شماره روزنامه ۶۰۴۴
|

  • تور اقتصادی به هفت مقصد

    دنیای اقتصاد-گروه گردشگری: تابستان فصل سفر است، ‌‌‌ در حالی که برخی سفر با تور‌‌‌های گروهی را می‌‌‌پسندند، ‌‌‌ گروهی هستند که ترجیح می‌دهند با ماشین شخصی یا به شکل انفرادی سفر کنند تا هزینه‌های سفرشان کاهش یابد. در عین حال آنها می‌‌‌خواهند از مجموعه‌‌‌ای از خدمات تور در مقصد بهره بگیرند. همین موضوع باعث شده برخی آژانس‌‌‌ها تورهای هر روزه‌‌‌ای را به برخی مقاصد تعریف کنند. در این تورها گردشگر می‌تواند با وسیله نقلیه دلبخواه به مقصد تور سفر یا از آژانس درخواست کند که بلیت را هم جزو هزینه تور محاسبه کرده و آن را برایش بگیرد. با در نظر گرفتن تهران به عنوان مبدأ این تورها، ‌‌‌ هزینه آنها بین ۴۵۰‌هزار تومان برای تورهای تهرانگردی تا ۲ تا حدود ۴ میلیون به سایر مقاصد متغیر است.
  • سامانه روشنایی محور قم - قنوات تکمیل شد

    ایرنا: سرپرست اداره راهداری و حمل‌‌‌ونقل جاده‌‌‌ای قنوات گفت: با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال طرح تکمیل سامانه روشنایی محور قم - قنوات اجرایی شد. یاسر اسمی خانی اظهار کرد: به‌‌‌منظور ارتقا ایمنی و تسهیل ترافیک در سطح راه‌‌‌های قنوات- قمرود (بخش مرکزی قم) طرح تکمیل سامانه روشنایی محور قم - قنوات در قالب پروژه‌‌‌ای پیمانی اجرایی شد.
  • سه اولویت توریستی دولت چهاردهم

    دنیای اقتصاد-فاطمه باباخانی: فارغ از اینکه کدام یک از کاندیداها ساکن پاستور شود، ‌‌‌ رونق گردشگری در راستای توسعه اقتصادی همه‌جانبه در ایران ضروری است.
  • ایده‌های نو در گردشگری کیش

    دنیای‌اقتصاد – کیش: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ظرفیت‌‌‌های بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش این امکان را فراهم کرده است تا با جذب ایده‌‌‌های نو، مسیر رونق گردشگری را تسریع و تسهیل کنیم.
  • توسعه زیرساخت گردشگری جزیره هرمز

    دنیای‌اقتصاد – بندرعباس: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: افزون بر ۲‌هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مسوولیت‌های اجتماعی و اعتباری استان برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌‌‌های گردشگری جزیره هرمز اختصاص یافت.
  • پیشرفت تونل دوم حیران نمین به ۶۰‌ درصد رسید

    ایرنا: معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل از پیشرفت ۶۰ درصدی طرح تونل دوم حیران در مسیر اردبیل - آستارا خبر داد و گفت: از نظر زمان‌بندی لاینینگ اجرای پوشش بتنی دیوار داخلی تونل حیران جلوتر از برنامه قرار دارد و تا پایان تیرماه این بخش تکمیل می‌شود.
  • تهدید آسمانی سفرهای تابستانی

    دنیای اقتصاد-صدیقه نژادقربان: تابستان فرارسیده و دما نیز در حال افزایش است. تغییرات اقلیمی که جهان با آن مواجه شده، حاکی از آن است که تابستان سوزان دیگری با توجه به پیش‌بینی امواج گرمای شدید و طولانی در بسیاری از مناطقی از ایالات متحده و اروپا در راه باشد. شرایط خفقان‏‏‌آور ناشی از گرما، می‌تواند میلیون‏‏‌ها مسافر را تحت‌تاثیر قرار دهد و در تعطیلات استقبال از برخی از محبوب‏‏‌ترین مقاصد گردشگری جهان را کاهش دهد.
  • روایت میدانی از خرابی‌‌های سیل سوادکوه

    دنیای اقتصاد – ساری - علی اشرف خلیلی: در پی هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌‌‌های رگباری در دامنه‌‌‌های البرز مرکزی و وقوع باران‌‌‌های سنگین غروب روز سه‌‌‌شنبه در این منطقه غول سیلاب دهانه‌‌‌های رودخانه تلار را درنوردید که آسیب به زیرساخت‌های مسیر رودخانه، برخی از جاده‌‌‌ها تلفات جانی و مصدومیت تعدادی از هموطنان را درپی داشت. به این ترتیب برای پیشبرد امور و بازگشایی مسیر و جلوگیری از آسیب به مسافران و رانندگان جاده‌ای، محور سوادکوه مسدود شد.
  • تورم‌سنجی تورهای مسافرتی

    دنیای اقتصاد-فاطمه باباخانی: همزمان که هزینه‌‌‌های زندگی در بخش‌های مختلف خوراک، ‌‌‌ پوشاک و مسکن در یک سال اخیر بالا رفته، ‌‌‌ تورهای گردشگری نیز متناسب با این تورم و البته با در نظر گرفتن شرایط مالی گردشگران هزینه‌‌‌های سفر و تفریح را افزایش داده‌‌‌اند. بررسی گزارش‌های منتشر‌شده در روزنامه‌‌‌ «دنیای‌اقتصاد» در تاریخ‌‌‌های ۱۵ و ۲۸ تیر ۱۴۰۲ و مقایسه آن با ۱۲ و ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ نشان می‌دهد این افزایش قیمت از ۲۶‌درصد شروع شده و در مواردی تا دو برابر هم رسیده است.‌
  • معمای غفلت نامزدها از درد محیط‌زیست

