رسید. بازیگران فنی اعتقاد دارند رفتن دلار به زیر محدوده حساس 23 هزار و 500 تومانی می‌تواند زمینه‌ساز نزول این ارز تا 22 هزار و 900 تومان شود.