شماره روزنامه ۶۰۲۷
|

آرشیو اخبار : شرکت ها

  • کشاورزی قدیمی‌ترین و سازگارترین صنعت جهان است و برخی از اولین تکنیک‌های کشت هنوز در حال استفاده گسترده در بسیاری از مناطق دنیا هستند، اما همان‌طور که کشورها به چالش‌های آینده جهان رسیدگی می‌کنند، حاکمان به دنبال مفاهیم و ایده‌های مدرن‌تر هستند تا اطمینان حاصل کنند که شهروندانشان به خوبی تغذیه می‌شوند.
  • تامین نهاده‌های دامی به میزان لازم از آنجا اهمیت ویژه پیدا می‌کند که کمبود یا نبود آن به‌طور مستقیم بر زنجیره غذایی انسان‌ها و به‌طور مشخص بر تامین گوشت و مواد پروتئینی تاثیر می‌گذارد؛ موضوعی که در سال‌های اخیر با افزایش قیمت گوشت، نوسانات زیادی را بر بازار و سبد غذایی مردم تحمیل کرده است. در این پژوهش که به شیوه اسنادی تهیه شده است برآنیم که ضمن بررسی کلی موضوع نهاده‌های دامی کشور، راهکار‌هایی متناسب با محدودیت‌ها و ظرفیت‌های موجود ارائه شود.
  • اهمیت دادن به توسعه محصولات جدید از مهم‌ترین مواردی است که بخش تحقیق و توسعه شرکت‌ها باید مد نظر قرار دهند. این اتفاق در شرکت‌های بزرگ هم یک رویه طبیعی است و گاهی محصولاتی را به بازار عرضه می‌کنند که کاملا متفاوت از تولیدات گذشته است. گروه «گلدیران» تمرکز فعالیت خود را در زمینه تهویه مطبوع از سال 1381، بر محصولات تهویه مطبوع خانگی و صنعتی با هدف راهبری بازار در حوزه ساختمان و صنعت گذاشت. این فعالیت روز به روز گسترش یافت تا اینکه شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران، از 6 سال پیش، محصولات تهویه مطبوع خانگی و صنعتی را در پروژه‌های HVAC با برندهای خارجی مانند ال‌جی، مدیا و ... و برند انحصاری شرکت گلدیران با نام جی‌پلاس به بازار ارائه کرد.
  • موضوع جلوگیری از واردات برندهای کره‌ای همچنان مهم‌ترین موضوع محافل صنعت لوازم خانگی است. هر چند اغلب برندهای بزرگ داخلی از این طرح حمایت کرده‌اند، اما برندهای بزرگ دیگری نیز هستند که نگاهی متفاوت به این مساله دارند. مدیر کارخانه شرکت صنایع امرسان به «دنیای‌اقتصاد» گفت: با واردات برندهای خارجی لوازم خانگی موافق هستیم به شرط اینکه ایراداتی که در واردات لوازم‌خانگی خارجی وجود دارد، برطرف شده و کالا به صورت قاچاق وارد نشود.
  • صنعت لوازم خانگی اگر چه پتانسیل بالای بازار را پیش‌روی خود می‌بیند، اما شرایط استفاده بهینه از این ظرفیت با سیاستگذاری نادرست رو به نابودی است و عجیب‌تر اینکه مسوولان راه‌حل مشکلات را در انحصار دیده‌اند. انحصاری که اغلب تولیدکننده‌های این صنف هم با آن موافق نیستند و اعتقاد دارند با توجه به فقدان توسعه تکنولوژیک شرکت‌ها، این انحصار می‌تواند به قیمت دوری از آخرین دانش روز باشد و شرکت‌ها را به صورت خزنده و نامحسوسی از بازار خارج کند. این موضوع به‌ویژه برای شرکت‌هایی که صادرات را به عنوان یک هدف اصلی دنبال می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است.
  • همه قطعات یدکی خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی در عاملیت‌های مجاز در سراسر کشور موجود است و برای ارائه خدمات پس از فروش هیچ مشکلی وجود ندارد.
  • با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و تامین زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس، تعداد قراردادهای جدید سرمایه‌گذاری در این منطقه طی سال ۹۹ تاکنون به 32 مورد رسید.
  • تا به حال، تکنسین‌های خودرو برای تکمیل فرآیند تعمیرات و سایر عملیات حیاتی خودرو به افراد و بخش‌های متعددی وابسته بودند و زمان ارزشمند خود را صرف روش‌های بی‌فایده و از بین بردن بهره‌وری می‌کردند. مارکوس امان، از شرکت Gig East و تیم Shyft Auto محصول جدیدی را عرضه کرده‌اند که تحولی در روش کار تعمیرگاه‌های خودرو ایجاد کرده است. به این محصول جدید Bayley یا The Service Bay Assistant می‌گویند. بیلی که توسط یک مدیر خدمات خودرو ابداع شده و برنده جایزه اختراع برتر شده است، ایجاد شده تا روش کار تعمیرگاه‌های خودرو را یک بار برای همیشه تغییر دهد.
  • قرارداد ۳۹ میلیون یورویی ساخت واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندر امام با هدف تامین حداکثری خوراک واحدهای الفین این شرکت با شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) به روش EPCC امضا شد. هدف از ساخت این واحد، تامین حداکثری خوراک واحدهای الفین پتروشیمی بندر امام است‌. با ساخت این واحد که طبق این قرارداد در ۲۴ ماه اجرا خواهد شد، سالانه ۹۴۲ هزار تن C3 + و ۴۷۵ هزار تن اتان حاصل می‌شود.