    رشد اقتصادی که به تولید ثروت منجر می‌شود سه ضلع دارد: نیروی انسانی، ‏‏‌ زیرساخت‏‏‌های کشور و منابع طبیعی! متاسفانه در ایران برخی محیط‌زیست را تنها با گونه‏‏‌های جانوری و طبیعی مترادف می‏‏‌گیرند و به سایر بخش‌های آن توجه نمی‏‏‌کنند. همین موضوع باعث شده منابع طبیعی ایران دستخوش تخریب گسترده شود و تبعات آن را در فرونشست زمین، انواع آلودگی‌های آب و خاک و... می‏‏‌بینیم. چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‏‏‌جمهور کشور در حالی هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد ابرچالش‏‏‌های محیط‌زیستی همچنان مغفول مانده است. جواد حیدریان، ‏‏‌ یکی از نویسندگان«تجارت فردا» گفت‏‏‌وگویی با عادل جلیلی، استاد پژوهشگر منابع طبیعی و رئیس سابق موسسه تحقیقات جنگل‏‏‌ها و مراتع کشور و سفیر سابق ایران در سازمان جهانی فائو و محمد درویش، کنشگر برجسته محیط‌زیست ایران داشته و دلیل عدم‌توجه به محیط‌زیست را در مناظره‏‏‌های ریاست جمهوری بررسی کرده است. او در این گفت‌وگو روی انواع ابرچالش‏‏‌هایی دست گذاشته که زندگی تمام ایرانیان را تحت‌تاثیر قرار داده اما در مناظرات مغفول مانده‌اند.
  • بهره‌‌برداری از نخستین آمبولانس دریایی

    دنیای‌اقتصاد– بندرعباس: با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت و ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نخستین آمبولانس دریایی ساخت داخل در هرمزگان به بهره‌‌‌برداری رسید.
  • تورهای مناسب آخر هفته

    در سه‌شنبه اولین هفته تیر ماه تعطیلات عید غدیر را داریم. در کنار آن پایان یافتن مدارس و تعطیلات تابستانی هم برخی خانواده‌‌‌ها را مشتاق به سفر با تورهای گردشگری کرده است. در همین راستاست که آژانس‌‌‌های توریستی هم برنامه‌‌‌ها و تورهایی را به استان‌‌‌های مختلف نظیر چهارمحال و بختیاری، ‌‌‌ مازندران، ‌‌‌ گیلان، ‌‌‌ سمنان، ‌‌‌اردبیل، ‌‌‌ لرستان، گلستان و همدان تعریف کرده‌‌‌اند. در این «نبض سفر» سراغ تورهای۲ و ۲.۵ روزه رفته‌‌‌ایم. تورهایی که هم هزینه‌‌‌های بالای تورهای سه روز به بالا را ندارند و هم مقصدشان متنوع‌‌‌تر است.
  • ثبت ملی پنج اثر طبیعی کرمان

    ایرنا: رئیس اداره ثبت آثار اداره کل میراث‌‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌‌دستی استان کرمان از ثبت پنج اثر استان در فهرست آثار طبیعی ملی خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، نادر علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: پنج اثر طبیعی استان کرمان در نخستین نشست شورای مرکزی ثبت آثار طبیعی ملی در سال ۱۴۰۳ واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی طبیعی ایران شناخته شد. وی افزود: این آثار شامل دره گَلی (گلوگاه) هَوَک، رویشگاه اُرس در شهرستان رابر، دره مزار شاه در شهرستان راور، نبکاهای فهرج و غار طُرنگ در شهرستان بافت است. رئیس اداره ثبت آثار میراث‌‌‌فرهنگی استان کرمان یادآور شد: این استان پهناور افزون بر جاذبه‌‌‌های متنوع و ارزشمند تاریخی و فرهنگی، به سبب بهره‌مندی از تنوع اقلیمی از جاذبه‌‌‌های فراوان بی‌بدیل یا کم‌نظیر طبیعی نیز برخوردار است. سلیمانی گفت: پیش از این ۲۸ اثر طبیعی استان کرمان در فهرست آثار طبیعی ملی قرار گرفته بود.
  • بازسازی بازار تاریخی اردبیل سرعت می‌گیرد

    ایلنا: استاندار اردبیل ضمن بازدید از روند بازسازی و مرمت بناهای تاریخی، دستورات لازم را در راستای تسریع عملیات اجرایی صادر کرد. سید‌حامد عاملی با حضور در بازار تاریخی اردبیل از روند بازسازی و مرمت سراهای زنجیرلو و پنبه‌فروشان دیدن کرد.
  • پاداش دیپلماسی به توریسم عربستان

    دنیای اقتصاد-صدیقه نژادقربان: نگاه بلندپروازانه عربستان به بخش گردشگری، سرانجام باعث شد ۷ سال زودتر از برنامه تعیین‌شده به هدف خود دست یابد و اکنون بتواند گامی بلندتر برای سند چشم‌‌‌انداز گردشگری عربستان تا سال ۲۰۳۰ بردارد و به ۱۵۰ میلیون گردشگر خارجی بیندیشد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر