آشتی ترامپ و آنتروپیک؟
دنیای اقتصاد:دونالد ترامپ، رئیسجمهور ایالات متحده، هفته گذشته گفت که ممکن است شرکت هوش مصنوعی آنتروپیک را به عنوان یک تهدید امنیت ملی تلقی کند، اما طبق مصاحبهای با «The Axios Show» که روز جمعه منتشر شد، دیگر چنین نظری ندارد.
به گزارش رویترز، قرار بود کارکنان ارشد فنی آنتروپیک اوایل این هفته با مقامات دولت ترامپ دیدار کنند تا در مورد اختلاف بر سر دسترسی خارجی به پیشرفتهترین مدلهای هوش مصنوعی خود، Fable ۵ و Mythos ۵، گفتوگو کنند. این شرکت هفته گذشته پس از آنکه ترامپ به آنتروپیک دستور داد تا دسترسی اتباع خارجی به این مدلها را مسدود کند، دسترسی همه کاربران به این مدلها را غیرفعال کرد. گفته میشود که دسترسیها دوباره برقرار شده است.