شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : %D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87

  • دوغ یکی از سالم‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌ترین نوشیدنی‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌های سنتی ایران است که مصرف آن به‌خصوص در ‌ماه‌های‌گرم سال ‌بسیار توصیه می‌شود. یک لیتر دوغ شامل ارزش غذایی ۲۷۰ کیلوکالری انرژی، 5/ 1 تا 2‌درصد پروتئین، 6/ 0‌گرم کلسیم و 5/ 0‌درصد چربی است، بنابراین یک لیوان دوغ دارای حدود 282‌میلی‌گرم کلسیم است که تقریبا 28‌درصد از میزان توصیه شده تامین کلسیم بدن در روز را فراهم می‌کند. به‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌عبارتی مصرف یک لیوان دوغ، یک‌چهارم نیاز روزانه بدن شما به کلسیم را تامین می‌کند. در ادامه قیمت این نوشیدنی را مشاهده می‌کنید: دوغ آبعلی شیشه‌ای 260 میلی‌لیتر 7‌هزار، دوغ275 سی‌سی نعنا عالیس 7‌هزار و پانصد، دوغ قوطی330میلی‌لیتر نعنا عالیس 12‌هزار، دوغ گازدار طبیعی 5/ 1لیتری کاله 15‌هزار، دوغ گرمادیده بدون‌گاز با طعم نعنا…
  • یکی از پرکاربردترین وسایل نقلیه در شهرها و خصوصا شهرهای بزرگ که نقش مهمی در تردد درون‌شهری ایفا می‌کند، انواع موتورسیکلت است. این وسایل نقلیه بنا به دلایل گوناگون مورد‌توجه اقشار مختلف جامعه قرار دارند و هر فرد با توجه به نیاز شخصی و توان مالی و قدرت خریدی که دارد از انواع موتورسیکلت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های موجود در بازار استفاده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کند.
  • با اجرایی‌شدن فروش با کارت‌خوان‌های ویژه در نانوایی‌ها در سطح شهر تهران گویا کارت‌خوان‌ها باعث شده‌اند تا اندازه نان‌ها کوچک شوند. خرداد‌ماه گذشته وزیر جهادکشاورزی از بررسی عرضه نان به شکل کیلویی در شورای آرد و نان خبر داده بود اما تاکنون این موضوع در شورای آرد و نان تعیین‌تکلیف نشده، درحالی‌که با مجهزشدن نانوایی‌ها به‌کارت‌خوان هر روز نان‌ها کوچک‌تر می‌شوند.
  • رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ با بیان اینکه عرضه روزانه قارچ با افت ۳۳‌درصدی از ۵۰‌تن به ۲۵ تا ۳۰‌تن رسیده است از کاهش تقاضای این محصول در بازار خبر داد. مهدی رجبی گفت: «با اصلاح نظام یارانه و افزایش هزینه‌‌‌‌‌‌‌های تولید، تقاضا برای خرید قارچ همانند دیگر محصولات پروتئینی ۳۰‌درصد کاهش یافته است.‌» به گفته او، قیمت کنونی هر کیلو قارچ ۴۲ تا ۴۸‌هزار‌تومان است که به‌رغم افت محصول و گرانی مواداولیه، اما نرخ به سبب آنکه برخی واحدها شرایط تولید در فصل تابستان را نداشتند، کاهش نیافته است. رجبی می‌گوید: «روزانه ۲۵ تا ۳۰‌تن قارچ در تهران عرضه می‌شود، درحالی ‌که در ‌ماه‌های قبل این رقم ۵۰‌تن بود که این امر کاهش ۳۲ تا ۳۳‌درصدی توزیع را نشان می‌دهد. با توجه به گرانی هزینه‌‌‌‌‌‌‌های صادرات هوایی و کمبود کانتینرهای…
  • دولت و برخی از زیرمجموعه‌های آن سعی دارند به شیوه‌های مختلف بازار خرده‌فروشی کشور را سامان دهند. بعد از درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها که از سال‌قبل عملیاتی شد و البته توفیق چندانی هم نداشت، حالا کار به ایجاد بارکد دو‌بعدی رسیده است. موضوعی که رئیس اتاق اصناف تهران جزئیاتی از اجرای آن را تشریح کرده است.
  • رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: «روزانه ۱۶۰۰‌تن مرغ در تهران عرضه می‌شود که نسبت به روزهای قبل ۲۰‌درصد کاهش یافته است.‌»
  • مدیرکل استاندارد استان تهران از ممنوعیت توزیع کالاهای غیراستاندارد در فروشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اینترنتی خبر داد و اعلام کرد با تخلف فروشندگان اینترنتی، به‌صورت جدی برخورد می‌کنیم. عباس نوری گفت: «به استناد بند‌۱۱ ماده‌۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، نظارت بر حسن اجرای استانداردهای اجباری کالاها و خدمات از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است؛ همچنین بر اساس ماده‌۱۵ این قانون، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی، اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد یا بدون تایید سازمان ملی استاندارد ایران ممنوع است.‌» وی ادامه داد: «به استناد قانون مذکور و با هدف صیانت از حقوق مصرف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنندگان، با هرگونه فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون‌مجوز…
  • نیاز به اینترنت در عصر حاضر یک مورد بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد، چراکه بخش عمده‌ای از کارها با این تکنولوژی انجام می‌شود. البته اینترنت مصرف‌های دیگری مثل ایجاد سرگرمی و غیره نیز دارد، به‌همین‌دلیل مودم‌ها که اینترنت ثابت در منازل یا محل کار را ایجاد می‌کنند بسیار مورد اهمیت هستند.
  • با ممنوعیت واردات لــوازم‌خــانگی، قرار بود فضا برای توسعه تولیدکنندگان داخلی این صنعت فراهم و آنها روند ارتقای کیفیت محصولات را در‌پیش بگیرند، اما برخی از آنها به این شروط اهمیتی نداده‌اند.
  • شرایط کار خبرنگاران در سال‌های اخیر تغییر زیادی کرده است. زمانی نه‌چندان دور، برای ماموریت‌های خبری، معمولا یک تیم دونفره خبرنگار و عکاس اعزام می‌شدند. در رویدادهای خبری، برگزار‌کننده مراسم اتاقی را ویژه خبرنگاران تدارک می‌دید که در آن چند دستگاه تلفن و فکس قرار داشت تا خبرنگاران بتوانند نوشته‌های خود را تلفنی یا با فکس به دفتر رسانه ارسال کنند. در دفتر رسانه نیز چند حروف‌چین مسوولیت دریافت این اطلاعات و تبدیل آن به فایل وُرد را بر عهده داشتند، اما امروزه در عصر خبرنگاران کوله‌پشتی به دوش، یک نفر به‌همراه لپ‌تاپ و دوربین، خود هم نقش خبرنگار را ایفا می‌کند، هم حروف‌چین و هم عکاس و ادیتور عکس و گاهی نیز با ارسال مستقیم خبر بر روی سایت، نقش سردبیر را نیز بر عهده می‌گیرد. نکته جالب‌توجه اینکه خرید اغلب این…